CD-spiller får ikke strøm når nøkkelen tas ut av tenningen

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Funix
Car: 2007 Transporter T5 lang 174 4-motion

CD-spiller får ikke strøm når nøkkelen tas ut av tenningen

Post by Funix »

Hei godtfolk!
Nå har jeg kjøpt min fjerde T5, like fornøyd som alltid, MEN, det rare er att når jeg byttet cd-spilleren(den gamle tok jeg ut idet jeg signerte kontrakten), så nullstiller den seg når jeg tar ut nøkkelen av tenningslåsen. La derfor ikke merke til om den nullstillte seg.

Jeg har byttet spiller 2 ganger i forskjellige T5'er men ingen med dette problemet.
Nå skal det sies at jeg tok ut ledninger som antagelig kan legges tilbake til Kina, grunnen til dette er rett å slett att forrige eier har hatt Nokia handsfree koblet opp mot den største dritten Kenwood har laget (den med touchskjerm som flipper opp, 1 DIN), så når jeg endelig fikk ut hansdfreesettet og diverse strømtjuver så glimtet jeg til orginalkontakten fra bilen, disse så urørt ut, satte derfor bare i ISO kontakten tilbake til den nyinnkjøpte Sony spilleren. Men det rare var att jo lengre inn og ned jeg kom så fant jeg nye ting, derav en annen ISO kobling som går ned i golvet(!?) og blir borte. Spilleren fungerer som normalt med unntak av at den antagelig ikke får konstantstrøm fra bilen.
Er dette noe som kan fikses med VAG-COM eller er det forrige eier som har kablet litt merkelig her?

Mvh
Richard
Mvh
Richard Kristiansen
-

Re: CD-spiller får ikke strøm når nøkkelen tas ut av tenning

Post by MrFixit »

Den som forsvinner ned i gulvet går vel ikke til en cd-veksler under passasjersetet? Har en slik veksler der hos meg...

MrSilver
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
Funix

Post by Funix »

Nei dessverre, der er det kun batteriet til webastoen.
Mvh
Richard Kristiansen
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

På iso plugger har VW/audi hatt en tendens til å bytta om på konstant strøm å tenningstyrt strøm. Disse kan krysskobles på de fleste iso kabselsett og dermed er du der du ønsker å være.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Funix

Post by Funix »

Okay, det skal jeg ta en titt på!
Takk for svar!
Mvh
Richard Kristiansen
-
Car: T5, 2007, TDI, Lang

Post by Tom Bringsvor »

Funix wrote:Hei godtfolk!
Nå har jeg kjøpt min fjerde T5, like fornøyd som alltid, MEN, det rare er att når jeg byttet cd-spilleren(den gamle tok jeg ut idet jeg signerte kontrakten), så nullstiller den seg når jeg tar ut nøkkelen av tenningslåsen. La derfor ikke merke til om den nullstillte seg.

Jeg har byttet spiller 2 ganger i forskjellige T5'er men ingen med dette problemet.
Nå skal det sies at jeg tok ut ledninger som antagelig kan legges tilbake til Kina, grunnen til dette er rett å slett att forrige eier har hatt Nokia handsfree koblet opp mot den største dritten Kenwood har laget (den med touchskjerm som flipper opp, 1 DIN), så når jeg endelig fikk ut hansdfreesettet og diverse strømtjuver så glimtet jeg til orginalkontakten fra bilen, disse så urørt ut, satte derfor bare i ISO kontakten tilbake til den nyinnkjøpte Sony spilleren. Men det rare var att jo lengre inn og ned jeg kom så fant jeg nye ting, derav en annen ISO kobling som går ned i golvet(!?) og blir borte. Spilleren fungerer som normalt med unntak av at den antagelig ikke får konstantstrøm fra bilen.
Er dette noe som kan fikses med VAG-COM eller er det forrige eier som har kablet litt merkelig her?

Mvh
Richard

Min originalspiller kobler ut når jag tar ut nøkkel, men jeg kan skru på spiller ved å trykke på on-knappen på spiller, da spiller det uten nøkkel i.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Funix

Post by Funix »

Er nok dessverre ikke det som er problemet, spilleren fungerer som normalt, men det virker som den ikke får konstantstrøm fra batteriet, kun når tenningen er på/nøkkelen er i.
Mvh
Richard Kristiansen
Car: T5 2005, 2,5td. T4-1998- 2,5tdi
Phone: Ja

Post by Alfert »

Prøv og bytte om på rød og gul strømledning inn til spiller, den ene er konstantstrøm for minnet i spilleren, mens den andre er strøm fra tenninga.
Funix

Post by Funix »

Kjempeflott! Skal prøve det neste neste uke når jeg kommer hjem fra arbeid, så kan jeg gi beskjed om det ble suksess!:)
Mvh
Richard Kristiansen

Post by Funix »

Rød og gul ledning gjorde susen Alfert!
Tusen takk for hjelpen!:)
Mvh
Richard Kristiansen