Jakob`s Pendlerbil!!!
Re: Jakob`s Pendlerbil!!!
Det kommer, må bare få noe gummi!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
God dag folkens!!
Lite har skjedd, men jeg har fått byttet registerrem, vannpumpe og simring.
Den ble også litt lavere gitt.

Lite har skjedd, men jeg har fått byttet registerrem, vannpumpe og simring.
Den ble også litt lavere gitt.

Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
God kveld!
Lite skjer med bilen om dagen. Den går og går.
Møtte plutselig en man som sto midt i veien og vinket med en maglite med en slik rød tupp på. Han ville vist at jeg skulle kjøre til siden, slik at han kunne se litt nærmere på den flotte bilen jeg har. Han var så snill at han skrev en lapp til meg før jeg fikk reise videre. Der stod det at jeg måtte besøke en av disse trafikk stasjonene innen første desember. Videre så ville de sette pris på om jeg hadde hvite parklys og en vesentlig høyere bil. Jeg ble litt trist med en gang, men pytt pytt, det var jo jeg som var så glorete og ville ha orange parklys og en bil som gir en nyresvikt på norske veier.
Og det flaueste av alt var at en annen herreman som jeg ikke kjenner blinket med lysa rett før der denne herremannen med magliten sin sto. Jeg forsto jo ingen ting, en hyggelig kar med lik interesse som meg, for han som blinket med lysene kjørte jo også en eldre T4, så jeg blinket tilbake og hilste høflig på han.
Lite skjer med bilen om dagen. Den går og går.
Møtte plutselig en man som sto midt i veien og vinket med en maglite med en slik rød tupp på. Han ville vist at jeg skulle kjøre til siden, slik at han kunne se litt nærmere på den flotte bilen jeg har. Han var så snill at han skrev en lapp til meg før jeg fikk reise videre. Der stod det at jeg måtte besøke en av disse trafikk stasjonene innen første desember. Videre så ville de sette pris på om jeg hadde hvite parklys og en vesentlig høyere bil. Jeg ble litt trist med en gang, men pytt pytt, det var jo jeg som var så glorete og ville ha orange parklys og en bil som gir en nyresvikt på norske veier.
Og det flaueste av alt var at en annen herreman som jeg ikke kjenner blinket med lysa rett før der denne herremannen med magliten sin sto. Jeg forsto jo ingen ting, en hyggelig kar med lik interesse som meg, for han som blinket med lysene kjørte jo også en eldre T4, så jeg blinket tilbake og hilste høflig på han.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
lol
håper du ikke trengte betale hele julebordet
håper du ikke trengte betale hele julebordet
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Fikk heldigvis bare en lapp ja 
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Hehe, detta var vel ikke førti skritt unna jobben, vel ?
-At du traff mine "venner" som mente Tyskerbrakka sine lys ikke virka, mener jeg ? De kosta meg to laken for etpar år tilbake, det var en dyr kjøretur fra Golan og til jobb, gitt
-At du traff mine "venner" som mente Tyskerbrakka sine lys ikke virka, mener jeg ? De kosta meg to laken for etpar år tilbake, det var en dyr kjøretur fra Golan og til jobb, gitt
-
Morty
- Car: 2007 T5 4motion lang svart
- Phone: 98860815
Du kan jo se på det som om du fikk et spark bak for å komme deg inn å få godkjent senkesettet da vettu 
Uansett er det jo en kjapp sak å heve T4'n så lenge man har de 2 orginale fjærene ihvertfall..
Uansett er det jo en kjapp sak å heve T4'n så lenge man har de 2 orginale fjærene ihvertfall..
D e turan som tælle! =P
2001 Transporter 2.5TDI 102hk - Solgt
2007 Transporter 2.5TDI 130hk 4motion - Solgt for så å gå opp i røyk
2012 Amarok - Solgt
2008 Transporter 2.5TDI 174hk 4Motion
2007 Tysse Bilfrakter 12/24v
2001 Transporter 2.5TDI 102hk - Solgt
2007 Transporter 2.5TDI 130hk 4motion - Solgt for så å gå opp i røyk
2012 Amarok - Solgt
2008 Transporter 2.5TDI 174hk 4Motion
2007 Tysse Bilfrakter 12/24v
"senkesettet" ble vel laget av noe som deles opp i småbiter i India på en strand. Det blir nok heising av bilen frem til neste sommer, helt ærlig så blir komforen litt borte når man senker en kassebil. Men utseende blir jo myyye bedre. Så jeg må vel handle et senkesett med papirer. Regner med at folkene på veistasjonen godtar heving uten forstillingskontroll, siden det ikke ble tatt når jeg senka.
Yngve: du har noen lange skritt, det var på Ridabu. Og jobben din er vel på andre siden av byen.
Yngve: du har noen lange skritt, det var på Ridabu. Og jobben din er vel på andre siden av byen.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
-
Rudeboy
- -

Jeg har sjumilsstøvler
Naj, jeg traff dem rett over brua for jobben din, da jeg traff dem i Søndre Østerdale - at jeg traff dem i år i Tynsetområdet nevner vi ikke
Naj, jeg traff dem rett over brua for jobben din, da jeg traff dem i Søndre Østerdale - at jeg traff dem i år i Tynsetområdet nevner vi ikke
God kveld!
Fikk heist opp bilen etter møte med mannen på Ridabu. Da gjenstår det 2 pærer og litt oppheng av eksosen, regner med at BT ser på opphenget hvis det henger litt lavt, føre var.
Men gud som den ble høy! Ser jo ut som en syncro!
Men den ble jo myye bedre å kjøre igjen! Like greit, regner med at det blir litt tælahiv utpå nyåret!
Fikk heist opp bilen etter møte med mannen på Ridabu. Da gjenstår det 2 pærer og litt oppheng av eksosen, regner med at BT ser på opphenget hvis det henger litt lavt, føre var.
Men gud som den ble høy! Ser jo ut som en syncro!
Men den ble jo myye bedre å kjøre igjen! Like greit, regner med at det blir litt tælahiv utpå nyåret!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
-
Rudeboy
- -

-Kan jo være greit å unngå at isklumpen som løsner fra vogntoget foran går under bilen uten å ta borti noe, også da
Du får gjøre som meg - senk til våren
Du får gjøre som meg - senk til våren
Will do! 
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
HEllo!
På mandag var jeg på Lillehamer og fikk godkjent bilen. Det gikk på 7 min. Pakerte utenfor porten på vegvesnets hall og en mann kom og åpnet porten. Inn gikk bilen, ga mannen lappen, han spurte: har du orginalfjører, Ja det har jeg. Deretter så så han på parklysene og sa det var greit. Han ville ikke ha penger en gang, utrolig, men sant. Det eneste han nevnte var plata bak skiltet til å ha ekstralys på, den er ikke lov hvis du ikke har lys på den sa han. Jeg fortalte han at jeg skulle ha på lys, men når jeg først skulle dit så skulle jeg høre med han hva reglene var. Så enden på visa var at vi diskuterte ekstra lys de siste 6:30 minutene.
Så nå er lux ut og tallet 100 er erstattet med lux! DVS at på lykte glasset så står det et nr, på mine lykter så er det tallet 17, så jeg har brukt opp 34 av de 100. Hvis det står to tall så er det for halogen pærer og Xeon lys. Det minste for halogen.
I tillegg så har diesel pumpa mi begynt å bli vrang. Får ikke stilt tomgangen på pumpa. Ikke sankk om. Så jeg måtte jukse litt med wiren. Så hvis det er noen som har en billig pumpe liggenes og slenge så kan jeg være interesert i den. Mulig den har måttet jobbe litt hardt etter at turboen flyttet inn i bilen.
Raymond
Aust Torpa!
På mandag var jeg på Lillehamer og fikk godkjent bilen. Det gikk på 7 min. Pakerte utenfor porten på vegvesnets hall og en mann kom og åpnet porten. Inn gikk bilen, ga mannen lappen, han spurte: har du orginalfjører, Ja det har jeg. Deretter så så han på parklysene og sa det var greit. Han ville ikke ha penger en gang, utrolig, men sant. Det eneste han nevnte var plata bak skiltet til å ha ekstralys på, den er ikke lov hvis du ikke har lys på den sa han. Jeg fortalte han at jeg skulle ha på lys, men når jeg først skulle dit så skulle jeg høre med han hva reglene var. Så enden på visa var at vi diskuterte ekstra lys de siste 6:30 minutene.
Så nå er lux ut og tallet 100 er erstattet med lux! DVS at på lykte glasset så står det et nr, på mine lykter så er det tallet 17, så jeg har brukt opp 34 av de 100. Hvis det står to tall så er det for halogen pærer og Xeon lys. Det minste for halogen.
I tillegg så har diesel pumpa mi begynt å bli vrang. Får ikke stilt tomgangen på pumpa. Ikke sankk om. Så jeg måtte jukse litt med wiren. Så hvis det er noen som har en billig pumpe liggenes og slenge så kan jeg være interesert i den. Mulig den har måttet jobbe litt hardt etter at turboen flyttet inn i bilen.
Raymond
Aust Torpa!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Hei!
Lenge siden noe er skrevet. Virker som om dieselpumpa ble mer stabil med to takt olje på tanken. Hurra!
Ellers så kommer nok pendlerbilen til å bli vinterbil. Det er en annen som frister på sommeren. Etter Turbo konverteringa så ble den myyye varmere på vinteren. Og Trenaren er IKKE varm. Så da blir det sommerbil.
Raymond!
Lenge siden noe er skrevet. Virker som om dieselpumpa ble mer stabil med to takt olje på tanken. Hurra!
Ellers så kommer nok pendlerbilen til å bli vinterbil. Det er en annen som frister på sommeren. Etter Turbo konverteringa så ble den myyye varmere på vinteren. Og Trenaren er IKKE varm. Så da blir det sommerbil.
Raymond!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
God kveld!
Hadde det litt gøy i kveld. Justerte litt turbotrykk. Den gikk som bare det. De vil si at jeg justerte litt mye, 1,4 bar. Hadde jeg bare kunnet kjøre med det, tør ikke med tanke på helsa til bilen. Tror vel at den gikk bedre en vr6`n.
Ellers så har jeg begynt på vår rengjøringa. Hater salt.
Ray!
Hadde det litt gøy i kveld. Justerte litt turbotrykk. Den gikk som bare det. De vil si at jeg justerte litt mye, 1,4 bar. Hadde jeg bare kunnet kjøre med det, tør ikke med tanke på helsa til bilen. Tror vel at den gikk bedre en vr6`n.
Ellers så har jeg begynt på vår rengjøringa. Hater salt.
Ray!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Hei. Har du noen formening om det er mulig å få godkjent ombygging av 2,4 til 2,4TD? Vet du event. hva som kreves ombygd av bremser eller slikt?
Er interessert i å gjøre det samme, og er for tiden på leting etter deler.
Er interessert i å gjøre det samme, og er for tiden på leting etter deler.
1996 MultiPorter Syncro
-
Rudeboy
- -

Vårrengjøringa av Tyskerbrakka gikk ut på at jeg parkerte i 'garasjen på jobb, rulla ut slangen og satte på hagens egen lille vannspreder under bilen.
Lot den stå på en halvtime under framakslinga og en halvtime ved bakakslinga, og jeg liker tro det hjalp til å få vekk saltet.
-Så du har sted å stå for sånt, Raymond, og med enkle hjelpemidler kan du vel gjøre det meste på jobbens garasje for firmabilene
Lot den stå på en halvtime under framakslinga og en halvtime ved bakakslinga, og jeg liker tro det hjalp til å få vekk saltet.
-Så du har sted å stå for sånt, Raymond, og med enkle hjelpemidler kan du vel gjøre det meste på jobbens garasje for firmabilene
SSnakket med en fra BT om det, han anbefalte meg å sende en søknad til BT og forklare problemet. Han snakket om at man måtte kjøre motoren i benk for å få dokumentert HK. Snakket om forsterking av alt mulig. Det er nok ikke umulig, men det er en vei å gå.Hei. Har du noen formening om det er mulig å få godkjent ombygging av 2,4 til 2,4TD? Vet du event. hva som kreves ombygd av bremser eller slikt?
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Ja garasje og guds frie natur!-Så du har sted å stå for sånt, Raymond
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
-
Rudeboy
- -

Heh, du er tøff nå som det ikke er mer enn 30 blå ute, ja 
Veit je er tøff! 
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
God kveld!
Da har rødbilen fått ny diesel pumpe og glødeplugger, mangler litt justeringer på pumpa. Tomgangen kunne justeres og alt vel, nesten, når bilen er kaldt så går turtallet på ca 400- 500 omdreininger, etter den har gått på tomgang så knepper det i et rele og turtallet forandrer seg til ca 700- 900. Merklig greier altså.
Vakumpunpa som jeg først puttet viste seg at sprakk, virker som om det kan være et skille på de fra gammel til nyere AAB motor. Så den gamle ble satt inn.
Filter og olje fikk den også, så da ble den ganske glad og fornøyd!
Hvis det er noen som har noen formening om hva som kan gjøre turtall forandringen så blir jeg glad!
Da har rødbilen fått ny diesel pumpe og glødeplugger, mangler litt justeringer på pumpa. Tomgangen kunne justeres og alt vel, nesten, når bilen er kaldt så går turtallet på ca 400- 500 omdreininger, etter den har gått på tomgang så knepper det i et rele og turtallet forandrer seg til ca 700- 900. Merklig greier altså.
Vakumpunpa som jeg først puttet viste seg at sprakk, virker som om det kan være et skille på de fra gammel til nyere AAB motor. Så den gamle ble satt inn.
Filter og olje fikk den også, så da ble den ganske glad og fornøyd!
Hvis det er noen som har noen formening om hva som kan gjøre turtall forandringen så blir jeg glad!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
Det kneppet du hører er nok glødinga som slipper å da vil den jo jobbe lettere,men har du spak inne i bilen for kaldstart? Pleier jo å dra med seg tomgangen opp til hurtigtomgang når du drar ut denne!
Morten B
Ja, men den er ikke kobla til enda! Skal prøve og få plass. Går et rør der jeg må flytte litt på!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K