Div spørsmål ang T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
magaplask
Car: t4 2,5tdi 97mod

Div spørsmål ang T3

Post by magaplask »

Jeg sikler noe helt forferdelig etter en 86 mod 1,6 td 5 trinns kasse.med reimo innredning. Jeg synes prisen er litt stiv. 30000,. Men har prøvekjørt bilen i dag. Den gikk ok. Ingen ulyder osv. Uvant å gire. Men det tror jeg er en rein vanesak. Det mangler desverre opplysninger om bilen pga demens hos tidl. eier. Familien som skal selge bilen vet desverre ikke mye om den. Ikke vet de når reg reim osv er skiftet. Dessuten vet de ikke noe serlig om campinginredningen. Samt varme osv i bilen.

1 spørsmål.. Hvor mye sånn ca koster det å skifte reg reim på verksted? Clutchen tok langt ute. Har noen ca pris her også?

2 varme i "campingbil" det er nok en tillegsvarmer i bilen. Sitter noe greier under "bak setet" bla er det et spjeld der. Det er også en tilleggs knapp på dashbordet for tillegsvarmer. Når jeg holdt den inne og vrei begynte det å klikke en klokke. Og en vifte under førersetet begynte å blåse. (tenningen var ikke på) Men det ble ikke
varmt. Er dette en webasto?? (null peiling på dette)

Det virket ikke som om det var noen måte å få varme i bilen på enn dette? Var det ikke vanlig at denne kom med noen slags fyr? Hvordan får man varme i en campingbil på høsten. Det er kun 12 volt batteri i bilen. Ett baki og et under sete. Samt gass til kjøleskap og bluss.

3. Generelt om reimo. Jeg har funnet ut at dette var et slags byggesett. Dette ser i allefall meget proft montert ut. Men er disse bilene bedre isolert enn andre t3? Taket så helt og fint ut. Litt jordslag i hjørnet. Men ellers tett og fint iflg de som skulle selge.

Som dere skjønner har jeg null peil på t3. Rent bortsett fra og være avstandsforelsket. hehe.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Ingen upris.

1. Aner ikke, men sørg for å få bytta reim. Aner heller ikke clutchpris.
(ring og spør og prøv evt å få dette som avslg i prisen. NAF test kan være noe?)

2. Eberspächer eller Webasto. Står ofte en W på Webastodingser. Du skal høre pumpe klikke også.
Dette er den evt fyren du etterlyser. Er det Webasto er det ettermontert og til stillebruk, er det Eber er den mest sannsynelig orginal og beregnet til bruk under kjøring(mest)

3. Reimo er bra. Bare hør med Hügel her på forumet. Isolasjon er et spørsmål om bilen er bygd hos Reimo(eller Trufa) eller om den er snekra hjemme hos noen. Dvs fabrikkbygd har nok isolasjon, privat spørs det om bygger har tenkt på dette...
Står iallefall ikke tilbake for Westfalia stort sett, selv om jeg foretrekker Westy pga orginaliteten. Skal nå selv hive ut Westyinnredninga mi og bygge nytt på Reimo for å få ting som JEG vil ha det.

Se linkesiden for Trufalink. Ringer du de kan de helt sikkert fortelle deg om den er Norskbygd hos de. Trur han husker alle han har bygd...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
På Tur

Post by På Tur »

1. Dette må andre svare på

2. Der Postmeister har vel sagt det meste. Men, der er ulike utgaver av disse varmerne. Noen varmer bare luft, mens andre også kan varme vann (Ikke vanlig på T3). De har også forskjellig ytelse, og du finner kanskje en termostaten i bodelen?
En 3,2 Kw Eber gir god varme inne i bilen på kalde høstdager, men vinterstid bør du ha en godt isolert bil.

3. Jeg har ikke sett fullisolerte biler med Reimo innredning, men det kan vel kansje finnes. (Da bør de ha dobble vinduer)
Hügel
-
-
Phone: 91115773

Post by Hügel »

Jeg hadde en `84 Transporter med Reimo-innredning.
Den ble ombygd av den første eieren da den var ny til campingbil.
Utelukkende Reimo-deler ble benyttet.
Det ble satt inn doble plexiglass vinduer i bo-delen, og den ble etterisolert med Glava.

Bilen hadde en tilsvarende planløsning som "California" og "Joker"-modellene til Westfalia.

Siden bilen hadde aut.gir, hadde den en original Eber montert.
Denne bilen ble utrolig varm, selv om vinteren.

Kan bare anbefale Reimo-deler, meget god kvalitet på dem.
Da jeg kjøpte bilen i `90, fikk jeg montert et Reimo heve/sove-tak hod Trufa i Oslo. Var veldig fornøyd med dette.

Har flere ganger vært på Reimo-fabrikken i Egelsbach ved Frankfurt a. M.
(Har noen venner som bor like i nærheten.)
Der kan du få kjøpt alt fra den minste skrue til helt komplette biler.
Trufa skaffer det meste her i Norge, men til høyere priser.
Servicen er imidlertid veldig bra.

Jeg hadde denne bilen i 13 år, og hadde mange fine turer rundt i Europa med den.

Håper infoen kan være til noe nytte, "magaplask"......... ;-)
Arild Aase

`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Post by narle »

Hei.Hva det koster på verksted på verksted vet jeg ikke,men jeg gjør det mye billigere uansett.Ta en tur så kan jeg se på bilen for deg.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
magaplask
Car: t4 2,5tdi 97mod

Post by magaplask »

Tusen takk for innspill alle sammen. Jeg driver å pruter på harde livet nå. Regner med svar i morgen på budet mitt. Eller rettere sagt, hører jeg ikke noe i morgen får jeg krype til korset og betale det de forlanger.
Post Reply