Har ikke sjekket så masse men syns den er vel drøy ! Reima har ikke røket .Noen tips på saken ? Regner med at stremme hjul evt vann pompe er på nippe te å ta kveld . Møller var de som skiftet register reim å det som hører til . Any one ? Bilen er en 98 2,5 tdi t4
Fant akkurat ut at register reima tar borti deksle .
Fant akkurat ut at register reima tar borti deksle .
Bilen har gått i litt mere en tre år å har rullet 30000 etter bytte. Snakket med møller om saken men de mener garanti ikke gjelder !
Har ikke sjekket så masse men syns den er vel drøy ! Reima har ikke røket .Noen tips på saken ? Regner med at stremme hjul evt vann pompe er på nippe te å ta kveld . Møller var de som skiftet register reim å det som hører til . Any one ? Bilen er en 98 2,5 tdi t4
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Fant akkurat ut at register reima tar borti deksle .
når skifta du? Ifjor? 3 år siden? Det er viktig pga garantiansvaret til Møller.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Der Postmeister wrote:når skifta du? Ifjor? 3 år siden? Det er viktig pga garantiansvaret til Møller.
Den ble skifta i 15.05.2008 km stand 174253 nå har bilen gått 212000
Da er du innenfor både på km og tid. Reima skal sjekkes når den er kjørt halvveis, men det er den jo ikke ennå, så du er innenfor der også. Kan du på noe vis dokumentere servicer i mellomtiden? Da bør du ha en meget sterk sak vil jeg tro.
Og om reima er så slakk at den tar i dekselet går jeg ut fra at bilen er tatt ut av drift? Hvis ikke er det mitt tips nr. 1
Og om reima er så slakk at den tar i dekselet går jeg ut fra at bilen er tatt ut av drift? Hvis ikke er det mitt tips nr. 1
Livar wrote:Da er du innenfor både på km og tid. Reima skal sjekkes når den er kjørt halvveis, men det er den jo ikke ennå, så du er innenfor der også. Kan du på noe vis dokumentere servicer i mellomtiden? Da bør du ha en meget sterk sak vil jeg tro.
Alle servicer er tatt der så den er good . Men dem driv nå å krangla med me . Veit til å med hvem som skifta reima
Bilen har påske ferie til ny reim er montert evt sjekka
Men men ska bli interesant å høre hva de sier !
Kjør A4 frem til da
At Møller gidder å krangle med dette? Har de ikke dårlig nok rykte som de har?
Regnestykket er enkelt: Prisen bør være reimbytten minus tapt tid i forhold til tid og km...
Og så kommer trolig kunden tilbake til et evt. nybilkjøp?
Ellers kan jjo kunden falle i en felle og kjøpe en bil som likner og ruster opp osv. - som betemte merker sliter med....
Kanskje en iden å tenke litt påkundene også?
noen har skjønt det!
Selv har jeg fått utrolig god service hos Møller Ryer, Skøyen og på Billingsstad i det siste halvåret!
Det er ikke lenge siden skjortesnippen var viktigere enn kunden! Så de er på gli....
Men noen er treigere enn andre...
Å plage kunden m,ed slike småutgifter er meningsløst!
hadde motoren vært røket og det var snakk om noen kroner, så er det noen anet.
I Nprge har vi dessuten Lov om håndtverktjenester som nesten er glemt! § ?
Reklamasjonstiden er i tråd med køpsloven så vidt jeg vet...
Regnestykket er enkelt: Prisen bør være reimbytten minus tapt tid i forhold til tid og km...
Ellers kan jjo kunden falle i en felle og kjøpe en bil som likner og ruster opp osv. - som betemte merker sliter med....
noen har skjønt det!
Selv har jeg fått utrolig god service hos Møller Ryer, Skøyen og på Billingsstad i det siste halvåret!
Det er ikke lenge siden skjortesnippen var viktigere enn kunden! Så de er på gli....
Torbo
Torbo wrote:At Møller gidder å krangle med dette? Har de ikke dårlig nok rykte som de har?
noen har skjønt det!
Fikk telefon fra Møller nå å de sa at de dekker faktisk utgiftene
men ...... Altid et men :/ vist det er noe annet en deler eller jobb som kan for at reima er slakk så dekker de det ikke ... Som en Stein foreksempeleller en sim ring oljelekasje .....som kunne ha gjort at reima er slakk ! :/ Bilen blir sent med rednings bil i morra til møller på deres regning ... Men bare vist det er deres feil ... Eller deler osv
![]()
-
Der Postmeister
- -

Dette er da 4 år siden snart. Her er det nok ikke mye å hente. Er forhandleren snill så kan det hende de kan være med på en spleis. Så det er ingen grunn til å hisse seg opp. Garantireglene er klare der og det beste er å være kompis. Da kommer du lenger i denne saken. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Møller har vist sjekket med garanti gjengen sin
å da er vel ting sikkert godt gjennomtenkt fra deres side ? .. Nå er ikke jeg av den hissige typen
men bilen skal inn i morra å da får vi se hvordan det går . Det ordner seg for snille gutter
uansett hvordan det går 
Takker for svar jeg har fått : ) skal fortelle hvor dette ender etter hvert
Takker for svar jeg har fått : ) skal fortelle hvor dette ender etter hvert
Det er normalt to års reklamasjonsrett på håndverkertjenester. Unntaket er ting som er ventet å ha vesentlig lenger levetid, f.eks registerreim. Men reima er jo kjørt fire år, av en levetid på fem. Så du må nok rekne med et bra bruksfradrag. Mer om reklamasjonsrett og kjøpsloven finner du på forbrukerportalen på nett.
Det rimer Livar... Men jeg vil tro at verkstedet tjener på å være imøtekommende, ikke bare for pengenes skyld. Det er noen psykologi her som kan virker positivt på sikt. Det er ikek alt som er matematisk eller A4, som enkelte verksteder er kjent for, uten å si noen navn...
Torbo
-
Der Postmeister
- -

dettte vil variere fra sted til sted. Kryss finga for greie folk.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Da er bilen levert å bare å vente på dommen ... 
Verksmesteren virka veldig grei å forståelse full
Satte stor pris på at jeg fant det ut før reima evt røk.
Så dem ska se på saken nå i dag etter ka i forsto
Verksmesteren virka veldig grei å forståelse full
Satte stor pris på at jeg fant det ut før reima evt røk.
Så dem ska se på saken nå i dag etter ka i forsto
Da fikk jeg telefon å bilen er fikset
alt nytt å sjekket .
Å trenger ikke ut med ei krone
Så tusen takk for super sørvis Møller Molde ::))
Så moralen er .... Det ordner seg for snille gutter smiiiiil
Takk alle sammen !
Det var ene løpehjulet som hadde tatt kveld ...
Å trenger ikke ut med ei krone
Så tusen takk for super sørvis Møller Molde ::))
Så moralen er .... Det ordner seg for snille gutter smiiiiil
Takk alle sammen !
Det var ene løpehjulet som hadde tatt kveld ...
Der sparte du deg for noen tusen neste år