Rust dørhåndak
Rust dørhåndak
Lakket bilen i påsken i fjor. Etter noen måneder kom det rust rundt dørhåndtaket på venstre skyvedør. For 5-6 måneder siden tok vi av døren, og lakket den opp igjen, og nå er det jaggu kommet igjen! Verre rustklumper enn Transporter skal du jaggu leite lenge etter! Dritalei hele bilen snart..
Hva må gjøres for å holde det borte?? Ser at det er litt slakk i skyvedørshåndtaket. Kan bevege det litt frem og tilbkake, pga slitasje sannsynligvis.
Bilen er reg desember 2007.
Hva må gjøres for å holde det borte?? Ser at det er litt slakk i skyvedørshåndtaket. Kan bevege det litt frem og tilbkake, pga slitasje sannsynligvis.
Bilen er reg desember 2007.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Rust dørhåndak
Bytte handtak. Det har kommet forbedret utgave som ikke sliter på lakken.
Masse info å finne i T5 seksjonen om dette.
Masse info å finne i T5 seksjonen om dette.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Dvs dersom jeg går på Møller for å kjøpe dette, får jeg automatisk den nye typen?
Eller er det noe som må spesialbestilles?
Eller er det noe som må spesialbestilles?
-
Der Postmeister
- -

Jepp.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jepp til hvilken av de to spørsmålene?Der Postmeister wrote:Jepp.
-
Der Postmeister
- -

Sorry. Første del. Og forsåvidt til andre del og hvis ikke på lager. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
FlottDer Postmeister wrote:Sorry. Første del. Og forsåvidt til andre del og hvis ikke på lager.
Irriterende at ikke Møller vil dekke slike ting når bilen er lakkert på annet lakkverksted enn Møller. Tror han kompisen min er litt lei av å lakke alle delene mine opp igjen hele tiden..
-
Der Postmeister
- -

Nja, kan vel forstå det utifra et garantisynspunkt. De skal jo forsvare det overfor fabrikken som til sist skal betale sullamitten.
Jeg anbefaler alle uansett tema å begynne på Møller. Det kan jo hende man blir positivt overrasket.
Jeg anbefaler alle uansett tema å begynne på Møller. Det kan jo hende man blir positivt overrasket.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Min var allerede del-lakkert her og der da jeg kjøpte den. Men hvis jeg ville hellakkere bilen, så synes jeg det er dårlig at garantien ikke dekker det dersom det skulle dukke opp problemet i ettertid dersom den er lakkert utenom Møller.Der Postmeister wrote:Nja, kan vel forstå det utifra et garantisynspunkt. De skal jo forsvare det overfor fabrikken som til sist skal betale sullamitten.
Er jo tross alt garanti på andre lakkverksteder også, og når det kommer rust på velkjente VW steder på bilen, burde det ikke være et problem for Møller og dekke det.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Møller kan jo ikke garantere overfor noe som andre firma med helt andre kvalitetskriterier gjør.
Det er en grunn til at alle forhandlere er sertifisert av importør, nemlig at kriteriene til hvordan jobber skal utføres.
Når da bilen er lakkert på et "ukjent" verksted, vil det kunne trekkes i tvil om de har gjort ting til det bedre eller dårligere med den lakkeringsjobben som er gjort.
En kan jo snu litt på flisa da, om du er snekker, vil du da automatisk godkjenne en jobb som naboen din har fått utført av noen andre, mens den skal bære ditt navn?
Når det er sagt, så skjønner jeg deg!
Det er en grunn til at alle forhandlere er sertifisert av importør, nemlig at kriteriene til hvordan jobber skal utføres.
Når da bilen er lakkert på et "ukjent" verksted, vil det kunne trekkes i tvil om de har gjort ting til det bedre eller dårligere med den lakkeringsjobben som er gjort.
En kan jo snu litt på flisa da, om du er snekker, vil du da automatisk godkjenne en jobb som naboen din har fått utført av noen andre, mens den skal bære ditt navn?
Når det er sagt, så skjønner jeg deg!
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Nei ser problemet. Men jeg kan ikke gå til lakkverkstedet jeg har brukt, og klage på at det ruster. Det må jeg gjøre til Møller, som sliter med rust på nettopp dise stedene..
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Du skulle ikke latt andre gjøre dette, men kanskje jeg sliter med det samme selv for p....Kall'n wrote:Nei ser problemet. Men jeg kan ikke gå til lakkverkstedet jeg har brukt, og klage på at det ruster. Det må jeg gjøre til Møller, som sliter med rust på nettopp dise stedene..
Har en 2007 modell, med rust på venstre skyvedørhåndtak, oppdaget for et halvt år siden.
Hadde nettopp service og EU-kontroll hos Møller Asker & Bærum, jeg spurte om de samtidig kunne titte på dette og event. gjøre noen notater på det.
Han sa han skulle se om de fikk tid, måtte bestille time til slikt, sa han.
Når jeg hentet bilen og lurte på om de hadde sett på dette, mente han at de ikke hadde fått tid.
Dette synes jeg var skikkelig ordentlig superdårlig service, men jeg må jo få noen til å se på det.
Bilen er kjøpt hos Møller i 2010 og denne døra var lakkert før jeg fikk den og er helt sikker på at Møller har gjort denne jobben..
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Ang lakk garanti hos VW er det nå gjort store endringer, hos oss på A&B er det nå egen mann som har dette, slik at det alltid blir gjort en lik vurdering.
Så rådet er å alltid oppsøke den som har ansvardet først uansett hva det gjelder.
Så rådet er å alltid oppsøke den som har ansvardet først uansett hva det gjelder.
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
Var hos Møller og snakket med de idag. De kunne ikke gjøre noe med dette, fordi det var blitt fikset og lakket FØR de inspiserte bilen. Så sånn er det..
Har kjøpt nytt håndtak idag, men er litt usikker på om det er selve håndtaket som er gåen, eller den delen på håndtaket som er inni døren.
Kan ihvertfall bevege håndtaket frem og tilbake noen millimeter når jeg åpner døren. Noen som har peiling?
Har kjøpt nytt håndtak idag, men er litt usikker på om det er selve håndtaket som er gåen, eller den delen på håndtaket som er inni døren.
Kan ihvertfall bevege håndtaket frem og tilbake noen millimeter når jeg åpner døren. Noen som har peiling?
-
Der Postmeister
- -

problemet er at håndtaket gnager i lakken. De nye håndtakene skal ha en større klaring så de ikke gnager.
Kontroller for sikkerhets skyld at du ikke har fått en overligger men et korrekt forbedret håndtak før du evt lakkerer ellr monterer det. Man kan jo aldri vite, men jeg trur du har fått korrekt.
Kontroller for sikkerhets skyld at du ikke har fått en overligger men et korrekt forbedret håndtak før du evt lakkerer ellr monterer det. Man kan jo aldri vite, men jeg trur du har fått korrekt.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Fikk beskjed om at dette var det oppgraderte. Men er mer usikker på om det er håndtaket som er problemet når jeg kan ta håndtaket og bevege det fremover slik det er på bilen nå..
-
hkallestad
- Car: T4 2001 2.5 88
Har ikke hatt håndtaket mitt av bilen ennå, men hva med å pusse litt av det håndtaket en har? Har en plan om å teste dette først.
Kan jo prøve det, men jeg gidder ikke prøve å trikse til noe når håndtaket koster 500 kr. Pusser du slik du har har planer om, og det ender med at du tilslutt må ta det av igjen for å lakke, så er vinningen gått opp i spinningenhkallestad wrote:Har ikke hatt håndtaket mitt av bilen ennå, men hva med å pusse litt av det håndtaket en har? Har en plan om å teste dette først.
-
Funix
- Car: 2007 Transporter T5 lang 174 4-motion
Er det noen som vet om Møller har en utvidet garranti på dette? Har en 2007 mod som det er antydinger til rust på begge skyvedørene.
På forhånd takk
På forhånd takk
Mvh
Richard Kristiansen
2007 Transporter 174 4-Motion
Har du ikke lest overnforstående innlegg? Jeg har jo kommentert dette rett over her..Funix wrote:Er det noen som vet om Møller har en utvidet garranti på dette? Har en 2007 mod som det er antydinger til rust på begge skyvedørene.
På forhånd takk
både gammle og nye håndtak tar lakken på disse bilene. Di nye håndtakene ser mer eller mindre helt like ut (bare slip litt i tuppen)
Vil anbefale dem som bytter klinker , lakkerer opp igjen dører eller av andre grunner skal ha av dør håndtakene og klippe til en gjenomsiktig folie og legge under fremerer delen av klinka. Da har den ikke muligheten til å gnage i stykker lakken og få du omtalte rustproblemene etter klinkene:)
Vil anbefale dem som bytter klinker , lakkerer opp igjen dører eller av andre grunner skal ha av dør håndtakene og klippe til en gjenomsiktig folie og legge under fremerer delen av klinka. Da har den ikke muligheten til å gnage i stykker lakken og få du omtalte rustproblemene etter klinkene:)
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI
link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
Multivan T5 2.5 TDI
link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
-
Funix
Fikk dessverre ikke noe konkret svar på om Møller har garranti som dekker dette problemet på en '07 mod eller ikke, eneste jeg er sikker på etter å ha lest innleggene her, er at det IKKE blir dekket om det er tuklet med eller lakket opp igjen.
Mvh
Richard Kristiansen
-
Der Postmeister
- -

da er beste råd å oppsøke Møller direkte. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Møller SKAL dekke dette dersom du ikke har lakket der selv.Funix wrote:Fikk dessverre ikke noe konkret svar på om Møller har garranti som dekker dette problemet på en '07 mod eller ikke, eneste jeg er sikker på etter å ha lest innleggene her, er at det IKKE blir dekket om det er tuklet med eller lakket opp igjen.
-
Funix
Kjempefint!
Beklager at jeg måtte ha det inn med sølvskjee, men den lokale merkeforhandleren her jeg bor og meg selv er ikke akkuratt bestekompiser, så da er det greit å ha noe å slå i bordet med;)
Tusen takk for hjelpen!=)
Beklager at jeg måtte ha det inn med sølvskjee, men den lokale merkeforhandleren her jeg bor og meg selv er ikke akkuratt bestekompiser, så da er det greit å ha noe å slå i bordet med;)
Tusen takk for hjelpen!=)
Mvh
Richard Kristiansen