Har en T4 TDI aut. 1999/2000 mod. som har gått 280000 km.
Første bytte av girkasse ble gjort etter 5 år og noen mnd, ca 140000 km, gjort på Møller. Det ble sagt at det var converteren som ikke tåler trøkket, og det lønte seg å bytte hele kassa istedetfor bare converter.
Nå begynner også denne girkassa å slure, etter nye ca 140000 km, og 5 år og 2 mnd.
Merker det når jeg kjører på lavt turtall og gir på. Da durer det litt i bilen og jeg merker en svak risting. Nøyaktig samme symptomer som sist.
Noen som har erfaringer som likner dette? Tåler virkelig ikke automatkassene mer enn 140000 km? Hva kan man gjøre i forhold til reklamasjon, det må jo være meningen at girkassene skal tåle mere?
Er VW-konsernet fornøyd med dette tro?
Problemer med automatkasse!
Re: Problemer med automatkasse!
Dette er desverre vanlig. Hvor i landet bor du? Det finnes verksteder som overhaler disse kassene, og da kommer du mye billigere fra det så lenge du ikke raser den
Oljekjøler er et must, men det finnes visst ting ellers også som kan gjøre disse holdbare.
Jeg bor i Larvik.
Got it..... min kasse har vel gått ca 130000km.. bilen 280000km. går for manuell no....
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg synes at folk er noe rask på avtrekkeren når det gjelder automatkasse. Rats vil feilsøke kassen før de overhaler kassen.
Samme med min, det ble feilsøkt først og bunnpanna tatt av for å konstatere feilen.
Samme med min, det ble feilsøkt først og bunnpanna tatt av for å konstatere feilen.
Kassa mi gikk gaiken akkurat for ei uke siden, har nå vært i kontakt med et firma i Bergen, http://www.automatgear.no/
Disse overhaler og forsterker kassene for den nette sum av 29500-, Jeg skal få gjort det sjøl,og fikk en forsterket converter(billigere) og deler. til under 10 000,-. Det finns alternativer hvis man leter. Ta en telefon til disse og vurder etterpå hva du gjør. Det virket som om di viste hva di pratet om, og har løsninger.
Jeg bestemte meg for å overhale. Samt montere en ekstra kjøler.
Kjøper du en ny kasse fra møller, er den ikke forsterket, og vil kanskje holde 140 nye. Disse mener denne nu skal holde mye lenger, etter forsterket overhaling.
Disse overhaler og forsterker kassene for den nette sum av 29500-, Jeg skal få gjort det sjøl,og fikk en forsterket converter(billigere) og deler. til under 10 000,-. Det finns alternativer hvis man leter. Ta en telefon til disse og vurder etterpå hva du gjør. Det virket som om di viste hva di pratet om, og har løsninger.
Jeg bestemte meg for å overhale. Samt montere en ekstra kjøler.
Kjøper du en ny kasse fra møller, er den ikke forsterket, og vil kanskje holde 140 nye. Disse mener denne nu skal holde mye lenger, etter forsterket overhaling.
O2 er noe alle må ha!
Bussen må familien ha!
Jeg vil ha en mustang!
Bussen må familien ha!
Jeg vil ha en mustang!
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
Synes enkelte folk er for trege med å innse at automatkasser og T4 = søppel!!!Indian wrote:Jeg synes at folk er noe rask på avtrekkeren når det gjelder automatkasse. Rats vil feilsøke kassen før de overhaler kassen.
Kjenner 4 stk. som har hatt T4 med automat, gjett hvor mange av dem som har hatt trøbbel med girkassa si , og hvor mange av dem som vil ha T4 med automat igjen?
Svar på første = 4 av 4 hadde trøbbel
Svar på andre = 0 av 4 vil noensinne ha T4 med automat igjen..
Var en på forumet her som sa at disse kassene kun fungerte bra som søkke´, synes han var snill jeg
-
TL35182
- Car: T5 Caravelle 140hk 4motion 2010mod
Hvis man monterer svær oljekjøler foran radiatoren, og lar være å dra tung henger varer automatkassene lenge.
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
Hvis du i tillegg aldri kjører caravellen i salt eller regnvær og understellsbehandler den hvert år , så ruster den sikkert ikke heller ....TL35182 wrote:Hvis man monterer svær oljekjøler foran radiatoren, og lar være å dra tung henger varer automatkassene lenge.
Ikke vær så negative. Jada, det er mye skit å si om automatkassene. Men Nydelig å kjøre,da.
Men: Hva kan en si om de nye DSG-kasse som nå også brukes i T5? Like trøblete, eller?
Men: Hva kan en si om de nye DSG-kasse som nå også brukes i T5? Like trøblete, eller?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
[/quote]Hvis du i tillegg aldri kjører caravellen i salt eller regnvær og understellsbehandler den hvert år , så ruster den sikkert ikke heller ....
[/quote]
Nu må "kafervelle" slutte og være så negativ.
Vi som faktisk har automat, er ikke inneresert i å høre sutring fra deg, eller sure oppstøt. Vi vil bare høre om hvordan vi skal fikse vårt problem.
Nu må "kafervelle" slutte og være så negativ.
O2 er noe alle må ha!
Bussen må familien ha!
Jeg vil ha en mustang!
Bussen må familien ha!
Jeg vil ha en mustang!