Hei, når jeg vrir om nøkkelen kommer det bare et klikk fra bak i motoren en plass. Tenkte først at det var dårlig batteri, siden jeg vet batteriet er dårlig. Bilen har ikke skilt så blir ikke startet mye, men hadde på prøvesklit på Fredag i forbindelse med EU. Da startet bilen ikke, men fikk koblet den opp mot en annen dieselbil med startkabler og da startet den. Den startet ikke i går, og siden jeg er lei av det dårlige batteriet kjøpte jeg nytt på biltema. art. 802751. Den startet ikke med det heller, så tenkte det ikke var fulladet, men prøvde med startkabler fra en annen bil fordet, og da og startet den ikke (har tidligere slitt med å finne biler som leverer kraftig nok strøm om batteri ikke er fulladet, så vet bilen krever mye strøm). Jeg ladet batteri til i dag, bilen startet forsatt ikke...
Så da er spørsmålene:
Kan det være batteriet som er defekt/for svakt? Siden fant ut at de har et batteri som er "egnet" for diesel caravelle. art. 802742. så tenkte å bytte til det...
Hvor ligger startmotoren, hørt at det kan hjelpe å dunke litt på den med hammer?
Startmotor spm. 1,6 TD
Re: Startmotor spm. 1,6 TD
Innslaget som er dårlig kanskje?
Startmotoren ligger rett foran motoren, bakerst på girkassen, du kommer til den fra motorrommet.
Tror ikke det batteriet er for svakt, har kjørt godt over 30000 med bensinbatteri i min diesel t3 nå...
Startmotoren ligger rett foran motoren, bakerst på girkassen, du kommer til den fra motorrommet.
Tror ikke det batteriet er for svakt, har kjørt godt over 30000 med bensinbatteri i min diesel t3 nå...
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
I motorrom og under bilen ved gearkassen vil du finne en , eller flere tykke kabler. Dette er jordingen mellom motor og karosseri.
Hvis skruene til disse er rustne og det er mye irr rundt festepunktene kan du få symtom som ligner på dårlig batteri.
Hvis skruene til disse er rustne og det er mye irr rundt festepunktene kan du få symtom som ligner på dårlig batteri.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Drunket i startmotoren, startet med en gang
Jeg som holt på alt for lenge med å tro at batteriet var for svakt 
En klassisk feil som gjør at man ofte tror at batteriet er for svakt, er dårlig jording til starteren. Starteren jordes gjennom gods, og det er noen overganger mellom stål og aluminium som ofte gir grobunn for korrosjon.
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
Hvor er det ledningen som gir innslag skal gå? den er løsnet å ser jo ikke en dritt bak der.
Får ikke ut startmotoren heller siden der hydraulikken til clutchen går inn står jo i veien? :S
Får ikke ut startmotoren heller siden der hydraulikken til clutchen går inn står jo i veien? :S