STARTER IKKE.
-
loffern
- Car: T3 1990 coach 1,6 TD
- Phone: 48602641
STARTER IKKE.
Hei.
T3, 1,6 TD, coach, 1990.
Har hatt T3 stående noen måneder uten å bruke den.Skifta alt av væsker og filtre, og den startet med en gang. Har hatt noen småturer og alltid startet på første forsøk. I alle år jeg har hatt den har den egentlig vært lettstartet. Hadde en lengre tur med den for et par dager siden, tur retur gardermoen, og den gikk som en klokke, I dag når jeg skal starte den er det ikke antydning til start. Nytt batteri, glødelampa slår seg av når den skal, kinner og kinner, uten reaksjon av noe slag. Alle glødepluggene kan vel ikke ha tatt kvelden samtidig, dersom releet er gått, er dette reaksjonen, eller kan det være noe annet...?
T3, 1,6 TD, coach, 1990.
Har hatt T3 stående noen måneder uten å bruke den.Skifta alt av væsker og filtre, og den startet med en gang. Har hatt noen småturer og alltid startet på første forsøk. I alle år jeg har hatt den har den egentlig vært lettstartet. Hadde en lengre tur med den for et par dager siden, tur retur gardermoen, og den gikk som en klokke, I dag når jeg skal starte den er det ikke antydning til start. Nytt batteri, glødelampa slår seg av når den skal, kinner og kinner, uten reaksjon av noe slag. Alle glødepluggene kan vel ikke ha tatt kvelden samtidig, dersom releet er gått, er dette reaksjonen, eller kan det være noe annet...?
Re: STARTER IKKE.
Ryker det fra eksosen når du kinner en del? Hvis ikke, så får den nok ikke diesel. Da kan det veldig godt være "igangsetterstopperen" på pumpa som ikke får strøm. På pumpa gpr det en ledning inn. Sjekk om du har 12V på denne. Og sjekk gjerne om det klikker i pumpa når du tar den av og på (med tenninga på)
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
før du drar noe mer i det hele tatt så sjekk registerreima di.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
-
loffern
Ok, takk for svar, sjekker dette i morgen.
-
loffern
reima var like hel, og det var 12 v inn på pumpa, men bilen fikk nok ikke diesel, ettersom jeg jo skifta alt av væsker, dvs, jeg hadde tanken nede også, så har kanskje virvla opp noe drit i den.
Skifta til det gamle dieselfilteret, fyllte opp, og bilen starta etter litt, og går nå som en klokke...
Skifta til det gamle dieselfilteret, fyllte opp, og bilen starta etter litt, og går nå som en klokke...
-
loffern
ojsan, var visst litt tøff der...
Da var det påan igjen, i dag når jeg skulle starte, var det like dødt.
Noen med flere forslag...
Da var det påan igjen, i dag når jeg skulle starte, var det like dødt.
Noen med flere forslag...
Kinner du lenge? Har hatt problem med lekkasje på dieselsystemet, slik at dieselen rant tilbake til tank. Da måtte jeg kinne lenge, eller bruke bakkestart. Du kan evt. prøve å få noen til å slepe deg i gang for å spare starteren.
-
loffern
Ja, det er en mulighet, i og med at mye av dieselsystemet har vært tatt fra hverandre.
Jeg får ta en sjekk om ikke så lenge.
Jeg får ta en sjekk om ikke så lenge.
-
loffern
Nå har jeg sjekket,og det er ikke lekkasje ifra tank til dieselpumpe.
Altså. Reg reim hel, 12 volt inn på dieselpumpa, klikker i den når jeg slår på tenning, ingen lekkasje i dieselsystemet.
Kinner og kinner, ett og annet hark etter 1 minutt, kinner så lenge igjen, ett og annet hark, før han endelig starter etter mye om og men. Bruker kaldstart. Ødelegger vel snart starteren.
Når den endelig fyrer, masse hvit, grå,røyk.
Blir dere noe klokere nå...dette skjedde som sagt etter en tur/retur gardermoen fra Oslo 10 mil, før det startet den bare jeg satte meg i førersetet.....
Altså. Reg reim hel, 12 volt inn på dieselpumpa, klikker i den når jeg slår på tenning, ingen lekkasje i dieselsystemet.
Kinner og kinner, ett og annet hark etter 1 minutt, kinner så lenge igjen, ett og annet hark, før han endelig starter etter mye om og men. Bruker kaldstart. Ødelegger vel snart starteren.
Når den endelig fyrer, masse hvit, grå,røyk.
Blir dere noe klokere nå...dette skjedde som sagt etter en tur/retur gardermoen fra Oslo 10 mil, før det startet den bare jeg satte meg i førersetet.....
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
bytt glødepluggene dine du..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Masse røyk minner i alle fall ikke om dårlig dieseltilførsel nei... Sjekk først av alt om du får 12V fram til glødeplugger ved kald motor. Har du dette, gjør som Rapid skriver, bytt dem...
-
loffern
Takk, da bytter jeg dem. 
-
loffern
Ok, da kommer forhåpentligvis siste kapittel om dette.
Da jeg skulle lufte kjølevæska på bilen, så satte jeg en metallbit mellom gassarmen på dieselpumpa og karosseriet for å få et turtall på ca 2000, da jeg var alene om jobben. Denne metallbiten falt selvfølgelig ned og la seg ved den ene glødepluggen, og jeg glemte hele greia. Bilen starta lett,og jeg kjørte glad og fornøyd tur til Gardermoen. I løpet av denne turen må vibrasjonene ha gjort at metalldingsen vibrerte seg bort til den ene glødeplugge, og kortslutta ett eller annet, for da jeg skal starte dagen etter er det ikke liv.
Da jeg åpnet den svarte boksen i motorrommet, ser jeg at en 50 amp sikring av tynnt metall er røket tvers av. Legger ved bildet.
Har nå skiftet denne, men fortsatt kommer det ikke strøm til glødepluggene. Er det noen som har peil på hva det kan være nå.

Kan det evt være noen av de dingsene som står over denne bladsikringen, merket 53 og 258, den ene svart, den andre 53, blank.

Da jeg skulle lufte kjølevæska på bilen, så satte jeg en metallbit mellom gassarmen på dieselpumpa og karosseriet for å få et turtall på ca 2000, da jeg var alene om jobben. Denne metallbiten falt selvfølgelig ned og la seg ved den ene glødepluggen, og jeg glemte hele greia. Bilen starta lett,og jeg kjørte glad og fornøyd tur til Gardermoen. I løpet av denne turen må vibrasjonene ha gjort at metalldingsen vibrerte seg bort til den ene glødeplugge, og kortslutta ett eller annet, for da jeg skal starte dagen etter er det ikke liv.
Da jeg åpnet den svarte boksen i motorrommet, ser jeg at en 50 amp sikring av tynnt metall er røket tvers av. Legger ved bildet.
Har nå skiftet denne, men fortsatt kommer det ikke strøm til glødepluggene. Er det noen som har peil på hva det kan være nå.

Kan det evt være noen av de dingsene som står over denne bladsikringen, merket 53 og 258, den ene svart, den andre 53, blank.

-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
loffern wrote:Ok, da kommer forhåpentligvis siste kapittel om dette.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.