Da forrige eier av T4'n min har valgt å kappe fjørene
Så er det noen som har 50-60mm fjører liggende og vil bytte med mine nye 35mm??
martin

noen som vet "standar" mål fra hjulbue til senter av felg på en ulastet T4.? Foran og bak?Tom Bringsvor wrote:Mål avstanden fra underkant hjulbue til senter på felg, da finner du forskjeller, uavhengig av andre forhold.

Det var da merkelig, min forrige "styltebil" var en lang, vare, 2,5 TDI, 2000, var sikkert rund 42-43 mm. underkant hjulbue til senter felg.faceman wrote:målte min til 42,5cm med 35mm senke fjører?
37 cm høres bra ut. Var dette 40mm fra h&r?Tom Bringsvor wrote:Det var da merkelig, min forrige "styltebil" var en lang, vare, 2,5 TDI, 2000, var sikkert rund 42-43 mm. underkant hjulbue til senter felg.faceman wrote:målte min til 42,5cm med 35mm senke fjører?
Kjøpte H&R senkefjærer av Martin, min datt ned til 37 mm.
For meg, akkurat passe "look, comfort, 17" med 45 profil dekk
Fikk dette godkjent og inn i vognkortet.
42,5mm med senking er spesielt.

Ja, kjørte ca 1,5 år, før jeg godkjente den, hadde satt seg, bilen ble bare brukt privat, normalt bruk.faceman wrote:37 cm høres bra ut. Var dette 40mm fra h&r?Tom Bringsvor wrote:Det var da merkelig, min forrige "styltebil" var en lang, vare, 2,5 TDI, 2000, var sikkert rund 42-43 mm. underkant hjulbue til senter felg.faceman wrote:målte min til 42,5cm med 35mm senke fjører?
Kjøpte H&R senkefjærer av Martin, min datt ned til 37 mm.
For meg, akkurat passe "look, comfort, 17" med 45 profil dekk
Fikk dette godkjent og inn i vognkortet.
42,5mm med senking er spesielt.

Den er grei. Bilen er justert ned på tosjon dit den skal være. Nå gjelder det å finne riktig høyde bak så det matcher utseendemessig.Livar wrote:Fremme skrur du jo bare til den høyden som står i papirene, tar forstillignskontroll og viser bilen. Hvilken høyde du kjører med etterpå er litt opp til deg...