lakking på gang

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
storbonden
-
-
Car: 2003 t4 multivan
Phone: 47857447

lakking på gang

Post by storbonden »

Har MYE steinsprut i hele fronten, og rust rundt frontvinduet+kanaler+tanklokket. Visst typisk for disse bilene har jeg forstått.
Men nå skal dette fikses siden frontvinduet må byttes. Var rundt og hørte på pris på lakk.
Fikk priser på fra 20 000 til 12500 for jobben. ble så tipset om et bra lakkverksted i lyngdal som jeg var inne og snakket med. de skulle gjøre hele jobben med lakking av front kanaler tanklokk og rundt vinduet for 8000 kroner. Har godt rykte på seg også disse folka.
Hva synes dere om den prisen? er hvertfall den billigste jeg fikk her rundt.

Har bestillt time til 30 mai. gleder meg til den blir ferdig. Blir også ny automat girkasse i den på garanti, som blir montert i disse dager. Dvs 3 nye år med garanti på fabrikkny kasse.
Skulle bli en MEGET strøken bil da, som jeg faktisk da vurderer selge.
dette pga vi lurer på type T5 istede.
hvor mye kan jeg ta for en sånn bil da? er kjørt 200000, men totalt strøken inni, utenpå og under da, med 245 45 18 dekk og lysbøyle +stigbøyler. allt godkjent.
følger også med 3 år gammelt yttertelt, som er brukt EN gang.
Kom gjerne med forslag til en pris, så jeg vet hva jeg kan forvente.
badegakk
Car: Multivan Westfalia

Re: lakking på gang

Post by badegakk »

Kjøpte min for 175.000, den har litt rust på steder som du nevner. Da fikk jeg også med et ubrukt fortelt på 3x3 meter og et slikt sykkelstativ for bakluka. Dette var i Mars i år.
Den hadde da gått 150.000 og hadde bytta regreim +++ på 120.000 ca, ellers var alle service fulgt og bilen er tilnærmet strøken inni. Manuel girkasse.

Har forøvrig nogenlunde samme planer som du med å ta rusten samtidig som jeg må bytte frontruta , og kjører på med "tectyl" understellsbehandling i samme slengen.
jarleab
-
-
Car: 2003 multi 7 seter

Post by jarleab »

hvor holder di gutta til og har du noe tlf nr til dem?? 8 lapper for lakkering da må jeg også.....
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
storbonden
-
-

Post by storbonden »

Holder til i lyngdal i vest agder. Ja, synes ikke det var noe og si på prisen. Fikk det skriftelig, og sto ikke +moms eller noe, så antar det er prisen jeg fikk som gjelder da?
heter Automilljø. 38 34 34 01.
badegakk
Car: Multivan Westfalia

Post by badegakk »

Hvordan ble bilen etter lakkering i Lyngdal da?
Vurderer samme behandling som du har sendt din på på blårussebilen min.
storbonden
-
-

Post by storbonden »

Ble greit det. Nå er bilen totalt strøken! Fjernet også alt av bokstaver og tall bakpå luka utenom vw merket. Og med nytt effektanlegg så er det temmelig vanskelig og se hva slags motor det står i :lol:
Hvis det er noen som skal til seljord på dyrsku, skal jeg der. Hadde vert gøy med et lite treff :)
Post Reply