Sikring til 12V uttak bak skyvedøren i Multivan 05.

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
laasern
Car: 06 Multivan

Sikring til 12V uttak bak skyvedøren i Multivan 05.

Post by laasern »

Hei,

En sommerdag ble 12V'en DVDspilleren rasket litt fort ut av en som hadde litt dårlig tid ut av bilen. Dette førte til at ledningen røk og kortsluttet.

Dog, litt elektrikerteip fikser det meste, men 12V koblingen som ligger ved siden av 3-radern bak i bilen var død.

Vært gjennom brukermanualer, men finner ingen god forklaring hvor denne sikringen kan være. Gått over "skapet" under brusholderen, men finner ingen gåene der.

Til min store glede fant jeg en udokumentert sikringskap under førersetet, men ingen av de var gåene heller.

Finnes det flere sikringskap - eller kan noen rettlede meg til sånn ca. hvor jeg bør finne den? Alle andre 12V'ere i bilen fungerer - så de går tydeligvis på hver sin kurs, dog dette er bare lekmanns spekulasjoner.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Sikring til 12V uttak bak skyvedøren i Multivan 05.

Post by Der Postmeister »

den skal være i den fantastiske sikringsboksen under dash. I tillegg til den og under stolen har du foran batteriet og ennå bedre; en UNDER batteriet og... Genial han tyskern. Han og (for de som misliker) oppfinneren av sylteagurk på burger, bør sitte sammen på samme benk en viss plass og brenne. Gjerne sammen med sukatdama og ganstercap-på-T3-oppfinneren....

Jadda.

I værste fall er jeg redd du må innom VW og få strømskjema.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
hunter
-
-

Re: Sikring til 12V uttak bak skyvedøren i Multivan 05.

Post by hunter »

det er to stk sikringer til 12v uttak i bilen din... aner ikke hvor de er men vanskelige å finne er dem :)
den ene sikringen går på kontaktene på venstre side av bilen og den andre sikringen på høyre siden... og dette står vel etter det jeg husker ikke i noen brukermanual eller sikringoversikt... så de bøkene kan du kaste!
Post Reply