Da har min "gamle" Caravelle vært på sin første EU kontroll i dag. Og der kunne de fortelle om stor slitasje i endeledd høyre side, altså en 2-er feil. De syntes også at dette var litt tidlig i og med at bilen har gått bare 38000km. Det var kommende kjøper av bilen som ville ha tatt EU kontroll og NAF test på denne før han kjøper den, og dermed ble kontrollen utført på nærmeste NAF stasjon. Jeg snakket med det lokale VW verstedet etterpå og forklarte at de hadde funnet slitasje i et endeledd, og mente at dette kunne være årsaken til at jeg har hørt uvanlige lyder fra forstillingen, som bilen forøvrig har vært inne til feilsøking for fra bare noen måneder siden. Men dette ville de sannsynligvis ikke dekke på garantien selv om jeg har påpekt unormale lyder siden før garantien gikk ut.
Er dette noe jeg likevel kan kreve å få dekket på garantien i og med at dette sannsynligvis er årsaken til ulyden, og at dette ble bemerket før garantien gikk ut?
Ellers så hadde jeg vel kanskje regnet med at det skulle være litt å bemerke, så jeg skal vel alltids komme over å koste på utskifting av et endeledd

Venter bare i spenning på levering av ny bil jeg, så da får jeg tåle denne lille påkosten på "gamlebilen"