Har et par ganger opplevd noe som minner om varsellyd ved starting; forekommer som tre eller fire raske pip etter hverandre. Dette har skjedd to ganger, med to måneder og mange kjørte mil mellom. Ingen varsellampe ledsager pipelyden, og derfor har jeg ikke peiling på hva det kan være. Ideer? Noe som jeg bør få sjekket opp i ?
Caravelle 2008-modell reg. oktober 2007.
Vh
Per Ivar
Varsellyd (pip), men ingen varsellampe lyser
Re: Varsellyd (pip), men ingen varsellampe lyser
Jeg har samme lyden i min 2008 modell transporter, på møller hvidste de ikke hva det var, men når ingen lamper lyste, var det ikke noe å bekymre seg for sa de. Nå har bilen gjort det jevnligt i 4 år uten noe har skjedd, så det er sikkert ingenting.
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Sprøtt..
Det må da være noenting.
Det må da være noenting.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
multivanen min piper hver gang den startes, men dette har jeg oppfattet som en varsel på det bildet som står i displayet; "fasten seatbelt". Lyden og bildet avsluttes samtidig, så jeg går ut fra at det er slik det henger sammen.
Men jeg har også opplevd noen (lysere) pipelyder som opptrer ved/under kjøring. Jeg tolker det som "snakking" fra bilen om at den er så fornøyd med meg som sjaffør..... (!)
Men jeg har også opplevd noen (lysere) pipelyder som opptrer ved/under kjøring. Jeg tolker det som "snakking" fra bilen om at den er så fornøyd med meg som sjaffør..... (!)
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
T5-Per
- Car: T5 2008 102hk - og den er sprek nok for meg
Siste gang pipe-signalet forekom, fulgte jeg nøye med. Tallene som forteller utetemperaturen blinket mens bilen pep. De sluttet å blinke etter siste pip, men om det var noen sammenheng her, vet jeg ikke. Hva skulle det være godt for? Utetemperaturen pleier for øvrig IKKE å blinke ved starting.
Temeraturen var for øvrig 6 grader, så det skulle ikke ha noe å gjøre med det sedvanlige "Pass-på-nå-er-temperaturen-under-fire-grader-varselet".
Temeraturen var for øvrig 6 grader, så det skulle ikke ha noe å gjøre med det sedvanlige "Pass-på-nå-er-temperaturen-under-fire-grader-varselet".
Dette skjer med min California av og til også. 4-5 etterfølgende toner som høres ut som om de kommer fra instrumentene. Annerledes tone enn fra andre varseltoner som kommer sammen med symbol i display, eller blinkende lamper etc.
Har vært i kontakt med møller sin "ekspertavdeling" som igjen har vært i kontakt med volkswagen Tyskland, men de klarte ikke å gi noe svar på hva det var. Han på møller mente han fant noe i sin dokumentasjon om at dette sannsynligvis var et varselsignal på lav batterispenning, men det synes jeg høres usannsynlig ut og passer ikke inn i situasjonsbildet når jeg hører disse pipene.
Det jeg har oppdaget som et mønster, er at de gangene disse pipene kommer så har det alltid skjedd ved oppstart etter en kort stans. F.eks ved stopp for en rask tur innom butikken etc. Skjer aldri ved kaldstart eller hvis bilen har stått noe lenger.
Kan ikke si å ha lagt merke til at noe som helst i display eller lamper blinker, men skal ta en ekstra titt på temperaturdisplayet neste gang. Disse tonene opplever jeg forøvrig rimelig sjelden.
Har kjørt sånn i noen år og har vel egentlig slått meg til ro med å ignorere det, men hadde vært moro og skjønt hva det betyr.
Har vært i kontakt med møller sin "ekspertavdeling" som igjen har vært i kontakt med volkswagen Tyskland, men de klarte ikke å gi noe svar på hva det var. Han på møller mente han fant noe i sin dokumentasjon om at dette sannsynligvis var et varselsignal på lav batterispenning, men det synes jeg høres usannsynlig ut og passer ikke inn i situasjonsbildet når jeg hører disse pipene.
Det jeg har oppdaget som et mønster, er at de gangene disse pipene kommer så har det alltid skjedd ved oppstart etter en kort stans. F.eks ved stopp for en rask tur innom butikken etc. Skjer aldri ved kaldstart eller hvis bilen har stått noe lenger.
Kan ikke si å ha lagt merke til at noe som helst i display eller lamper blinker, men skal ta en ekstra titt på temperaturdisplayet neste gang. Disse tonene opplever jeg forøvrig rimelig sjelden.
Har kjørt sånn i noen år og har vel egentlig slått meg til ro med å ignorere det, men hadde vært moro og skjønt hva det betyr.
'07 VW T5 California, 174HK tip.
-
T5-Per
- Car: T5 2008 102hk - og den er sprek nok for meg
Takk for svar! Egentlig greit å vite at det er flere som opplever det samme og uten at bilene lider av noen alvorlige feil. Jeg har i mellomtiden fått lest av min egen bils feilminne, og der var det ingenting speielt å finne.
Det eneste som fremkom, var at det på et tidspunkt hadde vært for lite kjølevæske på bilen. (Nok nå, men fikk etterfylt litt.)
Den egentlige feilen er vel at en eller annen varsellyd aktiveres uten grunn. Som mekanikeren sa: varsellyd skal egentlig alltid komme sammen med et symbol i displayet. .... Jaja, gått lang tid og mange turer nå uten ekstra pipelyder, så jeg tar alt med stor ro.
Den egentlige feilen er vel at en eller annen varsellyd aktiveres uten grunn. Som mekanikeren sa: varsellyd skal egentlig alltid komme sammen med et symbol i displayet. .... Jaja, gått lang tid og mange turer nå uten ekstra pipelyder, så jeg tar alt med stor ro.
-
Funix
- Car: 2007 Transporter T5 lang 174 4-motion
Haha, genial konklusjon! Likte den!Stian wrote:Jeg tolker det som "snakking" fra bilen om at den er så fornøyd med meg som sjaffør..... (!)
Mvh
Richard Kristiansen
2007 Transporter 174 4-Motion