SOLGT FOR 8000 - 1988 Caravelle T3 C 112i 8-seter

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
kbarra
Car: T4 1999 TDI 8-seter
Phone: 95287764

SOLGT FOR 8000 - 1988 Caravelle T3 C 112i 8-seter

Post by kbarra »

Jeg er en sprek, komfortabel, rusten, men meget velkjørende Caravelle T3 112i som søker ny eier! Min nåværende eier har sviktet meg til fordel for en T4 ...

Mine beste (og mindre gode) sider kan studeres på FINN http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24345738. Håper aller mest på en entusiast fra bus-forum som byr meg noe bedre enn russetid ...
Last edited by kbarra on 16 Oct 2010, 18:27, edited 2 times in total.
kbarra

Re: 1988 Caravelle T3 C 112i 8-seter personbil

Post by kbarra »

Åpent for bud ....!
Ang hva som er gjort/skiftet senere tid se http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24345738.
Bl.a. lettmetallfelger med splitter nye Michelin sommerdekk 205/65 R 15, bilen meget god å kjøre med disse.
kbarra

Post by kbarra »

Eneste seriøse henvendelser så langt er to interesserte russegjenger, via FINN, så det ser ut til å gå den veien .....
kbarra

Post by kbarra »

Splitter nytt batteri siden sist (startproblemer etter å ha stått stille noen dager, kun batteri - dynamo, lading og alt sjekket ok hos Møller).
Fått et par bud på bilen - men ingen her fra forumet ...
hunter
-
-

Post by hunter »

Selg den til russen da vel. De betaler som regel godt.
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Å prøve å selge bilen sin her inne, det kan av og til vise seg å trekke i langdrag, Knut!

Grunnen er vel såpass enkel som at de fleste av oss er her inne fordi vi allerede har en VW-buss. (Eller flere for de som er....la oss si over middels interessert i slikt. :wink: )

Og da blir det nok dessverre straks litt vanskeligere...med mindre en av oss får "vervet" en ny entusiast.

Slik som jeg ser det, har du en bil som du i løpet av siste år har kostet endel på.
Skal man selge en bil er det ofte slik at det man koster på en bil (Les: vedlikehold), det får man sjelden noe igjen for ved salg.

Du skriver i annonsen (sitat):
"Bør gjøres nå: mye karrosserirust (se bilder) + gearkasse detter ut av 2.gir ved slipp av gasspedal på høyere turtall, dvs. gearkasse antagelig moden for utskiftning. Neste EU-kontroll mai 2011. Eneste kjente feil ift EU-kontroll er selvparkering på vindusviskere (viskere ok, men går ikke automatisk tilbake til utgangsstilling)." (Sitat slutt.)

Dette er ting som krever noe arbeid og penger. Men du opplyser jo om dette.
Og dette er ting som kan/vil påvirke summen du får for bilen! Det må ordnes..heller før enn senere.

Angående det med russen, så har de penger mellom henda, og budsjettere med større beløp ifm. med russefeiringen.
Derfor er de ofte villig å betale mer enn den vanlige mann i gata. Sk. Kassebiler er og blir populære til slike formål. (Plass til 5-10 russ).

Det er faktisk din bil, og du er berettiget til å få så mye som du klarer for den bilen du vil selge. Det synes jeg ingen kan holde imot deg.

MEN det er jo de av oss her inne, som heller selger rimeligere, til en med-entusiast. (Noe som Magne gjorde om jeg ikke husker helt feil.)

UNDERSTREKER at jeg ikke mener at du skal føle noen forpliktelse i så måte! Som sagt, det er din bil!

Så er det en annen sak at russen "herper" bilene, mer eller mindre med rød/blå maling...av og til også innvendig, monterer store stereoanlegg osv. (Har mest å si for hvem de får solgt til etterpå...som oftest neste års russ, av nevnte grunner.

Når så russetiden er over, så vil jo selvfølgelig også de prøve å få pengene igjen. Det er derfor at prisene på ut-annonserte russebiler er såvidt høye som de faktisk er. (Mitt syn!)

Har for egen del et par fungerende biler (DOG med bulker..) som ingen "vanlige dødlige" har lukta på så langt, så jeg vurderer og å la de gå til russen, for rundt 4-7000,-

Gjør som du synes best sjøl! Og lykke til med salget, om det nå blir den ene eller andre som kjøper den!

Mvh.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
kbarra

Post by kbarra »

Hei, takk for respons og synspunkter!
Har satt den på Finn nettopp fordi jeg regnet med størst respons fra russen (eller typisk innvandrere med store familier - har et bud på kr 8000 fra en slik nå).
Men tenkte jeg ville la entusiastene på forumet også få anledningen til by - men altså ingen bud fra denne kanten ennå ....
Sannsynligvis blir det rød buss ut av det, ser ut som de er villige til å gi mer enn de kr 8000.
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

De felgene på bildet er jo interessante for flere her på forumet. Selger du dem utenom? Rus(s)en trenger vel ikke slike.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Kjør på, blir en fin russebil det der :)
Image

bugbuddies.no
kbarra

Post by kbarra »

De felgene på bildet er jo interessante for flere her på forumet. Selger du dem utenom? Rus(s)en trenger vel ikke slike
Synd det spørsmålet kom nå først etter 3 uker på forumet ... har en avtale med russen i Horten i morgen, har annonsert og lovet med felger og det hele - men hvis det ikke blir handel kan jeg komme tilbake til saken.
kbarra

Re: 1988 Caravelle T3 112i 8-seter - EKSPORT TIL AFRIKA?

Post by kbarra »

Russen ble uenige innad i gruppen - ikke noe salg.

Bud nå på kr 8000 fra Nigerianer som vil ha bilen med til Afrika - lastet med vi varer han vil ha med dit.
Noen som har erfaring med salg til utenlandsk statsborger som vil eksportere bilen? Hvordan ordne med salgsmelding, Biltilsyn etc? Han vil ikke omregistrere i Norge men ta den rett ut av landet.

PS: Bilen selges i ett stykke m/felger og det hele -blant de ting som gjør bilen attraktiv.
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

Du må fylle ut salgsmelding alikevel, vedkommende som kjøper bilen kan kjøre gjennom x antall bomstasjoner uten å betale og du får regningen. Eller hvis han setter den fra seg ett eller annet sted og gir faen, så er bilen ditt ansvar.
Jeg sender aldri fra meg en bil uten salgsmelding og kontrakt som viser overtagelse dato og klokkeslett ! Har hatt en inkassosak på nakken fordi kjøper av en bil kjørte gjennom en bomstasjon på vei hjem fra meg på autopass, uten å ha brikke.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
kbarra

Post by kbarra »

Ja, takk for tips.
Hadde noen bomstasjon-regninger og P-bøter jeg pent måtte betale (og så søke om å få refundert etterpå) da bilen ble stjålet og var på heisatur for 6 år siden ....

Har snakket med Biltilsynet i Larvik nå, når jeg selger til ikke-norsk statsborger sier de at salgsmelding uten innlevering av skilt ikke vil bli godtatt. Så jeg må nok ha med ny eier dit, så får han enten betale omreg i Norge (går an så lenge han har norsk ID-nr såvidt jeg forstår) eller jeg må kjøre bilen til ham, ta med meg skiltene og så må ny eier ta det videre derfra.
kbarra

Re: SOLGT - 1988 Caravelle T3 C 112i 8-seter personbil

Post by kbarra »

Solgt for 8000,- til Nigerianer som vil kjøre den til hjemlandet.
Jeg fylte ut vanlig salgsmelding, tok med skiltene og leverer dette selv til Biltilsynet.
Kjøper spurte om jeg vet om andre som vil selge tilsvarende bil - forutsetning er at selger vil komme med bilen til Sandefjord. Meld fra med en personlig melding (PM) til meg her på forumet hvis interessant, så kan jeg formidle kontakt.
Bugman
-
-

Post by Bugman »

Gratulerer med solgt bil!!
:)
kbarra wrote:Kjøper spurte om jeg vet om andre som vil selge tilsvarende bil - forutsetning er at selger vil komme med bilen til Sandefjord. Meld fra med en personlig melding (PM) til meg her på forumet hvis interessant, så kan jeg formidle kontakt.
Du legger deg ikke farlig til for hogg,her?!! :wink:

Det er vel ikke mange T3/T4-entusiaster som kunne tenke seg å selge bilen til eksport? :roll:

Du vet, mange biler her inne rulerer blandt folk.

Men On Topic:
Du kan jo tipse denne karen om Finn.no, AutoDB m.fl

Der ligger det jo ute HiAce, L300, MB 209-410 etc. som jo også er typiske biler i sentral-Afrika.

Du vet...Pææng e pææng!
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
kbarra

Re: SOLGT FOR 8000 - 1988 Caravelle T3 C 112i 8-seter

Post by kbarra »

Vel, farlig og farlig .... bilen har ligget åpen for bud her en drøy måned uten å vekke interesse - skulle det bli reaksjoner nå så hadde det jo vært litt artig ...!! :wink:
Han (og hun - kona har bodd her lengst, med norsk f.nr og er formell kjøper) kjente godt til dette, men som de sa minst 'hassel' med noen som er / kan komme lokalt.

Forøvrig har jeg nå skjønt at de bilene som omsettes intern her helst skal ha 'noe ekstra' - en plain 8-seter buss vekker ikke de helt store følelsene ... :| . Og på Finn er ligger det nå ute ganske mange (om enn kun et fåtall 8-seters). Tipper vi må over på vårparten før det blir noe 'selgers marked'. Derfor bringer jeg tipset her, dersom andre enn meg erfarer samme 'etterspørsels-tørke'. Personlig synes jeg det er hyggelig at bilen fortsatt skal bli brukt til 'originalt' formål istedenfor å bli rasert av russen ....
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

det er jo så nå at det er de plaine som kommer mer og mer i vinden hvis du følger litt med på den internasjonale scenen. Helst så kjipe som mulig i gjerne brun brun kombo eller tilsvarende.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Bugman
-
-

Post by Bugman »

kbarra wrote:Vel, farlig og farlig .... bilen har ligget åpen for bud her en drøy måned uten å vekke interesse - skulle det bli reaksjoner nå så hadde det jo vært litt artig ...!! :wink:
Han (og hun - kona har bodd her lengst, med norsk f.nr og er formell kjøper) kjente godt til dette, men som de sa minst 'hassel' med noen som er / kan komme lokalt.

Forøvrig har jeg nå skjønt at de bilene som omsettes intern her helst skal ha 'noe ekstra' - en plain 8-seter buss vekker ikke de helt store følelsene ... :| . Og på Finn er ligger det nå ute ganske mange (om enn kun et fåtall 8-seters). Tipper vi må over på vårparten før det blir noe 'selgers marked'. Derfor bringer jeg tipset her, dersom andre enn meg erfarer samme 'etterspørsels-tørke'. Personlig synes jeg det er hyggelig at bilen fortsatt skal bli brukt til 'originalt' formål istedenfor å bli rasert av russen ....
1.) Når jeg skriver at du du legger deg farlig....Så mener jeg det faktum at du legger dette ut på et entusiastforum for VW-Buss. Da vil det være forventet at det kommer reaksjoner.

2.) Når jeg viser til Finn.no osv, så er det for at der finnes det et bredere utvalg av også andre, Hiace m.fl.
I de annonsene etter slikt, så har jeg oftest sett dem ønske å kjøpe japansk av mye godt samme årsak.

3.) Nå tror jeg hovedgrunnen til at dette har dratt litt ut i tid for din del, er den prisen du i utgangspunktet gikk ut med. Og litt uflaks ang russen..
Du har (rett nok) brukt en del penger og fått gjort ting med denne bilen, men det var enda en del igjen før den var helt ok. Personlig vil jeg si at den prisen du fikk var en noenlunde fair pris, girkassen spesielt, men også rusten tatt i betraktning. ( NÅ som du har solgt den, synes jeg man kan tillate seg å si det.)
Folk kjøper ikke arbeid og utgifter for nær 20k.
Men 8000,-, ja det tror jeg du kunne fått her i Norge også. (Kan ikke se at prisen var redusert i annonsen.)
Og når russen kjøper bil, så blir den i landet. Da er nå mulightene der i fremtiden.

Men som jeg skrev: Det er/ var DIN bil, du bestemmer. Skulle ellers bare mangle! :wink:

4.) "Hassel" med selgere på...Finn.no?? :? Her er det no "fishy"!Noe som ikke sies i klartekst...

Det jeg vet er at oppkjøpere som fyller bilene med diverse (for oss avdanka) stæsj, for å eksportere til Afrika. De ses i mange hensender på som folk som forsøker å gjøre seg selv penger på ting de har fått kjøpt billig i ex Norge.
Ikke fordi de har så store ønsker om å hjelpe sine landsmenn, eller avhjelpe på transportmidlene i afrikanske land.
Det var jo en som drev med dette for noen år siden, som ble stoppa. Norge som stat kunne ikke ( i dette tilfellet) se på at det ble eksportert biler som ikke var i sikkerhetsmessig god stand til fattige land.
Vårt utrangerte materiell måtte vi kunne håndtere selv. Afrika er ikke en plass for vårt...

Derfor lurer jeg på hva som er galt med biler som annonseres på AutoDB osv??
Og hvorfor ville han bare ha biler som ble kjørt til Sandefjord? Vil han ha biler å eksportere, noe som er helt legitimt, så må han kunne hente de, enten det er i Kristiandsand, Kristiansund eller Berlevåg!?

Som sagt synes jeg ikke dette passer inn her. På andre diskusjonssider kanskje, men ikke her!

Og folk betaler ekstra for Syncro, (fine) Coach, GL, Carat, opppussede biler osv. Det betyr ikke din bil er uinteressant, bare pris og tilstand matcher evt. kjøpers forventninger. En bil er ikke verdt mer enn folk er villig til å betale. Så enten venter man, eller så selger man til en lavere pris. Så hardt og så enkelt er det.

På '90 tallet fikk du T2 (Baywindow) for en slikk og ingenting (1500,- til 10-15.000- tops). Se på prisnivået nå. Tilbud og etterspørsel. Og begynner den samme æraen for T3.

Jeg ville ikke gjordt som deg, MEN jeg forsvarer din rett til å gjøre det!

Mvh. Roar aka "Bugman".
Roar Nyrud
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
++
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Enig med du, Roar. Retten skal han ha. Enig derimot er jeg ikke. Skulle jeg først solgt ut MÅTTE det være til en pris ingen her på berget kunne klart å betale. Og det kunne man her. At folk ikke har no kroner eller ikke kjenner sin besøkelsestid er en annen side. Man kan heller ikke redde alt. Da hadde kofferten stått på trappa gitt.

Uansett er det ingen krise ennå. Det er mer enn nok biler igjen her i landet, men skal du ha en fin eller spesiell bør du lete nå. Om ti år er vi nok der bayen er idag. Og som du nevnte; det er ikke mange år sia vi fikk disse bayene kasta etter oss for noen ganger langt under vrakpant.

Jeg ga for knappe 11 år siden 500 for en 1956 splitt kombi. Hva gir man idag? Lei meg og angrer? Nei. Det var da og dette er nå.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Der Postmeister wrote:det er jo så nå at det er de plaine som kommer mer og mer i vinden hvis du følger litt med på den internasjonale scenen. Helst så kjipe som mulig i gjerne brun brun kombo eller tilsvarende.
Hm... hvis det er slik så gikk du akkurat glipp av et 1 + 2 framsete fra min doka i brun. Har jo satt inn GL-seer fro bedre kjørekomfort og hivd på noen coach-felger. Men det er dett!!!!

Men nå tror jeg at jeg tar vare på setene også hvis jeg ønsker å kjøre kjiiiip bil. Hiver setene opp på hylla (dessuten er det vel lite aktuelt å hente dem). Min doka er jo så jævlig kjiiip og ærlig uten mye krims-krams eller stasj. Helt enkel brun inni og grei utapå.

Og når det gjelder å selge bil til utlandet: Aldri om jeg gjør det for noen lusne laken. Men får jeg 100.000 for min doka, så går den glatt hvor som helst i verden (men det er vel å tro på julenissen. Julenissen sluttet jeg å tro på da jeg var rundt 3 år...).

Selg gjerne biler til utlandet! Greit nok! Men send riskokerne fra Japan. Så blir jeg fornøyd!!!!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
kbarra

Post by kbarra »

Sorry gutter, men som bugman skriver:
En bil er ikke verdt mer enn folk er villig til å betale. Så enten venter man, eller så selger man til en lavere pris. Så hardt og så enkelt er det.
Bilen har ligget her åpen for bud en drøy måned og jeg har lagt ut info om de få bud og interessenter som meldte seg. Så med kun en single garasje og null ekstra plass til forsvarlig oppbevaring av en T3 over vintern (der den sto ville den kommet i farlig konflikt med brøytebilen ...) og dessuten kun ett bud så falt avgjørelsen på en måte av seg selv (riktignok med blødende hjerte - men med min manglende tid/evne/plass til å skru selv har jeg allerede sponset den lokale Møller-avdelingen hinsides det noen fornuft skulle tilsi - av ren kjærlighet til T3'en - og begynte vel å nærme meg en "koffert på trappa"opplevelse - noe jeg har vært ettertrykkelig gjennom tidligere og ikke har noe ønske om å friste pånytt .... )

Ang kjøpers 'aversjon' mot Finn og AutoDB: jeg har nok uttrykt meg litt sleivete - tror dette dreier seg mest om språk-barriere - jeg hadde selv problem med å få en fornuftig kommunikasjon kun pr tlf - var lettere straks vi sto ansikt til ansikt og kunne bruke en norsk/engelsk/'peke-på' mix til avklaringer. Er ikke alltid så enkelt å bygge et tillitsforhold på tvers av språk-/kultur-forskjeller kun pr tlf. Og det å farte mellom Kristiansand og Berlevåg koster fort både tid og penger - vi snakker jo tross alt om handler for relativt små beløp.

Forresten gikk kommunikasjonen lettere straks kona kom inn i bildet, hun hadde vært lenge i Norge, med norsk statsborgerskap og gode norskkunnskaper. Men hun var øyensynlig for opptatt med både jobb og barn (bl.a. nyfødt baby) til å kunne ofre mye tid og oppmerksomhet på bil-handler.

Forøvrig fikk jeg også inntrykk av at det var spesielt T3'er de var ute etter (framfor riskokere mv.). Er det slik at disse T3'ene har blitt produsert i Afrika lengre enn i Europa (eller andre steder) - jeg har forstått at det av og til snakkes om 'Sør-Afrika'-varianter av disse bilene (?)
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

kbarra wrote:Solgt for 8000,- til Nigerianer som vil kjøre den til hjemlandet.
Jeg fylte ut vanlig salgsmelding, tok med skiltene og leverer dette selv til Biltilsynet.
Kjøper spurte om jeg vet om andre som vil selge tilsvarende bil - forutsetning er at selger vil komme med bilen til Sandefjord. Meld fra med en personlig melding (PM) til meg her på forumet hvis interessant, så kan jeg formidle kontakt.
Har selv solgt T3 til Afrikaner, hadde det ikke vært for at det stod om pengene så tror jeg at jeg hadde latt være. Salget har gått fint (bank i bordet) men nå har jeg hørt om slike i fryktelig mange sørnorske byer. En ting er at bilene vi liker forsvinner (greit de vi selger den veien er gjerne ikke Tristar eller Atlantic Syncro), men en annen ting er at mange av disse kjøperne er serdeles ukritisk til bilens stand. Jeg hadde to afrikanere interessert som klart hadde null forståelse for dårlige bremser bl.a.

Da skrudde jeg opp prisen og ventet på neste mann. Solgte ikke før jeg møtte en som hadde en klar plan på hva som skulle gjøres for å gjøre bilen veidyktig.
Hans Sæle
kbarra

Post by kbarra »

Ryddig gjort!

For min del var ikke det problemet - jeg har brukt den som familiebil helt til det siste (til nyanskaffet T4 nå overtar) og har aldri gamblet med sikkerheten (og som sagt sponset lokal Møller-avd hinsides det jeg liker å tenke på ...).

Så her var det mest rust i skjøter mv (som de sa de ville ta seg av), samt en gearkasse som begynner å 'skrante' (detter ut av 2.gir). Men ikke noe jeg selv ville vært skeptisk til å kjøre med. Knapt noen rullende T3'er som sikkerhetsmessig er særlig bedre en denne. Fulgt alle servicer og EU-kontroller med nødvendige reparasjoner mv.

Leverte skiltene hos biltilsynet i Larvik idag og der er kjøperen en 'gammel kjenning' som har eksportert flere biler tidligere.
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Der Postmeister wrote:det er jo så nå at det er de plaine som kommer mer og mer i vinden hvis du følger litt med på den internasjonale scenen.
Helt plain Coach. Løp og kjøp! :D

http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=21856
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Post Reply