Forskjell på Transporter og Caravelle/M.van bakfanger (T5)?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
caaatooo
Car: '08 T5 1,9 TDI / '11 BMW 520dAT Hartge
Phone: 91324362

Forskjell på Transporter og Caravelle/M.van bakfanger (T5)?

Post by caaatooo »

Har en 2008 mod Transporter, og vurderer å skifte ut originalfangerne med Caravelle/Multivan fangere.
På fangeren foran er det jo en del synlige forskjeller, men for et utrent VW-øye som mitt klarer jeg ikke helt å se om det er fysiske forskjeller på bakfangeren til Transporter og Caravelle. Og, dersom det er forskjell, hva er så disse forskjellene? Vet at Caravelle/Multivan fangere kommer ferdig grunnet fra fabrikk?

Hvilke deler trenger man for å bytte fangere foran og bak? Hvor får man kjøpt frontfanger (uten hull til lyktespyler) og bakfanger til en fornuftig penge?
Tom Bringsvor
-
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Re: Forskjell på Transporter og Caravelle/M.van bakfanger (T

Post by Tom Bringsvor »

Dette finnes ikke til en fornuftig penge.
Får du det billig et sted, er passform, material og materialtykkelse forskjellig.

Komplett fanger forran og bak 12000,- hos møller + lakkering. (ekke så jæ... ille synes jeg).
Spurte på Møller Asker & Bærum for et eller 2 år siden)

Ellers er tranporterfangerne mere ru i overflaten og kanskje en annen plasttype. (billigere).

Om man får solgt transporterfangerene til en fornuftig penge, da er man nærme mål.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
caaatooo

Post by caaatooo »

Skal selvfølgelig kun ha originaldeler, ingenting annet duger når det gjelder karroserideler, fangere etc.

Fikk pris hos Sulland Tromsø på Caravelle fangere foran og bak (skulle være komplett med alt som trengs til montering) på 8800,- inkl. VW/Audi club rabatt (9500,- uten), så da er kanskje ikke det så halvgal pris? Vet ikke om Martin hos Koolart skaffer slikt, og evt. pris?

Men, er det noen som vet om det er noen fysiske forskjeller på Transporter og Caravelle bakfanger? Tenker da mer på utforming, "kappene" opp mot baklyktene etc.
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Kun forskjell at caravelle fangere er helt slette. Veil pris er ca 12 for biler med bakluke. Husk det er mange deler. Ca 12 deler
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Har selv byttet til Caravelle frontfanger på min Transporter.

Frontfangeren kostet vel bortimot 7000 kr, uten grøftelys. Grøftelysene mener jeg kostet cirka 2200-2400 kr. Lys fra Transporter fanger passer ikke over.

Bakfangeren er lik, bortsett fra at Transporter fangeren er ruglete plast. Hull i hodet å kjøpe ny, da en lakkerer bare sprøyter fangeren med filler først, så er den helt slett.
longari
Car: T5 2005 2.5 TDI 4MOTION
Phone: 90509109

Post by longari »

Jeg har Caravelle fangere til salgs for halv pris av det du måtte finne på nett. Bilen var i en ulykke men fangerene er hele og ikke noe å si på. De er originalt hvite. Har også bakluke hvis noen trenger det:P
caaatooo

Post by caaatooo »

longari wrote:Jeg har Caravelle fangere til salgs for halv pris av det du måtte finne på nett. Bilen var i en ulykke men fangerene er hele og ikke noe å si på. De er originalt hvite. Har også bakluke hvis noen trenger det:P
Du hadde virkelig fangere til salgs... "takk" for useriøsiteten :?
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

caaatooo wrote:
longari wrote:Jeg har Caravelle fangere til salgs for halv pris av det du måtte finne på nett. Bilen var i en ulykke men fangerene er hele og ikke noe å si på. De er originalt hvite. Har også bakluke hvis noen trenger det:P
De ble kjøpt av enn bekjent av meg etter at jeg tipset han.
caaatooo

Post by caaatooo »

Kall'n wrote:
caaatooo wrote:
De ble kjøpt av enn bekjent av meg etter at jeg tipset han.
...men han hadde solgt dem til en kompis av meg først, en avtale han bare droppet når han fikk dem solgt nærmere. Mener det blir feil å avtale en handel for så å gå ifra den...
FluGGu
Car: T5.1 2013 180HK DSG 4Motion

Post by FluGGu »

Kall'n wrote:Har selv byttet til Caravelle frontfanger på min Transporter.

Frontfangeren kostet vel bortimot 7000 kr, uten grøftelys. Grøftelysene mener jeg kostet cirka 2200-2400 kr. Lys fra Transporter fanger passer ikke over.

Så Orginale hovedlykter passer ikke lengre vis man bytter fra transporter fanger til caravelle fanger ?
Tåkelysene er vel di samme ?
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

FluGGu wrote:

Så Orginale hovedlykter passer ikke lengre vis man bytter fra transporter fanger til caravelle fanger ?
Hovedlys passer, grøftelys passer ikke over ;) Caravelle-fangeren har større lys. Grill passer heller ikke over dersom du bytter til Caravelle-fanger.
FluGGu
Car: T5.1 2013 180HK DSG 4Motion

Post by FluGGu »

Kall'n wrote:
FluGGu wrote:

Hovedlys passer, grøftelys passer ikke over ;) Caravelle-fangeren har større lys. Grill passer heller ikke over dersom du bytter til Caravelle-fanger.
Takker for info :)
Post Reply