Han er en Caravelle Syncro, fra 1994. Bensindrevet, men med LPG lagt til en gang rundt årtusenskiftet.

Hittil har jeg stort sett gjort småfix som trengtes. Skiftet olje, luft og bensinfiltre. Termostat måtte skiftes mens det var som kaldest nå i vinter. Var en "frisk" fornøyelse å gjøre i en garage uten varme i 25 blå. Bensinpumpa måtte tas i neste kuldeperiode. Var "friskt" å rote i bensintanken da også.
Har fortsatt en lambdasonde som krangler. Eller rettere sagt, polakkene som lgp konverte hacket seg inn på kabelen. At de hacket seg inn på motorsiden av hurtigkoblingen, var i grunn en god ide. Hvor de fikk det for seg at tjæretape var egnet som isolasjon i kabler som ligger under bilen vet jeg ikke. Og så hadde det vært kjekt om de hadde gjort det mer enn 1 cm fra koblingen i tilfelle noe gikk galt og det måtte gjøres om. (For ikke snakke om at det hadde vært mer fleksiblet og enklere for dem også.)
Planer:
Rense hacket rundt lambdasonden, så det ikke lengre er noen kortslutninger.
Har en del smårusk i lakken, fare for hellakkering. Liker i grunn fargen og trimmen, så det blir i tilfelle intet stort nytt. Har lyst til å lakke taket hvitt, og så termisk sort over. Slik at når taket blir mer enn 30 grader blir det sorte laget gjennomsiktig, og dermed er taket hvitt. Håpet er at det skal suge litt mindre varme om sommeren.
Et par 1000 m bøtter i front, hadde vært kjekt.
Martin har noen sorte baklykter, som hadde passet godt. Og kanskje få inn hvite lykter i begge tåkebaklyshullene. (Hvem har egentlig bruk for tåkebaklys?) Er redd jeg i tilfelle må legge på et par reflekser bak.
Oppdaterer etterhvert som den utvikler seg.