Da er min første vw kjøpt. det ble en T4 transporter som eg bygget om til caravelle med 2,4 diesel.bilen er 93 model men usikker på vilken årsmodel intriøret kommer fra men det er elektriskevinduer,sentralås å elektriske speil på bilen bilen er orginalt hvit men blitt lakkert svart av forige eiger.
mine planer for bilen er å få 18" felger til sommer 40 mm senke fjærer å skru den ned fremme. er litt usikker på dimensjonen jeg skal ha på dekkene men får få felgene hjem fyst å måla litt å få dekk som fyller ut hjulbuen så skal blinklysene fremme å baklykter byttes ut og sette på en emblemfrie grill.så er det litt rust så er kommet på bilen så d skal tas når det blir litt varmere i været
har ikke fått tatt noen bilder av bilen men har ett bilde fra annonsen men kommer nok flere bilder senere
Da har jeg fått bytta dynamo på caravellen. så nå er ladingen på topp men selfølgeligt har jeg fått en ulyd i bilen så jeg ikke vett va er enda den kommer når jeg kommer opp i fart :S men får ta en titt på det i morgen og se om jeg får fikset det... så tenker jeg å få satt inn ett bedre annlegg i bilen å ett lite kjøleskap jeg har stående så satse eg på fin vær og bedre temperatur så jeg kan begynne å ta rusten å få lakkert det opp igjen. Er litt usikkert om jeg skal helakere bilen eller om jeg bare skal flekk lakkere men får vell finne ut av d når jeg har tatt den rusten som er
gå for 45mm senk så blir det veldig greit med 18" dekker
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Takker for d Det er en allsidig bil bruker den som arbeidsbil og privat bil fant ut av ulyden som var i bilen var boltene på drivakslingen på høyre side som var løse og der d manglet ene bolten :S men tok ut alle boltene å satte dem inn me locktite.Men var for sein å få tak i den manglende bolten men kjører innom møller i morgen og skaffer den... Men så også at det var gjort en dårlig jobb med masjetten på høyre side den hang ikke på å mansjetten på venstre side må byttes. Blir nok noe å henge figrenne i til d blir varmere i været Har begynt så smått å planlegge plaseringen av sub og forsterker tenker å plasere det slik at d ikke står i veien trenge store deler av plassen når jeg er på jobb men savner litt dypere bass i bilen det som blir prioritert før blir nok understellet vill ikke ha flere overaskelser
husk at du må inn å vise senkesett og at du da må ha papirer TUV på det, og at du må ha papirer på hjulinstilling, lysjustering samt bromseforsterkeren
Zapperx har vel et 60 sett til salgs nå, løp å kjøp men sjekk at vekta er i tråd med hva som står i vognkortet
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
har ikkje heilt bestemt meg for ka for ett senke sett eg vill ha heilt ennå vudere litt å setta 17 tommere i stedet for. grunnen er at jeg bruker bilen som arbeidsbil og til tider er jeg på bygge plasser så jeg vill ha litt større profil på dekkene så jeg slipper å kantkjøre felgene men er usikker på hva profil jeg må ha på dekkene på 17" for å ha lovelig rullediameter og om d er lovelig me lavprofil på caravellen siden de orginalt har forsterket dekk?
225 eller 235\50-17 ja det er lovlig med lav profil så lenge li\laste koden er rektig
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
ifølge mekonomen så skal du ha dekk med li\Lastindeks på 97 eller høyere for at det skal være lovlig husk at felgene også må tåle det samme for at det skal være lovlig
RegNr: AX61008
KJØRETØYDATA
DEKKDIMENSJONER
Dekk foran: 195/70 R 15
Hastighetsindeks foran:
Lastindeks foran: 97
Dekk bak: 195/70 R 15
Hastighetsindeks bak:
Lastindeks bak: 97
du kan også bruke 225\55-17 lovlig
bruk denna dekk kalkulatoren http://www.motormann.no/ så kan du se vilke dimensjoner som er lovlige du har lov til og øke eller minske 5% på omkretsen
sael wrote:takker for hjelpa. ser ut til at de felgene jeg har ikke er lovelige men men får bare bytte til EUen
tror nok det er mange som gjør det
Der var det kommet sub i bilen herlig hva som har blitt gjort ble overasket av hvor enkelt det va og demontere interiøret i bilen så det var ett par timers arbeid så var annlegget på plass
men jeg synes det ble litt tamt med bare enn 12" sub i bilen så må nok oppgradera det tenker jeg
t21500 wrote:Sett subb'en helt bakerst, så blir opplevelsen en helt annen. Ser ut som du har den rett bak midtrekka, der mister du nesten helt effekten av den.
jeg tenkte på det jeg også men eg bruke bilen på jobb så trenge plassen bak t verktøy å maskiner men har vudert og snu suben andre veien å se om det kan hjelpe.
Da har jeg snudd suben i bilen å merket stor forskjeld på lyden så har jeg hentet felgene som jeg ska bruke til sommer dekkene Men blir litt oppusing på de før de kommer på bilen
har prøvd ene felgen på bilen passte men felgen er ET 30 og 7,5" bred me 225 dekk så de går akuratt i kant me skjermen så har jeg fått bestilt senterringer som ska passe og kjøpt inn lakk til felgene jeg går for grå farge på felgene å ser hvordan det blir gjerne jeg lakker på ny viss det ikkje passer til bilen har også begynt sånn smått med ner pussing av felgene og satser på å har de ferdig lakkert til neste helg og dekkbutikken snakte om en til 2 uker på levering av senterringene og da satser jeg på å montere de med en gang de kommer