Kjøpt katta i sekken?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Ellen

Re: Kjøpt katta i sekken?

Post by Ellen »

Indian wrote:Trenger bare adgang til bilen....
OK, jeg tar kontakt med deg. Skal ringe selger i morgen å høre hvordan han ligger an. Han skulle hente bilen på onsdag og reparere den. Håper han er i rute, han mente det ville gå kjapt etter at han hentet den.
Jeg tar kontakt så snart jeg vet når jeg får den igjen fra verksted.
Tusen takk :)
Caravelle 97 modell 2,4 D, automat
Ellen

Post by Ellen »

En liten oppdatering.
Girkassa selger har importert og satt i bilen funker ikke i revers. Vi har selvsagt ikke fått bilen igjen. Han ville plukke den ut igjen og sende den i retur for å gi den en ny overhaling. Vi kommer nå til å henvende oss skriftlig for å få hevet kjøpet. Siden vi kjøpte bilen 24 april har den tilbragt mer enn 2 mnd på verksted. Håper inderlig det går i orden. Skikkelig kjip situasjon.
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Høres useriøs ut......hev kjøpet.
Flyveren
-
-
Car: T4 Multivan 03
Phone: nienåtte08290

Post by Flyveren »

Helt enig - hev kjøpet.

En kjøper bil for å bruke, ikke for å ha stående på et verksted.

Og styr unna alle T4 med automat. Har du ikke problemer kommer du til å få det.

Runar
Ellen

Post by Ellen »

Vi har nå henvendt oss skriftlig til selger hvor vi ber om å heve kjøpet. Jeg var i Ski i dag i et annet ærend, og hadde da med meg dekkene. Fant tilslutt bilen - på et annet verksted enn jeg var fortalt at den var. La inn dekkene og fikk tatt ut alle våre private eiendeler i bilen. Nå håper jeg inderlig dette går i orden uten noe trøbbel. Skjønner jo selger også. De som jobber på verkstedet sier jo gjerne mer enn selger. Og jeg ble fortalt at disse automatkassene var veldig vanskelige å få tak i - og går fort i stykker. Så vi håper selger biter på ideen å heve kjøpet - og selge bilen igjen med manuelt gir.

Vil bare understreke at selger på ingen måte har vært vanskelig. Han har hele tiden tatt ansvar for dette giret som ikke funker - og ønsker å reparere det. Så får vi se om hvordan han forholder seg til at vi vil heve kjøpet.
Indian
-
-

Post by Indian »

Ingenting om avskilting....jeg regner med at skiltene er på plass på bilen men har du sagt opp forsikringen? Jeg hadde sagt det opp så for som mulig men la skiltene står på bilen. :mrgreen:
Morten S.
-
-
Car: Pr dato ingen VW
Phone: 40413634

Post by Morten S. »

Man får ikke sagt opp forsikringen så lenge skiltene står på. Evt. kan man redusere den til et minimum.

Er du medlem av NAF ville jeg kontaktet deres juridiske avdeling for bistand. Ligger noen timer bistand i medlemskapet.
Indian
-
-

Post by Indian »

Jeg sa opp forsikring på en bil mens skilktene sto på. Jeg sa bare at bilen var avskiltet.
Ellen

Post by Ellen »

Vi er medlem av NAF og har vært i kontakt med de. Har også snakket med advokaten som yter bistand via NAF. Vi har nå sendt et brev selv i første omgang. Ønsker ikke å "gå til krig" med mindre det er nødvendig, og tenker at å sende et brev selv er en mildere form. avventer nå svar, og er det negativt så får vi hjelp av advokaten.

Vi har ikke tatt skiltene av bilen eller sagt opp forsikringen. Tenkte ikke på dette må jeg innrømme. Vet ikke helt hvor lenge jeg kan forvente å vente på et svar. Vi får se det litt ann til uka.
Indian
-
-

Post by Indian »

Vær obs på at NAF dekker kun 2 timer på medlemskapet....resten må du legge ut. Forbrukerrådet hadde kanskje vært billigere, mener helt gratis.
Indian
-
-

Post by Indian »

Hvordan går det med saken?
Ellen

Post by Ellen »

Hei igjen
Takk som spør :-)
Vi har ikke hørt noe fra selger siden vi sendte brev for over 14 dager siden. Ringte fredag for å høre, og var rette vedkommende opptatt, men de noterte navn go nummer og han skulle ringe igjen. Hørte ingenting, men ble fortalt i en bisetning at det kun manglet programmering på den bilen nå så var den fikset. Så vi får se hva som skjer.... Det vil vel i tilfelle telle som tredje forsøk på reparasjon. Er jo spent på hva uka vil bringe må jeg si ja....
Ellen

Post by Ellen »

En liten oppdatering
Selger nekter å heve kjøpet. Bilen er nå ferdig reparert og vi skal hente den denne uka. Vi skulle da samtidig diskutere en erstatning for de ekstrautgifter vi har hatt som følge av dette.

Jeg er blitt fortalt at det er rart at bremsekraftforsterkeren ryker etter bare 108 000 km. (den byttet vi i sommer). Tenker derfor å ta imot tilbudet jeg har fått her om å forsøke å finne ut hvor langt bilen faktisk har gått da vi henter den. Dette var i utgangspunktet vår drømmebil, men det hele har utviklet seg til et mareritt. Vi kjenner begge at vi egentlig ikke har lyst å ha bilen videre - fordi det har vært så utrolig mye tull med den. Vi får se...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

-Et firma som nekter å heve et salg, sliter i utgangspunktet.

Spesiellt fordi dere har hatt såpass mye krøll med bilen, i.l.a sommeren.
Hva sier evt advokat (gratis via NAF var vel "brukt opp" tidligere ?) til den innstillingen firmaet velger innta ?

mvh,
Yngve S
Ellen

Post by Ellen »

Rudeboy wrote:-Et firma som nekter å heve et salg, sliter i utgangspunktet.

Spesiellt fordi dere har hatt såpass mye krøll med bilen, i.l.a sommeren.
Hva sier evt advokat (gratis via NAF var vel "brukt opp" tidligere ?) til den innstillingen firmaet velger innta ?

mvh,
Yngve S
Vi var i kontakt med både NAF advokat og forbukerrådet da vi ikke hørte noe fra selger på tilbakemelding på det brevet vi har sendt. Forbrukerrådet oppfordret oss til å sende en mail hvor vi purret på svaret, og med en kort frist på ca 24 timer. Og at vi deretter ville kontakte forbrukerrådet for bistand. De mente der at dette hadde tatt så lang tid at heving av kjøp var rimelig. Vi fikk raskt svar fra selger at han ikke ville heve kjøpet. Etter dette har vi ikke vært i kontakt med forbrukerrådet eller NAF adv. Slik vi ser det har giret nå vært reparert 3 ganger. Først en gang tidlig i sommer, deretter en gang hvor de satte inn ny girkasse som ikke virket og deretter igjen nå.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Selger kan ikke ønske dette vekk, lovgivning gir visse føringer for hvordan de skal drive butikken sin.

Peis på, kjør varebil.no hardt.
Ellen

Post by Ellen »

Rudeboy wrote:Selger kan ikke ønske dette vekk, lovgivning gir visse føringer for hvordan de skal drive butikken sin.

Peis på, kjør varebil.no hardt.
Såvidt jeg skjønner har han 3 forsøk på å rette feilen. og de har han nå brukt. Men at dette eventuelt kan heves på "reparasjon innen rimelig tid". Jeg synes det er tungt å skulle gå til kamp slik. Ringte nå biltilsynet etter tips fra Indian. Bilen har kun hatt to eiere. en fra 2000-2006 og en fra 2006-2010.
hunter
-
-

Post by hunter »

om bilen nå er reparert og funnet i orden har dere en utrolig kjekk bil. automatkassa går ikke så fort i stykker igjen. det som kan være aktuelt er jo en liten kompensasjon for at bilen ikke har vært tilgjengelig for dere... få det i orden og gled dere over en kjekk bil. lykke til!
Ellen

Post by Ellen »

hunter wrote:om bilen nå er reparert og funnet i orden har dere en utrolig kjekk bil. automatkassa går ikke så fort i stykker igjen. det som kan være aktuelt er jo en liten kompensasjon for at bilen ikke har vært tilgjengelig for dere... få det i orden og gled dere over en kjekk bil. lykke til!
Takk for positiv tilbakemelding :-)
Godt med litt positivitet oppi dette - og du har helt rett. Funker den nå så er det egentlig den bilen vi har drømt om å ha :-)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Funker den nå rekker dere buscamp :wink:
Indian
-
-

Post by Indian »

Når/hvor er buscamp?
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, gav deg en tommel opp for den, Indian :lol:
gussi
Car: t4
Phone: 92049145

Post by gussi »

:wink: Hei har en 1999 modell caravelle automat ,bilen har gått 340000,med ny gear kasse for 3 monter side bilen er kjempe bil ,snakket med oslo automat ,der sa han att automat kassen ikke var så dårlig som alle skal ha det til ,bare huske på å skifte olje filter på mellom 40.60 tusen så kom kassa til vare ,men noen kjører stykker alt ,mens andre kjører uten problemer ,han sa også att det ikke trengte ekstra kjøling på vanlig kjøring
Flyveren
-
-
Car: T4 Multivan 03
Phone: nienåtte08290

Post by Flyveren »

At en NY gearkasse kan holde lenge er så sin sak.
Slik jeg tolker dette så settes det inn en BRUKT automatkasse.
Dette er 2 ganske forskjellige ting.
Det er opplest og vedtatt at automatkasser ikke holder.

Med de innspill du har fått av andre her så ville jeg i alle fall valgt å heve.

Hvis selger mener denne bilen er så fin burde det jo ikke være noe problem å heve kjøpet?
For da står vel andre kjøpere i kø?? NOT!

Har heller ikke hørt noe om at en kan tillate 3 reperasjoner og at dette er en slags type frist.
Men har hørt om dette når det gjelder forbrukerelektronikk (enkelte merker).

Selv kjøper jeg bil for å bruke den.
Ikke for å eie en bil som hele tiden står på verksted.

Runar
mekonomen
-
-
Car: 07 T5 130+ TDI 4motion
Phone: 74148800

Post by mekonomen »

Caravelle (T4) med automatgir er vel det nermeste man kommer serieproduksjon av "Katta i sekken"...
eller?
:lol:
B Almli
Post Reply