Bilstereoen i min 94 t4 diesel får bare strøm når jeg vrir tenningsnøkkelen til en mellomposisjon mellom vanlig kjørestilling og "tenning av". Ellers er den død, både i stopposisjon og kjøreposisjon. Har noen vært borti noe slikt? Kan det være et relé eller noe med tenningslåsen?
Er det noe som har oppstått nylig? Vet ikke hvordan det er med T4, men T3 har et sluttstykke bak på tenningslåsen. Denne er i plast, og har hatt en tendens til å brenne opp i kontaktorene ved høy strømgjennomgang.
El del tenningslås kaller vi denne. Som regel slutter pussere, vifte og kjørelys funke samtidig.
Ta evt av stikke bak og prøv med en ny en før du demonterer noe. Da kan du og se om det kommer tilbake.
Nå har jeg sjekket stikket som stikkes inn nederst på tenningslåsen, det var ikke tegn til skade pga. oppheting på det. Det ser ut til at feilen sitter lenger inne i tenningslåsen, for når jeg trykker litt på nøkkelen, blir det lyd i bilen. Jeg får vel stikke innom Møller etter ferien. I mellomtiden får kona sitte å presse på nøkkelen nedover E-18 mot Sørlandet...
God sommer!
Stemmer , og det er el del tenningslås som vi referer til i innlegg før. Stikket er det aldri noe tull med. Og sjekk det andre jeg nevnte og, jeg ville ikke kjørt på ferie uten dette i orden...
Rådet er fulgt. Så for meg mye plunder med den bittelille skruen på det vanskelige stedet, men det gikk overraskende greit. I morgen drar vi sørover for full musikk. Takk for hjelpen.