fjernlys..

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Hotti

fjernlys..

Post by Hotti »

fikk plutselig problemer med fjernlysene på t5'en,kom en bil i møte og jeg skulle dimme ned men ingenting skjedde.. :shock: måtte skru hoverdbrytern på park,med tåkelys eller så står langlysene står på hele tia,også på kjørelys...lyser i instrumentlyset(blåe langlyset) også..fant ut at vis jeg trakk forsiktig i hendelen så slokte langlysene og jeg hadde nærlys vis jeg holdt forsiktig i den..men som sagt,langlys lyser uansett hvordan spaker står..

noen som har vært borti det før???

er forøvrig ettermontert xenon i langlys på hovedlyktene,koblet som multivan,med kabel fra bryter til sikringsboks...

måtte koble ut kabel til pære for å få di av..
T-A Nilsen
rs
-
-

Re: fjernlys..

Post by rs »

Er nok kombi bryteren rundt ratt stammen din som har tatt kvelden.
Har vist ryki noen sånne på T5 di siste årene.
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI

link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
Hotti

Post by Hotti »

var den jeg og mistenkte,noen som vet hva den heter når man skal søke den opp på ebay?
T-A Nilsen
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Eller du kan støtte en fjellkar her, om det er noe som passer :

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=29443
rs
-
-

Post by rs »

Har en orginal spak fra 05 modell liggende etter at jeg ettermonterte cruice kontrol og kjørekomputer på en bil om det er noen du kan bruke. ligger bilde av bryteren i linken i signaturen min.

Spaken jeg har er tilsalgs er uten knapper til cruise og kjørekomputer men med interval bryter til vinduspussere.
Spaken virket 100% når den satt i bil og ble kun demontert pga. ettermonteringen.
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI

Hotti

Post by Hotti »

for og få montert cruise contol,e det da bare og bytte spaken og gå inn i vag-com'en og fikse? hørte rykta om det tiligere..
T-A Nilsen
rs
-
-

Post by rs »

for å ettermontere cruisecontroll så bytter du spaken, legger opp ett lite forholdsvis enkelt ledningsnett og koder det off i f.eks vagcom.

er en ledning som skal inn i el.sentralen under batteriet, tre ledninger som skal inn på bryteren på rattstammen ( på pin 26,27 og 28 om jeg husker riktig) på comfor modulen under ved gir spaken skal den ei ferdig kontakt i port F og en ledning på en annen port som må kobles om/til

Dette går bare dersom bilen har elektriske vinduer orginalt ellers må også den modulen under girspaken også byttes
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI

Hotti

Post by Hotti »

rs...you've got PM..:)
T-A Nilsen
Post Reply