Reservehjul på bakluka
Reservehjul på bakluka
Tenkte jeg skulle lage en festebrakett til å ha reservehjulet mitt
på bakluka. Er lei av å ha reservehjulet mellom framhjulet og bakhjulet på venstre side av syncro'n
Er det noen her som har festet noe lignende på sin T4 bakluke?
på bakluka. Er lei av å ha reservehjulet mellom framhjulet og bakhjulet på venstre side av syncro'n
Er det noen her som har festet noe lignende på sin T4 bakluke?
Re: Reservehjul på bakluka
hehe, høres tøft ut, men blir ikke bakluka tung da? 
Caravelle 2.4 d 9seter 94 S
Caravelle 2.4 d 7 seter 95 solgt Transporter 2,4 d syncro lang 5 seter solgt.
Transporter 2,4 gl 92mod 9 seter SOLGT Transporter 2,5 tdi buss, 2003 mod Solgt Caravelle 2,4 94 8 seter solgt Transporter 2,4 kombi 93 solgt
Caravelle 2.4 d 7 seter 95 solgt Transporter 2,4 d syncro lang 5 seter solgt.
Transporter 2,4 gl 92mod 9 seter SOLGT Transporter 2,5 tdi buss, 2003 mod Solgt Caravelle 2,4 94 8 seter solgt Transporter 2,4 kombi 93 solgt
Jo han blir nok det hvis jeg fester den rett på heveluka.
Tenkte jeg skulle montere braketten på rør og hengsle
festet på d stolpen under bakerste sidevindu.
Jeg lurte derfor på om noen hadde gjort det tidligere her på forumet.
Alltid kjekt om noen har gjort det før deg
Tenkte jeg skulle montere braketten på rør og hengsle
festet på d stolpen under bakerste sidevindu.
Jeg lurte derfor på om noen hadde gjort det tidligere her på forumet.
Alltid kjekt om noen har gjort det før deg
Interessant, sliter også med et teit reservehjul under på syncroen. Ville sjekka opp om du kan få trøbbel med noen vesen (typ vegvesen eller politivesenet) kanskje. Sikkert noen her inne som vet?
Du skal ikke se bort fra at det luka vil løfte seg om du setter på forsterkede luftfjærer (fins kraftigere enn standard) og smeller på en brakett typ pajero bakpå også.
Du skal ikke se bort fra at det luka vil løfte seg om du setter på forsterkede luftfjærer (fins kraftigere enn standard) og smeller på en brakett typ pajero bakpå også.
Kristian
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Syncro hadde et slikt reservehjulsfeste skrudd til D-stolpen bak, men det virker som om man i Norge heller prioriterte å få dette reservehjulet plassert på innsiden av venstre kanal mellom for- og bakhjul på samme side.
...noe som sikkert gjorde underverker for framkommeøligheten, tenker jeg.
Disse stativene selges visstnok enda nede i Tyskland men husker jeg prisleiet så er det vel 4k og der omkring, hvis man ikke slumper til og finner et med ok pris.
Vurderte det lenge til Tyskerbrakka, nå har jeg sykkelstativ bakpå Multivanen så jeg leter kanskje ikke lenger etter slike.
Kan tenkes Martin får tak i slike ?
...noe som sikkert gjorde underverker for framkommeøligheten, tenker jeg.
Disse stativene selges visstnok enda nede i Tyskland men husker jeg prisleiet så er det vel 4k og der omkring, hvis man ikke slumper til og finner et med ok pris.
Vurderte det lenge til Tyskerbrakka, nå har jeg sykkelstativ bakpå Multivanen så jeg leter kanskje ikke lenger etter slike.
Kan tenkes Martin får tak i slike ?
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
trenger du å ha med reservehjul? Alle biler leveres jo nå med dekklapp på boks. Kan jo prøve det...
Eller Falken/NAF-løsningen.
Eller Falken/NAF-løsningen.
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
Rudeboy
- -

NAF/Viking leverer ikke på Island eller i Marocco, gitt.
Og dekk på boks fordrer at dekket skulle hives allikkavæl siden kjemikaliene i boksen ikke eter dekket fra innsia.
Men jeg er vel i prossessen med å glemme et TÜV-godkjent reservehjuylsstativ for bakluka
Og dekk på boks fordrer at dekket skulle hives allikkavæl siden kjemikaliene i boksen ikke eter dekket fra innsia.
Men jeg er vel i prossessen med å glemme et TÜV-godkjent reservehjuylsstativ for bakluka
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ....
Drit kul. Det er sånn jeg vil ha
Drit kul. Det er sånn jeg vil ha
-
madbutcher
- Car: T4 2,4D. Jeep xj
Noen som veit hvor man får kjøpt disse?
-
Rudeboy
- -

Tyskland. Eller Koolart pr spesialbestilling, kanskje ?
De koster sine tusenlapper, sies det. Siden jeg har en på Vidvandre kan jeg jo påpeke at du ikke får deg bil før du har en sånn en bakpå
Hva baklukedemperne angår så har jeg kommet over tre forskjellige styrkegrader, dvs hvor mye de evner løfte og holde oppe - jeg mistenker selv Multivanen min å ha de rimeligste demperne og de evner ikke holde to voksensykler på sykkelstativet bak. For å kunne holde sykkelstativets fire sykler (som det er plass til) ville jeg lett gått for den tredje styrkegraden gassdempere for bakluka.
Men jeg får ikke til å ha sykkelstativet på bakluka med reservehjulsbæreren der, skal teste ut mitt aldrende men kraftige Thule sykkelstativ for å henge på hengerkula.
Jeg legger ut bilder når jeg har fått testet dette ut.
De koster sine tusenlapper, sies det. Siden jeg har en på Vidvandre kan jeg jo påpeke at du ikke får deg bil før du har en sånn en bakpå
Hva baklukedemperne angår så har jeg kommet over tre forskjellige styrkegrader, dvs hvor mye de evner løfte og holde oppe - jeg mistenker selv Multivanen min å ha de rimeligste demperne og de evner ikke holde to voksensykler på sykkelstativet bak. For å kunne holde sykkelstativets fire sykler (som det er plass til) ville jeg lett gått for den tredje styrkegraden gassdempere for bakluka.
Men jeg får ikke til å ha sykkelstativet på bakluka med reservehjulsbæreren der, skal teste ut mitt aldrende men kraftige Thule sykkelstativ for å henge på hengerkula.
Jeg legger ut bilder når jeg har fått testet dette ut.
-
madbutcher
Hehe.. dette er jo must have... så det får bare kost hva det koste villRudeboy wrote:Tyskland. Eller Koolart pr spesialbestilling, kanskje ?
De koster sine tusenlapper, sies det. Siden jeg har en på Vidvandre kan jeg jo påpeke at du ikke får deg bil før du har en sånn en bakpå![]()
Har sendt en mail til en bekjent som jobber hos møller også.. høre hva han har å si også.. om det er noe han kan skaffe å sånn ca pris
-
Rudeboy
- -

Hvis jeg husker de fire+ år det kan dreie seg om, så mener jeg Møllerprisen var 6.800,- eller "noe" med 6 foran.
Koster å værra kar, sies det
Koster å værra kar, sies det
-
madbutcher
trenger ikke være illeRudeboy wrote: "noe" med 6 foran.
-
Rudeboy
- -

Her er en, mangler riktignok plastdekselet på låsemekanismen men den kan sikkert sikkert etteranskaffes lettere enn swing away carrier'n :
http://www.ebay.de/itm/Reserveradhalter ... 1e6c0ad96c
http://www.ebay.de/itm/Reserveradhalter ... 1e6c0ad96c