Spørsmål angående kjøp av T4 Westfalia.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
zapperx
-
-

Spørsmål angående kjøp av T4 Westfalia.

Post by zapperx »

Vi sitter å planlegger kjøp av den neste bilen og er kommet frem til at det må bli en T4 Westfalia (2003). Dette er en bil som vil dekke alle behovene vi har og vil ha i fremtiden. Eneste vi trenger er en byggebil, men da får vi se oss om etter en T3 pick-up :D
Hva Westfalia angår så har jeg noen spørsmål til de av dere som har eller har hatt nettopp dette.
- Hvordan har dere løst det med kjøleskap? Noen som har satt inn permanent eller er det kjøleboks i skapet dere går for?
- Noen som har noen fiffige løsninger på kokemuligheter i bilen??
- De skapa som står i, skjønner det sånn at disse kan taes ut når bilen er 10 år. Er det noen seter som finnes på markedet som passer rett i skinnene på gulvet?
- Er de skapa som står der i dag kun festet i disse skinnen?

Ellers visst dere har noe do's and dont's ang disse bilene så gi meg et hint :wink:
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Spørsmål angående kjøp av T4 Westfalia.

Post by Der Postmeister »

slik jeg forstår det, er du på jakt etter Multivan med Westfalia hevetak? Dette er ingen Westfalia camper. Kun en Multi med hevetak fra Westfalia. Westfaliacamperne har integrert kjøleboks.

Skapene i disse Multivan kunne leveres med en passende kjøleboks til sjokioner kr. Trur de snakka om 6k jeg for noe helt standard. Denne passa visst i neddelen av det lille skapet. Disse skapa er som nevnt i flere tråder bygget av Trufa i Oslo(og omegn...han flytter hele tiden... ) . Delene til disse er Reimo så bilen er et puslespill. De sitter rett i skinnene med enklest mulig feste: noen få bolter med store skiver på som passer sånn passe i disse.

Bilen er ypperlig for to. Vi var 5 og sjøl om unga var små, var dette j..lig trangt. Hvis man er ute etter camper ville jeg heller valgt California utgaven. Det er skikkelig camper. Maken til Peter sin. Den har du jo sett noen turer.
Er du ute etter en familiebil for 4 som du kan overnatte i til nød når det trengs, er det ok.

Bar husk at det er magebelte i midten bak så 5.mann sitter ikke helt trygt.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

åja; seter finnes på ebay.de. Ikke i fleng, men de finnes.
Blå, røde, grønne og svarte er de vanlige i Norge.
Atlantic, Generation, Allstar etc er mer vanlig i Tyskland.

Og husk: dott de.

Dott com eller dott co dott uk er ikke rette stedet å lete. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Hadde vel egentlig venta dette ja..... Ja, det er en Multivan jeg nok ser etter da California'n ikke florerer like ofte på markedet her hjemme. Vi er pr. i dag 2 og innen den nye bilen eventuelt blir bytta ut vil vi ikke være mere enn 3, så sånn sett er plassen ok i multivan.
Er klar over de "fasilitetene" som finnes i California'n, men lurer på hvordan dere contrer mangelen på dette i Multivan (m/Westfalia hevetak). Mest lysten på California innredningen, men som sagt så er de ikke så lette å finne samt at jeg ikke ønsker å gå for eldre bil enn 2003.

Men takk Postmester for tips og korrigering :D
Glenn Andersen
jorgen
Car: T4 1997 2,5TDI California
Phone: 95806066

Post by jorgen »

Har California `97 med skikkelige sikkerhetsseler på begge plassene bak (ikke magebelte) noe jeg har sett hos flere...
T4 California Coach 2.5TDI 1997 mod - Westfalia
T3 Club Joker 1.6TD 1989 mod - Westfalia (solgt)
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

zapperx wrote:Hadde vel egentlig venta dette ja..... Ja, det er en Multivan jeg nok ser etter da California'n ikke florerer like ofte på markedet her hjemme. Vi er pr. i dag 2 og innen den nye bilen eventuelt blir bytta ut vil vi ikke være mere enn 3, så sånn sett er plassen ok i multivan.
Er klar over de "fasilitetene" som finnes i California'n, men lurer på hvordan dere contrer mangelen på dette i Multivan (m/Westfalia hevetak). Mest lysten på California innredningen, men som sagt så er de ikke så lette å finne samt at jeg ikke ønsker å gå for eldre bil enn 2003.

Men takk Postmester for tips og korrigering :D

Det er nok lettere og finne en Multivan 2003 vs en California. California camperne er jo generelt 50k dyrere også. Men du får vel igjen det ved salg. Jeg bruker en Koolmate 40 liters kjølebag på tur. Denne setter jeg ut i forteltet når jeg ligger på campingplass med strøm. Bruker da et Mascot powersupply med sigarettenner uttak. Noen Multivaner har ekstra batteri under fører sete. Min hadde ikke så det har jeg lagt opp selv. Greit å sove godt om natta og vite at man får startet neste dag :) På dette batteriet har jeg en C-tek som vedlikeholds lader når jeg ligger på strøm.
Egg og bacon hadde jeg nok ikke stekt inne i bilen så det gjør jeg ute eller i forteltet med en propan koker. Har også en liten gassgrill som kan brukes til å koke, steke og grille på.
De to skapene i bilen rommer mer en man tror. Har alt dette samt kopper og kar i skapene.

Du skulle vel også på BussFest i Sverige til helgen. Skal nedover jeg også så da kan du jo eventuelt se på løsninger på Multivan vs California.
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Etter litt luking og rydding i hagen i kveld så kom jeg inn og fant kona sittende på nettet og se etter Westfalia :D. Ho var særs ivrig og hadde klare meninger om hva ho ville ha og ikke. Vi var å kikka på et par Multivan'er i dag etter stengetid hos en forhandler og kona forelska seg helt i konseptet med westfalia'n, så tror ikke det skal bli så vanskelig å bytte bil denne gangen.
Ho er mest keen på California og er villig til å legge litt penger i rett bil. Når ho i tillegg sa at det ho helst ville ha var en med syncro så skjønner jeg at år med påvirkning endelig høster frukter :lol:
Så da begynner jakten etter rett bil. California, Multivan, med/uten syncro++++ eller hva det blir får tiden vise.
Bare ufattelig gla for at vi tenker likt hva bil anngår. Er vel ikke alle her inne som slipper den kampen :lol:
Glenn Andersen
Post Reply