Hei!
1.
Instrumentbelysningen for varmeapparatet/friskluft lyser ikke.Har funnet en pære ,den sitter inne i varmereguleringen,er det bare denne pæren som skal gi lys til dette området.
Er det bare å trekke den ut?Eller må den skrues ut?Hvilket verktøy?
2.
I forbindelse med setevarmen så klapprer det i et rele under førersetet når sjåføren beveger seg litt.
Er det en bryter i setet som føler på om det sitter noen der og i tilfelle hvordan får en tak i den bryteren uten å ødelegge setet?
Njaal
Instrumentbelysning/setevarme
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
1. Årsmodell?
2. Sitter en varmeføler i setet. Du får ikke tak i den uten demontering, og den er integrert i elementet. Forøvrig lett å demontere sitteputa. 2 skruer under i forkant, og så er det bare å dra puta opp og ut.
2. Sitter en varmeføler i setet. Du får ikke tak i den uten demontering, og den er integrert i elementet. Forøvrig lett å demontere sitteputa. 2 skruer under i forkant, og så er det bare å dra puta opp og ut.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Pæra i varmereguleringen byttes med en spyler/vakum slange, som vris på plass rundt pæra inni der. Så er det bare å dra den rett ut. 1,2 W stikkepære. Den nye pæra settes forsiktig inn i slangen (bare så vidt den sitter fast) så dytes den rett inn i holderen og vri av slangen igjenn.
97 Caravelle GL TDI
Helt bak ca.midt på sitteputen er det noe under trekket ,når jeg trykker på det så oppfører releet seg som en hakkespett.Er det termostaten?
Får jeg tak i denne for nærmere inspeksjon når sitteputen løsnes?
Til slutt de to skruene som må løsnes for å få av sitteputen var litt merkelig i fasongen,hvilken type er det??
Ellers er jeg veldig godt fornøyd med forumet og bidragsyterne!!
Får jeg tak i denne for nærmere inspeksjon når sitteputen løsnes?
Til slutt de to skruene som må løsnes for å få av sitteputen var litt merkelig i fasongen,hvilken type er det??
Ellers er jeg veldig godt fornøyd med forumet og bidragsyterne!!
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Pæren til instrumentbelysningen ble"sugd"ut etter fremgangsmåten til Multivan.Smart
Feilen i varmesetet var litt værre å finne ut av.
Puten ble demontert og trekket løsnet slik at hele varmeelementet kunne taes ut.
Måtte skjære opp varmeelementet litt for å måle/feilsøke. Etter litt ohming fant jeg to brudd i ledningene(blå) som går inn til føleren.
Loddet sammen bruddene dekket punktene med krympestrømpe og tapet igjen sårene i matten.
Nå kan vinteren bare komme!
Takk for tips Der Postmeister og Multivan

Feilen i varmesetet var litt værre å finne ut av.
Puten ble demontert og trekket løsnet slik at hele varmeelementet kunne taes ut.
Måtte skjære opp varmeelementet litt for å måle/feilsøke. Etter litt ohming fant jeg to brudd i ledningene(blå) som går inn til føleren.
Loddet sammen bruddene dekket punktene med krympestrømpe og tapet igjen sårene i matten.
Nå kan vinteren bare komme!
Takk for tips Der Postmeister og Multivan
Caravelle 2,5B Syncro 1996