Hei, eg vurderer å kjøpe en 2005 mod t5,lang, 4 motion som er regga som 5 seter, minuset er at eg skulle gjerne hatt 7 seter og der er jo multivan t5 innredninga i skinn kjempe flott.
Så er det mulig på en grei måte å montere skinner i dørken på denne og montere multivan stoler ? no står der kun en 3 seter med 2 fester i senter.
Eg er ikkje redd for å skru litt
En ting til, kom aldri multivan som lang utgave ? eg savner bagasje plassen
Takk for svar, da er det mulig å få til , ser en kar her med t4 har putta inn t5 multivan stoler og skinner ser jo meget flott ut, eg var tenkt å kjøpe fra tyske ebay der er alt eg trenger ser det ut som.
Eg forhandler no om den 5 seteren men eg ser også på 2-3 setere siden alt må jo ut i en slik ombygging, men eg vil tru att avgifta er mye høgre på varebil til personbil, enn kombi til personbil, noen erfaringer her ? den 5 seteren eg har sett på har no 37000 i avgift for å bli personbil og eg vil tippe en varebil fra 2005 har over 100000 i avgift men eg har ikkje sjekka det.
Dette er jo en T4, så hvis det går i en T4 må det jo gå i en T5 også - siden det jo kommer fra T5.
Ville ikke gått for noe sånn norskbyggd rørfabrikk-greier. Få det gjort skikkelig når du først skal sette igang. Det har du mer igjen for seinere ved evt. slag.
hbeyrer wrote:
De har også en oversikt et sted men jeg fant ikke tilbake til den - men om jeg ikke husker helt feil var avgiften 28% på varebil og 55% på kombi.
Jeg mener bestemt at avgiftssatsene på kombinertbiler har økt i flere omganger fra åttitallet og fram til avgiftsklassen forsvant. Her spiller nok dato for førstegangsregistrering i Norge en stor rolle. Jeg tror jeg ville sjekket dette med tollvesenet.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Då blei det ikkje noe handel med den t5 som eg såg på , kom en kar å ville gje meir enn meg men slik er det.
Eg fant en annen bil som er nærme men den er en t4 og desse har eg ikkje studert så nøye men den har 150hk chip til 180hk,sølv,senka,2001mod, 20" felger,aircondition,lang,5 seter og er strøken og i veldig god stand med 170tkm på telleren, det som mangler er soting av vinduer og den er ikkje syncro, prisen er 180t.
Det er en flott bil og frigjer jo også litt kroner til multivan innredningen som eg vil ha, men blir det eit steg i feil rettning ?? no er jo det begynt å komme flere t5,er på markedet etter som t6,en tar over
Et steg i riktig retning spør du meg... T4'ene har bevist at de kan gå langt og holde lenge... Det nok litt mer delte meninger om hvor holdbare T5 er...
Andreas
2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)