"Jaktmajoren" - 1981 T3 luftdoka

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Viljar
-
-
Car: Ymse T3

Re: "Jaktmajoren"

Post by Viljar »

hunter wrote:
TaigAGreEn wrote:Flere bilder av Jaktmajoren!!!
Men skulle hatt noe isolasjon til gulvet foran og noe gulvtepper... noen som har noe i svart?
Er nok ikke så lett å få tak i svart... Men det finnes noe som heter vinyllakk, da kan de grå teppene bli svarte.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
hunter
-
-

Post by hunter »

Takk Hans... kan hende jeg tar deg på alvor :)

Fikk nå renska bort gammelt skitt i dag og fikk på ei senkefjør, bremsepumpe og håndbrekkwire på gang... nye bolter og muttre ble også satt på... smører noe rustspisegreier på bakskjoldet så det holder i mange år til...
Image

men så kom snøen...

Image

Fikk også av høyre lastekarm... den bak er av fra før... da er det bare den venstre som sitter som pokk...
Viljar
-
-

Post by Viljar »

Image
Hvis du syns den var litt for høy bak...
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
hunter
-
-

Post by hunter »

Fikk i dag to sorte velourstoler fra Torkel... han hadde vel kastet dem om jeg ikke kunne bruke dem... Tusen takk Torkel!

Slik ser den ene ut montert i Jaktmajoren:
ImageImage

For å få bilen hjem i sin tid ble det satt på to 14" BBS felger som trenger litt omsorg... er det noen der ute som kan gjøre nytten av dem eller er det boss?
ImageImage

EDIT: ser nå at på det siste bilde av felgene så er det en slags edderkopp eller noe lignende... kan ikke garantere at den følger med om du overtar felgene :) men de rustne hjulboltene kan følge med... for jeg har kjøpt nye hos Martin :)
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

BBS er ikke boss. Sandblås de og lakk de opp, og de har et nytt liv..

Dette er dog ikke tredelte bbs, som er veldig popp. Men på en gammel vw er de tidsriktige og kule!
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Jar du to eller fire 14" bbs? Har jo 17" tredelte på bilen, men har samme boltsirkel på campingvogna, og der er det bare en aksling... Har jo 17" på den i dag da, får tenke litt... Om du har 4 syns jeg noen som kjører lit oldschool T3 bør ta tak i de :)
hunter
-
-

Post by hunter »

Livar wrote:Jar du to eller fire 14" bbs? Har jo 17" tredelte på bilen, men har samme boltsirkel på campingvogna, og der er det bare en aksling... Har jo 17" på den i dag da, får tenke litt... Om du har 4 syns jeg noen som kjører lit oldschool T3 bør ta tak i de :)
Har bare to stk. og jeg skal ikke ha dem lenger...

Ser forresten nå at svarte dørpaneler ville gjort seg... noen som har hele pene helst uten høyttalerhull?

EDIT: Måtte bare ut og hiva inni det andra setet og :) Og sånn blei det med mobilkameraet...
Image
gaedva75
-
-

Post by gaedva75 »

fin fin bil. lykke te m prosjekte. :-)
Mvh
Gøran Edvardsen
mail: gaedva75@hotmail.com
hunter
-
-

Post by hunter »

Fikk fikset ferdig på høyre side bak nå og hjulet er på :)
Image
Image

De to BBS-felgene som sto på foran er tatt av og er klar for henting om noen vil ha dem.
Sjekka status foran og det ser ikke så ille ut. Har nye skiver, bremseklosser og hjullager som skal på samt senkefjører. Nye hjulbolter har jeg også. Calliperne vet jeg ikke helt ennå men har sett bedre. Oppdaget også at begge mansjettene på tannstangen må skiftes - har ikke sjekket for slark men skal gjøre det. En bensinslange ved påfyllingsrøret begynner også å morkne og skal skiftes en vakker dag.

Tror nok at skifte av frontruta skal få noe høyere prioritet da det renner inn vann i sprekken. Greit å ha tett bil :) Så om noen er i nærheten en dag og kan bistå med ruteskift setter jeg stor pris på det!
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

hunter wrote:Tror nok at skifte av frontruta skal få noe høyere prioritet da det renner inn vann i sprekken. Greit å ha tett bil :) Så om noen er i nærheten en dag og kan bistå med ruteskift setter jeg stor pris på det!
Skal vi ta den i dag ? :D
Hans Sæle
hunter
-
-

Post by hunter »

hansstef wrote:
hunter wrote:Tror nok at skifte av frontruta skal få noe høyere prioritet da det renner inn vann i sprekken. Greit å ha tett bil :) Så om noen er i nærheten en dag og kan bistå med ruteskift setter jeg stor pris på det!
Takk! Vi satser på det :)
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

hunter wrote:
Livar wrote:Jar du to eller fire 14" bbs? Har jo 17" tredelte på bilen, men har samme boltsirkel på campingvogna, og der er det bare en aksling... Har jo 17" på den i dag da, får tenke litt... Om du har 4 syns jeg noen som kjører lit oldschool T3 bør ta tak i de :)
Har bare to stk. og jeg skal ikke ha dem lenger...

Ser forresten nå at svarte dørpaneler ville gjort seg... noen som har hele pene helst uten høyttalerhull?

EDIT: Måtte bare ut og hiva inni det andra setet og :) Og sånn blei det med mobilkameraet...
Image
VEEEEEEldig bra!!!!!

Ja, du trenger svarte dårpaneler nå. Det er klart!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

hunter wrote:
hansstef wrote:
Takk! Vi satser på det :)
Jeg må også bytte frontruta mi. Har heldigvis så å si ny rute liggende klar med ny gummi. Men det er greit å være to stk. Får spa opp en kompis som kan hjelpe meg med det en dag.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Skal etter planen en tur til Karmøy på jobb på onsdag. Minitreff? Kommer med T4 da :oops:
hunter
-
-

Post by hunter »

Livar wrote:Skal etter planen en tur til Karmøy på jobb på onsdag. Minitreff? Kommer med T4 da :oops:
Passer fint med et minitreff for meg. Hans og CarlOtto har kanskje anledning også?

Ellers kommer Hans for å hjelpe meg med ruta i dag... så jeg gjorde litt arbeid på forhånd...

Den knuste ruta klar for å bli tatt ut (har sparka litt i den... var ikke så ille før jeg begynte)
Image
Rengjort rundt kantene... helt og rustfritt hele veien rundt
Image
Ruta utav og ny rute ligger klar på planet med pakningen på og er klar til montering
Image
hansstef
-
-

Post by hansstef »

Onsdag, minitreff? Er med på det jeg :D
Hans Sæle
hunter
-
-

Post by hunter »

Og da kom den nye (brukte) ruta i. Takk for innsatsen Hans! For mye møllers tran og ingen erfaring med frontrutebytte resulterte i fint resultat med et par sprekker i det ene hjørnet... og skyggen i overkant av ruten var blå så det ble feil uansett... så nå søkes T3-frontrute i god stand helst med sort eller grønn skygge... noen som har? Til nøds kan vanlig rute også benyttes... har pakning så trenger bare ruta...
hansstef
-
-

Post by hansstef »

Sorry mister :oops: myten om at badmintonspillere er sveklinger skal nå være avkreftet hvertfall :wink:

Skal rope ut om jeg høre om frontrute :D Bor en ex-T3 sjåfør i nabolaget mitt på askøy, skal se om ikke jeg kan få tilgang på skattkammeret hans neste helg.
Hans Sæle
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Det var denna delebilen da. Rute står i, og dørtrekk har man da.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
hunter
-
-

Post by hunter »

Der Postmeister wrote:Det var denna delebilen da. Rute står i, og dørtrekk har man da.
røde postbilen du tenker på? ulempen er vel at eg må kjøpe en hel bil... litt mye styr for ei frontrute og et par dørtrekk :) men vi kan jo se når våren kommer...
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

hunter wrote:
Der Postmeister wrote:Det var denna delebilen da. Rute står i, og dørtrekk har man da.
røde postbilen du tenker på? ulempen er vel at eg må kjøpe en hel bil... litt mye styr for ei frontrute og et par dørtrekk :) men vi kan jo se når våren kommer...

når våren kommer, kanskje det er forseint :wink:
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
hunter
-
-

Post by hunter »

Går sakte fremover men i dag kom girstangen på plass... finner alle gira uten problem... har en sånn "shortshift" jeg skal ha på men tar den når bilen er i drift... nå er første pri å få bilen på veien. Bakerst på girstanga - hvor den er koblet i girkassen er det en sånn belgmembran... hvor får jeg tak i en slik en? den som er på er sprukket...

Når motoren ble tatt ut kappet de en bensinslange av litt sånn hard plast... går det bra å skøyte denne med utenpåliggende bensinslange og slangeklemmer eller bør jeg bytte hele greia?

Det minker på antall løse skruer, bolter, wire, kabler, rør, slanger etc... en kjapp motorservice, koble til gasswire og fikse den bensinslangen og jeg tror det nærmer seg for å se om det er liv i Jaktmajoren... gleder meg... men i morgen er det jakt som gjelder... så får majoren få stell en annen dag...
Tri Star
-
-

Post by Tri Star »

solrikioo wrote:BBS er ikke boss. Sandblås de og lakk de opp, og de har et nytt liv..

Dette er dog ikke tredelte bbs, som er veldig popp. Men på en gammel vw er de tidsriktige og kule!
Ville heller gått for glassblåsing så lenge det er lettmetallfelger det er snakk om...
Kan bli for grovkornet med sandblåsing, og da er felgene antagelig.....boss.... :wink:
Dag Lysø

74’ 1303S Marathon metallic
75’ 1303S Lofotengrün
85’ T3 Sika 2WD 1,9 WBX
86' T3 Westfalia Club Joker WBX
90' T3 Tri Star Syncro WBX
91' T3 Doka 2WD 110 TDI
65' T2 Doka
59' T2 Deluxe 23W
15’ VW e-Up Panorama
17’ Passat GTE 218 HK Hybrid
hunter
-
-

Post by hunter »

Tri Star wrote:Ville heller gått for glassblåsing så lenge det er lettmetallfelger det er snakk om...
Kan bli for grovkornet med sandblåsing, og da er felgene antagelig.....boss.... :wink:
God plan Dag, men jeg skal ikke ha dem... første mann til mølla får dem... eller de blir boss når jeg bare får rota meg til å dra på søppelfyllinga...
Viljar
-
-

Post by Viljar »

Tri Star wrote:
solrikioo wrote:BBS er ikke boss. Sandblås de og lakk de opp, og de har et nytt liv..

Ville heller gått for glassblåsing så lenge det er lettmetallfelger det er snakk om...
Fikk mine sandblåst. Syntes først at det så grovt ut, men med 4 strøk lakk ble det veldig bra. Men er kanskje bedre å glassblåse hvis du kun skal ha klarlakk på...
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Post Reply