Besynderlig vindusvisker

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
oddvarr
-
-
Car: 2002 T4 Caravelle AXG

Besynderlig vindusvisker

Post by oddvarr »

Dette gjelder 2003 T4

Hadde en merksnodig opplevelse med viskerne i går.
Hadde på intervallbryter i duskregnet. Da oppdaget jeg at den gikk kontinuerlig, på laveste fart.
Prøvde å slå den av, ingen reaksjon. Det var heller ingen reaksjon når jeg prøvde å sette den på full fart.
Stanset, slo av tenningen og startet opp igjen. Da var alt som normalt.

Noen som har forslag til hva?
Jeg tenker jo selvfølgelig på relèet.
Noen som har opplevd noe lignende og løst problemet?
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Messiah
Car: T4 1996 VR6
Phone: 47247640

Re: Besynderlig vindusvisker

Post by Messiah »

Kan det være den etter min mening utrolig teite intervalltid justeringen? Var ikke klar over at jeg hadde justerbar intervall og skjønte absolutt ingenting før jeg fikk lest litt.
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Eller nok et utslag av det berømte "El-del tenningslås"-syndromet. Hos meg starter kupevifta når jeg slår på langlyset, eller bruker spyleren til frontruta. Så det kan vel gi seg ulike utslag...
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
oddvarr
-
-
Car: 2002 T4 Caravelle AXG

Post by oddvarr »

Tviler på at det er intervalljusteringen. Ei heller synes jeg den er dustete. Synes det før, men så lærte jeg å bruke den. Fantastisk...

El-del tenningslås, ja kanskje. Dog holder jeg en knapp på releet. Sjekket med Møller, kostet vel 400,-
Burde kanskje åpnet det og målt litt.
Det ville jo ikke være første gangen at et rele på en T4 har dårlig kontakt...
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Bjørn1

Post by Bjørn1 »

kan noen fortelle meg hvordan den intervallfunksjonen virker? av og til går intervallen fortere når jeg har tukla litt fort med hendelen, men fatter ikke helt hvorfor... blir normal når jeg starter bilen på nytt...
Bjørn Lien
`02 2,5tdi 102hk lang transporter
StaaleB
-
-

Post by StaaleB »

Intervallet settes slik: Sett på intervallvisking, la den gå et sveip, skru den av igjen og vent til det er gått passe lang tid, sett den på igjen. Da er det nye intervallet satt. Genialt fordi du kan følge med underveis og vurdere hvor langt intervall som er passe akkurat da, uten å vurdere antall sekunder, trinn etc. (...men utrolig frustrerende før jeg fant ut hvordan det virker!)
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
gussi
Car: t4
Phone: 92049145

Post by gussi »

StaaleB wrote:Intervallet settes slik: Sett på intervallvisking, la den gå et sveip, skru den av igjen og vent til det er gått passe lang tid, sett den på igjen. Da er det nye intervallet satt. Genialt fordi du kan følge med underveis og vurdere hvor langt intervall som er passe akkurat da, uten å vurdere antall sekunder, trinn etc. (...men utrolig frustrerende før jeg fant ut hvordan det virker!)
Hadde problem med min t4 også ,kona fikk ikke vinduspussere til å virke ble ståenende mitt på ruta vifta virket heller ikke bilen gikk rart på tomgang tok ut nøkklen satte den tilbake å bikket litt da ble alt som før tror det var tennings kontakten som var feil har ikke byttet den ennå ,ikke sjedd noe mer heller.
Post Reply