Brisk Tennplugger.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Brisk Tennplugger.

Post by Indian »

Jeg montert Longlife tennplugger fra tjekkisk Brisk som koster 180 kroner for alle seks hos Biltema. Jeg merker ingen forskjell fra VAG sine plugger til 10 ganger mer. Brisk er en god gammel fabrikk som het Iskra før i tiden.
Jeg leste at de fikk kontrakt i fjor for å levere alt av sensorer, glødeplugger og tennplugger til VAG.....
I forrige uker fikk jeg LPG/CNG plugger fra Brisk direkte fra Polen og prisen var 20 kroner /stykk. NGK sine gass plugger koster 257 kroner /stykk i Norge.
dewalter
-
-
Car: T4 2000 TDi og 1992 2,5 B

Re: Brisk Tennplugger.

Post by dewalter »

Appropos prisforskjeller. Jeg kjøpte et styreledd fra Romnes i Oslo med god rabatt.

Romnes. ca 500 kroner. Delphi TA1157

Rockauto i USA. Ca. 12 dollar Delphi TA1157

Meca webshop 810 kroner. Meyle

Parts2go, Tyskland. 30 euro. QH

Det som forundrer meg mest er den store prisforskjellen mellom Norge og USA på delen fra Delphi. Jeg antar at Delphi deler egentlig er noe dritt siden prisen er så lav i USA. Sikkert et produkt fra våre gule venner i øst. Jeg følte meg lurt etter å handlet av Romnes. Her er det vel noen som tjener store penger på å selge lav kvalitet til en forholdsvis høy pris! Hvem er det som står bak firmaet Romnes?

Er det noen som kjenner til kvaliteten på Delphiprodukter?
Og hva bør jeg helst velge ved kjøp av vitale deler? Lemförder, MeyleHD, Febi, QH eller kun "orginaldeler"?

Et annet eksempel:

Bremseklave til en Skoda Felicia.

VAG, Møller. 725,-
VAG, Arvika Sverige. 512 svenske.
Skoda i Tsjekkia. 100 norske pluss frakt.

Delen er identisk og fra samme fabrikk!
T4 -00 Caravelle 2,5 TDi
T4 -92 Caravelle 2,5GL (Bensin)
T3 -82 1,6 Diesel Reimo camper
Indian
-
-

Post by Indian »

Kvalitet er ikke første bud for mange forhandlere men profitt. CD Cardic selger hjullagere til samme pris til FAG og SKF men merke er SNL og indisk. Disse lagrere kan du kjøpe fra butikk i India til 1/4 del av FAG og SKF.
Kvalitet er kun et ord, da profitt teller mest.
Digger
-
-
Car: 2 X T4, 2001,2003

Post by Digger »

Indian wrote:Jeg montert Longlife tennplugger fra tjekkisk Brisk som koster 180 kroner for alle seks hos Biltema. Jeg merker ingen forskjell fra VAG sine plugger til 10 ganger mer. Brisk er en god gammel fabrikk som het Iskra før i tiden.
Jeg leste at de fikk kontrakt i fjor for å levere alt av sensorer, glødeplugger og tennplugger til VAG.....
I forrige uker fikk jeg LPG/CNG plugger fra Brisk direkte fra Polen og prisen var 20 kroner /stykk. NGK sine gass plugger koster 257 kroner /stykk i Norge.
Litt OT her... Iskra, er oppegående i dag også. Fabrikken leverer billig "kvalitets" deler til kjøretøy i landbruket.
Startere og andre el-deler til de aller fleste traktormerker som selges her i landet.
Firmaet Økonomideler selger for Iskra. Har selv ved flere anledninger fått deler fra de merket Iskra. Senest 2009 bestillte jeg en startmotor til en Valtra.
Billig men meget god kvalitet er mitt synspunkt på Iskra/Brisk.

Er ikke redd for at det firmaet leverer deler til VAG
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Indian
-
-

Post by Indian »

Jeg mente å skrive at Iskra var tennplugger før i tiden og det ble noen sammeslåing. Det var noen som skrev her at en VR6 må bruke plugger fra VAG.....en VW 'ekspert' i butikk kø i Biltema sa det samme til meg. At bensin Caravellen hans måtte bruke original VAG plugger for å starte.
Last edited by Indian on 01 Nov 2011, 13:43, edited 1 time in total.
Indian
-
-

Post by Indian »

dewalter wrote:Appropos prisforskjeller. Jeg kjøpte et styreledd fra Romnes i Oslo med god rabatt.

Det som forundrer meg mest er den store prisforskjellen mellom Norge og USA på delen fra Delphi. Jeg antar at Delphi deler egentlig er noe dritt siden prisen er så lav i USA. Sikkert et produkt fra våre gule venner i øst. Jeg følte meg lurt etter å handlet av Romnes. Her er det vel noen som tjener store penger på å selge lav kvalitet til en forholdsvis høy pris! Hvem er det som står bak firmaet Romnes?

Og hva bør jeg helst velge ved kjøp av vitale deler? Lemförder, MeyleHD, Febi, QH eller kun "orginaldeler"?

Et annet eksempel:

VAG, Møller. 725,-

Bare å få sagt det....Delphi er et god gammel amerikansk merke og brukes mye originalt i en Tahoe som jeg kjenner til. Tror det er prisnivået generelt i USA som gjør at det er billig der.
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Brisk Tennplugger.

Post by subwoofer »

Delphi har også en del rimelig hightech-greier, som f.eks. coiler med ionefølerutgang.
Støtter forrige poster på dette med prisnivå, arbeidere i USA får ikke fett betalt.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
tlauri
-
-
Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002

Post by tlauri »

MEYLE er en OE leverandør og kan anbefales, på biler som har kjente feil i forstillingen så lager MEYLE forsterkede deler. Delene er da merket HD (heavy duty)
Tom
Bodø City
Image
mr.johansen
-
-
Car: t5 1,9 2006

Post by mr.johansen »

dewalter wrote:Appropos prisforskjeller. Jeg kjøpte et styreledd fra Romnes i Oslo med god rabatt.

Et annet eksempel:

VAG, Møller. 725,-

Rommnes meg bekjent, er et firma med opprinnelse fra stavanger..(liten rettelse anm:indian så er rommnes et skien firma) Det er vel som nevnt i denne posten, at det er profitt som "ødelegger" prisene på bildeler.. Er selv godt inni priser på el.installasjons materiell og der opererer de med rabatter på 70-80% til firmaer + tileggs rabatter for kvantum, fast kunde, e-handel osv..
Last edited by mr.johansen on 31 Oct 2011, 17:36, edited 1 time in total.
Stangeland
Car: 97 T4 2,5 TDI
Phone: 91511171

Post by Stangeland »

Romnes er fra Skien...
mr.johansen
-
-
Car: t5 1,9 2006

Post by mr.johansen »

Stangeland wrote:Romnes er fra Skien...
Det har du helt rett i! En kjapp titt på hjemmesiden så ser man det...De er både grossist og forhandler til privat marked så prisen bestemmer de selv..
Post Reply