Reservedeler er kjekt å ha
MEN, nå sliter jeg litt, tålmodigheten er satt på en sterk prøve: Den nye motoren fungerer perfekt, BORTSETT fra oljetrykket
Kald olje så ser alt tilsynelatende OK ut, men trykket daler ettersom olja blir varm, ved 100 grader kan jeg ikke slippe den ned på tomgang, for da lyser det og uler det, og oljetrykksmeteret er helt enig -> lavt trykk
Har tatt ut og renset overtrykksventilen, tatt innvendig dieselrens av motoren uten at det hjelper. Byttet oljefilter har jeg også.
Skal nå som siste mulighet å ta stempel og fjær fra overtrykksventilen til gammelmotoren, og fylle på 20W50 olje.
Er dette tegn på def oljepumpe, eller rådelagerproblemer???
Nå spøker det virkelig for eurotur
Hjelp, mayday,SOS, ...---...
EDIT: Byttet overtrykksventil, og fylte på 20W50, ser at trykket er lavere enn normalt (det var høyere på gammelmotoren), men lot den stå på tomgang til 80 grader uten at lampa lyste, må nok ta en prøvetur imorgen tidlig (ikke i kveld på grunn av Aass bryggeri) for å få svaret svart på hvitt

Tomgangen på nymotoren er 500 rpm, og bunnstabil uten ulyder den summer som en katt, kanskje 1000rpm vil kille oljelampa? Time will show.