Har problemer med meget treg start. Må ligge på starteren en god stund før den fyrer skikkelig.
Virker som om den ikke får nok diesel, men ingen problemer etter start... Går helt normalt etter start. Virker som det hjelper med kaldstart hendelen også.
Noen tips?
Treg start 95 T4
-
baklys
- Car: T4 1993 2,5 bensin. T4 1999 2,5 TDI
- Phone: 95495209
Re: Treg start 95 T4
Det sitter en "plastikkdings" oppå dieselfilteret. Det er ganske vanlig at denne sprekker, og du får luft i systemet.
Bytt dieselfilter og denne "dingsen"
På min motor så er noen av slangene klare, og gjør du rent de kan du nok se luftbobler i slangen hvis du har lekkasje.
Bytt dieselfilter og denne "dingsen"
På min motor så er noen av slangene klare, og gjør du rent de kan du nok se luftbobler i slangen hvis du har lekkasje.
Baklys
-
Hans Hernehult
- Car: Caravelle 2,4D 1998 og Audi A6 1995
- Phone: 41337527
Re: Treg start 95 T4
momo wrote:Har problemer med meget treg start. Må ligge på starteren en god stund før den fyrer skikkelig.
Virker som om den ikke får nok diesel, men ingen problemer etter start... Går helt normalt etter start. Virker som det hjelper med kaldstart hendelen også.
Noen tips?
Jeg hadde noe liknende og har gjort det meste, feilen som jeg til slutt kom frem til var at startsperren som styrer magnetventilen i dieselpumpen var på vei å ta kveld.
Fant ut her på vwbuss.no hva jeg skulle gjøre, fjernet defa alarm og koblet forbi elektroniken på pumpa. håper du finner utav problemet.