Hei. Har en 97`caravelle vr6 der det ser ut som jeg må bytte automatkassa i. I og for seg greit nok men det jeg lurer på er om noen har en "arbeidsliste" på ut og inn monteringen? Jeg mener rekkefølge på hva/når. Har hørt at det lar seg gjøre å ta den ut uten særlig annen demontering selv om det er veldig trangt. Stemmer dette? Er det andre ting som skal følge med ut og bør byttes i tillegg?
Har også ett spørsmål om tempsensoren på denne kassa. Vet noen om den kan byttes alene eller om det trengs ledningsnett i tillegg?
Håper inderlig noen kan hjelpe
CVG Eller CWG arbeidsplan
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: CVG Eller CWG arbeidsplan
Kassen din er CWG. Du trenger ikke ledningsnett for å bytte sensor....
Akkurat like mye jobb som med manuell kasse plus utkobling av medbringerplata. Skal du bytte kassen med brukt?
Akkurat like mye jobb som med manuell kasse plus utkobling av medbringerplata. Skal du bytte kassen med brukt?
-
Messiah
- Car: T4 1996 VR6
- Phone: 47247640
Hei. Vet at jeg ikke trenger ledning for å bytte sensor. Men det er visst mer vanlig at det er ledningen som er ødelagt enn sensoren så vil begynne med å feilsøke ledningen. har forstått at kassen må demonteres for å nå denne sensoren iflg. t4 wiki.de Den eksakte plasseringen av den i kassen er visst heller ikke kjent. Hvis kassa er gåen skal jeg få tak i byttekasse enten ved å sende inn min egen til oslo automatgear eller la de sette istand en de har liggende der fra før(litt prisforskjell)
Leter nå etter en med erfaring med denne type kasse til å teste bilen. Må prøve å utelukke alle feil slik at det ikke blir masse dyr feilsøking på verksted. bare den ledningen koster over 5000,-!!!!! uten mulighet for retur siden visstnok må spesialbestilles fra tyskland
Leter nå etter en med erfaring med denne type kasse til å teste bilen. Må prøve å utelukke alle feil slik at det ikke blir masse dyr feilsøking på verksted. bare den ledningen koster over 5000,-!!!!! uten mulighet for retur siden visstnok må spesialbestilles fra tyskland
-
Indian
- -

Jeg mener at alle sensorer kan byttes uten å ta kassen ut av bilen......
Kan jeg spørre hva slags symptomer du har på denne kassa?
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
--
Eric
T4 2,5 TDI (102hk) - lang 2002 modell
Rygge
Eric
Rygge
-
Messiah
Hei. Med engang den blir satt i gear så synker turtallet veldig lavt og er ustabilt. Opplever også at den kan bli kvalt ved raskt gearskift (R til D f.eks) må liksom vente lenger enn normalt. Det finnes ikke bunndrag og selv ved den minste motbakke vil den opp i 3k for å holde 80. Den vil generellt ha ca 1k mer omdreining før den girer. Det virker som den gearer fint men det blir bare turtall av det og ikke noe skyv i det hele tatt. Ved ca. 1k i høyeste gear lugger/rykker den. Har en bratt bakke som jeg før akselerte hele veien til toppen ca 90. Nå sliter jeg med å få 50 i samme bakke. Ved motbakkekjøring kommer det også en "brent" lukt som minner om bremse/klutsj. Den lukten oppstår ikke i nevneverdig grad på flat vei. Lukten kjennes ikke inne i bilen men når man er på utsiden. Gearolje ble byttet i fjor vår og opplevde da en dramatisk forbedring på både funksjon og forbruk. Den luggingen som var før oljebytte ligner på den som er nå.
Hm...disse girkassene er ikke spesielt gode. For det første er de altfor små og burde egentlig sittet i en Golf (det var det jeg fikk vite av verkstedet når jeg overhalte kasse sist).
Luggingen trenger ikke nødvendigvis ha noe med kassa å gjøre. Sist jeg opplevde det valgte jeg å overhale girkassen. Verkstedet gjorde meg oppmerksom på at jeg nok hadde et tenningsproblem, for det ble ikke bedre etter at jeg overhalte den. Jeg skiftet imidlertid ut coilpakka og alle pluggledningene og pluggene og dermed forsvant luggingen.
Dessverre vet jeg ikke hva som forårsaker ditt plutselige dropp i turtall, men lukten kan vel kanskje tyde på slitte lameller. Jeg får sånn lukt jeg også innimellom. Merker det ofte i en bomstasjon, for da tar jeg vinduet ned for å betale og lukten kommer sivende.
Luggingen trenger ikke nødvendigvis ha noe med kassa å gjøre. Sist jeg opplevde det valgte jeg å overhale girkassen. Verkstedet gjorde meg oppmerksom på at jeg nok hadde et tenningsproblem, for det ble ikke bedre etter at jeg overhalte den. Jeg skiftet imidlertid ut coilpakka og alle pluggledningene og pluggene og dermed forsvant luggingen.
Dessverre vet jeg ikke hva som forårsaker ditt plutselige dropp i turtall, men lukten kan vel kanskje tyde på slitte lameller. Jeg får sånn lukt jeg også innimellom. Merker det ofte i en bomstasjon, for da tar jeg vinduet ned for å betale og lukten kommer sivende.
--
Eric
Rygge
Eric
Rygge
-
Indian
- -

Sjekk ut hastighetssensor G28. Har du lest feilkoder?
-
Messiah
Joheri: Har byttet plugger og ledninger men ikke coil. Hadde ikke luggingen før problemet med mangel på drag oppsto. Samme lugging forsvant ved gearoljebytte i fjor vår. Høres kjent ut at lukten kommer sigende ved at bilen blir holdt på brems eller at den står i P. Ikke N såvidt jeg har merket. Slitte lameller? Innebærer det bytte av kasse eller overhaling? Isåfall hvor?
Hvordan er draget på bilen din? Går den dårligere etterhvert som den blir varm?
Indian: Ja har kjørt diagnose. Eneste feilen som står igjen er den tempsensoren på kassa. Hvor sitter G28?
Hvordan er draget på bilen din? Går den dårligere etterhvert som den blir varm?
Indian: Ja har kjørt diagnose. Eneste feilen som står igjen er den tempsensoren på kassa. Hvor sitter G28?
-
Indian
- -

G28 står på motorblokka foran like ved girkassen. Det finnes en hastighets sensor på girkassen også.
-
Messiah
ok skal sjekke men det er ingen feil på diagnoser utenom tempsensor gearkasse