T3 2,1 DJ Syncro '89 evt. bytte

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
Chewie
-
-
Car: '84 Transporter
Phone: +4528442904

T3 2,1 DJ Syncro '89 evt. bytte

Post by Chewie »

Hei.

Jeg vurderer salg av en 1989 syncro med sperre bak. Bilen har gått ca. 270k.

I januar i fjor ble bilen EU-godkjennt - det ble bla. byttet bremser og frontrute.I februar skar motoren seg, og den har stått ute siden det. Nå har jeg fått den i garasje, tinet den opp og holder på bytte motoren. Motoren som bliver satt inn er tilsvarende den originale, en 2,1 DJ, og har kjørt ca. 160k. Der blir byttet bensinslanger, fordelerlokk, kilerem, olje, oljefilter, luftfilter, rotor og tennplugger, og alt elektrisk blir gått over.

Bilen har som sagt stått ute en stund, og har noe begynnende rust i plateskjøtene. Den har et par småbulker og flekker her og der, men er ellers ganske fin. Under er bilen veldig solid og har ingen gennemtæring. Dog må begge stigtrin sveises, og tidligere eier har boret en masse hul rundt gaspedalen, som også må tettes.

Ny gaspedal, gummi til clutch og bremsepedal er bestilt.

Bilen er avregistrert og må på EU.

Da jeg allerede har syncro blir det litt mye med to. Hvis ikke denne blir solgt blir den prosjekt i stedet.
Jeg er interessert i bytte med T3 2wd - allerhelst '82 eller '83 og diesel, men alt annet kan også være interessant.

Pris: 15000,- eller HBO. Ved bytte kan jeg evt. legge noen tusenlapper i mellomlegg.

Jeg glemte desværre fotoapparatet i farten, så har bare et par dårlige mobilbilder. Skal forsøke at få tatt noen i morgen.

Mattias

Image

Image
Chewie
-
-

Re: T3 2,1 DJ Syncro '89 evt. bytte

Post by Chewie »

Yup... Så fik jeg tatt noen flere bilder.

Bilen er desværre ikke så representabel akkurat nå, men det kommer seg forhåpentlig med motor, seter osv. :D

Image

Image

Image

Nesten ingen rust i samlingene på høyre side:
Image

Image

Litt verre her på venstre side:
Image

Bakluken har en bulk under elg-klistermerket
Image

Ratt kommer på plass før evt. salg :D
Image

Huller under gasspedal:
Image

Gulv foran, passasjerside:
Image

Gulv ved fører - var kommet overflaterust under dempningsplaten, men ikke noe alvorligt:
Image

Image

Overflaterust under bilen, men ingen hull:
Image

Image

Image

Hvis noen ønsker flere bilder av specifikke områder er det bare at si fra.

Mattias
Chewie
-
-

Re: T3 2,1 DJ Syncro '89 evt. bytte

Post by Chewie »

Da er denne solgt!
Post Reply