Og nå, i sitt 4. år med meg som eier, har den fått seg tåkelys, originalt montert med riktig bryter i dasjbordet. Og med lamper fra Martin. Takk Martin, de funker helt utmerket! Nå i juni har den fått full service og full rustbehandling. Bilen er rustfri!
Et blinkskudd for meg! Jeg trives så godt i denne bilen. I skrivende stund har jeg hatt den inn i sitt fjerde året som eier. Sitter høyt som en keiser i et vakkert grønt stueinteriør med armlener på framstolene. I det hele tatt har denne bilen svært mye komfort til å være det folk flest vel kaller ei "kassevogn". I sommer har den vært på tur nordover og jeg og min frue har overnattet i den i 8 døgn! I 2008 har jeg totalt overnattet 15 døgn inkludert Tinn-treffet.
Vel, vel. kassevogn og kassevogn? Jeg vurderte faktisk en T5. T5 er jo helt herlig det også. Men for å gjøre en lang historie kort, så fant jeg ut at å gå opp fra en brukt multivan til en lite brukt T5 California ikke var verd pengene (300.000 ekstra?).
Nok om det, her er noen fakta om bilen:
2003-modell, grønn metallic.
95.400 km (ved kjøp). 138.800 km (pr. 30. november 2012).
2,5 tdi 102 hk (mer enn nok for meg).
Elspeil, elvinduer, AC, cruiskontroll.
Hevetak, sikringsnett til barn.
Liggeplasser for 5 personer (om en er veldig glad i hverandre!).
Sykkelstativ fra Thule (sort).
Nye dekk sommer og vinter høsten 2008.
Vakker liten 1x1 cm bulk på bakluka til minne om forrige eier.
Fortelt, gass og kokebluss ekstra.
Kjøleskap bak passasjerstolen.
Dabradio med antenne i frontruta (fy f..n så bra!).
Varmeseter.
Tåkelys montert i august/september 2010.
Det eneste mange på Tinn-treffet 26., 27. og 28. september i 2008 syntes denne bilen manglet, var chrome-beskyttelse på bakfanger, noen andre frontlyskastere og noen ekstralys i bøyle, tåkelys i framfangerne, lm-felger på vinterhjula og vindavvisere i frontdørene. Det siste kan visstnok være litt problem. Men vi får nå se.
Jeg synes den ser fin ut som standard vogn - med nye tåkelys!
Vi får nå se åssen det blir med det folk mener jeg "trenger".
Hittil (pr. 30. november 2011) har jeg kjørt snaut 45.000 km med bilen siden kjøpet. Det er ikke så mye. I perioder bruker jeg den ikke, kjekt å ha en slik bil i garasjen, jeg har jo en flotte busser ellers også å kjøre med!
Dett var vel dett! Det er jo ikke noe prosjekt.
Bare å kjøre....