Vinterlagringvannlekkasje og andre ting.

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
bakern
Car: T5 2006
Phone: 97650277

Vinterlagringvannlekkasje og andre ting.

Post by bakern »

Har hatt min første 1/2-sesong med egen 86 joker diesel. :D

Er på utkikk etter sted å lagre i vinter, i Oslo-nord-øst -romerike og litt utover. Bor i Rælingen.

Noen tips?

Ellerrs ser det ut som jeg har en indre vannlekkasje, toppakning? Finner ingen utvendig lekkasje men vannet forsvinner. Ryker ikke og olja ser grei ut, men ...Kan det være toppen?
Er det å anbefale å få dette gjort hos Møller? Er det noe billigere alternativ som kan anbefales?

Er også på utkikk etter et høyrespeil, det jeg har henger å slenger.

Flott forum, håper å tilbringe litt tid her!
Aage
Caravelle-Kai
-
-

Re: Vinterlagringvannlekkasje og andre ting.

Post by Caravelle-Kai »

bakern wrote:Er på utkikk etter sted å lagre i vinter, i Oslo-nord-øst -romerike og litt utover. Bor i Rælingen.

Noen tips?

Har ikke Oslo-klubben en låve like nord for Oslo?

Hvis den klubben eksistrerer lenger da?
Last edited by Caravelle-Kai on 21 Sep 2010, 23:12, edited 1 time in total.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Velkommen til forumet, bakern.

Det er vanskelig å si noe sikkert om vannforbruket på bilen din. Det kan selvfølgelig være toppen, men da vil det nok gjerne ryke litt hvitt. Kanskje særlig rett etter oppstart. Du bør prøve å finne ut hva som er galt før du skrur fra hverandre motoren. Kanskje det bare er trykklokket på den indre vanntanken?

Forsvinner det vann fra påfyllingstanken, eller blir det luft i trykktanken også? Har du svart belegg eller oljerester i trykktanken? Blinking i kontrollampa for kjølevann etter lange motbakker? Holder temperaturen seg normal? Har du varmeapparat under baksetet? Er det i tilfelle vått på gulvet der? Sjekk de lange vannrøra under bilen, særlig koblinger mellom rør og slanger.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
bakern
Car: T5 2006
Phone: 97650277

Post by bakern »

Takk for utfyllende og tankevekkende svar!

Om det er en låve i regi av osloklubben veit jeg ikke, alt dette er helt nytt for meg, men dette skal jeg sjekke ut... har noen en link til osloklubben?

Ellers beklager jeg at jeg ikke har fått lagt ut noe bilde av vindunderet ennå, er mitt i en bakermesse på jobben og jobber både natt og dag.

Når det gjelder symptomene i forbindelse med vannlekkasjen har jeg noen kommentarer.

Det ryker ikke noe hvitt som jeg kan se, det har kommet litt mye eksos med en gang jeg starter opp, men dette har jeg sett på som normalt. Temperaturen holder seg normalt hele tida. Blafring og alarm på oljelampa har forekommet etter hard kjøring og opp bratte bakker, sist hjem fra trondheim opp bakkene mot lillestrøm etter litt utålmodig kjøring siste delen på motorvei.

Og så lurer jeg på hvor den indre tanken er!!? vannet forsvinner fra den ytre tanken, men den indre tanken har jeg ikke oppdaget ennå, all ting er ikke like innlysende for en stakkars baker...jeg har varmeapparat under baksetet, men ser ikke nooe vann der, men det er en flek på teppet der etter forrige eier...

skal sjekke rør og slanger bare det roer seg litt på jobben.. og takk så lenge!
Aage
RuneA
-
-

Post by RuneA »

Oslo vw klubb er over og ut, det samme er da selvfølgelig låven.
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Post Reply