FABRIKASJONSFEIL?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Kneggeren
Car: Golf 2 og T4
Phone: 48061782

FABRIKASJONSFEIL?

Post by Kneggeren »

Nå har jeg endelig fått godbilen på gang etter å ha skiftet registereima 4 ganger.
Det hele begynte med at jeg skulle skifte reg.reim på min -93 mod.t4 aab.
Var innom min lokale bilrekvisitaforhandler å kjøpte reimsett ,tetninger til kammen ,toppdekselpakning og ny bolt til veiv. Alt gikk stort sett veldig greit. Jeg lot øvre reimdeksel være av for inspeksjon, da jeg skulle prøvestarte. Da fikk jeg se noe jeg heller likte dårlig, reima vandret ut og inn på kammhjulet. Etter å ha fått nytt mot,bestemte jeg meg for å skru av alt sammen igjen for å prøve å finne feilen . Alt var etter mine øyner i skjønneste orden. Da jeg studerte reima litt nøye fikk jeg se at den hadde en slags bøy/sving på ett sted.Tok reima med til forhandler og fikk en ny reim.Denne syns jeg heller ikke så rett ut,men jeg monterte iallefall for å prøve. -Samme nå også. Gikk så ned til forhandler igjen og fortalte om resultatert .
Nå var de helt sikre på at det måtte være bilen det måtte vøre noe galt med.Følte meg passe dum der og da,men jeg fåreslo at jeg skulle montere den gamle reima igjen for å se. Det gjorde jeg og den gikk helt fint. Så langt mye arbeid for ingenting. Fikk enda en ny reim fra forhandler,men nå et annet merke. DET ble andre boller!!!! Ja, jeg kjøper originalt neste gang.
camperwizard
-
-
Car: T4 2,5 tdi 1999
Phone: 94831217

Re: FABRIKASJONSFEIL?

Post by camperwizard »

Hei det var jo godt at du fikk det til å stemme til slutt.
Jeg har gjort denne jobben selv på min tdi, og tror at jeg hadde vert nært forestående hjertefeil etter 4 forsøk :lol: :lol: Det er jo som kjent en tidkrevende jobb.
jeg brukte forøvrig uorginalt av merket Gates, forsåvidt anerkjent leverandør av reimer.
TRANSPORTER 2WD 2,5 TDI 1999
Steinar Fredriksen
Kneggeren
Car: Golf 2 og T4
Phone: 48061782

Re: FABRIKASJONSFEIL?

Post by Kneggeren »

Det var iallefall Gates som ble løsningen hos meg.De første reimene var FAI.De er nå sendt til england for gransking av fabrikken. Motoren min maler som en katt nå etter at den er timet opp.
Post Reply