Knitrelyd i skillevegg T5

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
arthur
Car: t5

Knitrelyd i skillevegg T5

Post by arthur »

Kjøpte nettopp T5 2005 mod. Det "knitrer" veldig i skilleveggen. Virker som det er spenningen i plexiglasset
/poppingen som er årsaken. Noen som har løst dette problemet?
n0bie
Car: t5 2006 130 4motion lang type

Re: Knitrelyd i skillevegg T5

Post by n0bie »

Hvis lyden kommer når det rister litt hardt i bilen så er det nokk spenningen i poppingen som er årsaken , var ialf det på min
05 Vw Golf 1.4 konebil
arthur

Post by arthur »

n0bie wrote:Hvis lyden kommer når det rister litt hardt i bilen så er det nokk spenningen i poppingen som er årsaken , var ialf det på min
Har du løst problemet? Knirker stort sett hele tida på denne bilen :(
n0bie
Car: t5 2006 130 4motion lang type

Post by n0bie »

Jeg festa skilleveggen på nytt bare , ta en drill å sjekk alle skruene sitter? vibrasjon osv kan gjøre at skruene løsner litt
05 Vw Golf 1.4 konebil
arthur

Post by arthur »

n0bie wrote:Jeg festa skilleveggen på nytt bare , ta en drill å sjekk alle skruene sitter? vibrasjon osv kan gjøre at skruene løsner litt
Takker så mye for godt tips :D
I mitt tilfelle var det 1stk popnagl der veggen er poppet i karossen som forårsaket vanvittig mye knitring.
Var en slakke på et par mm der faktisk.
Boret ut og erstattet med skrue. NY bil!!
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

arthur wrote:
n0bie wrote:Jeg festa skilleveggen på nytt bare , ta en drill å sjekk alle skruene sitter? vibrasjon osv kan gjøre at skruene løsner litt
Takker så mye for godt tips :D
I mitt tilfelle var det 1stk popnagl der veggen er poppet i karossen som forårsaket vanvittig mye knitring.
Var en slakke på et par mm der faktisk.
Boret ut og erstattet med skrue. NY bil!!
Godt du fant ut av det, da! :D

En kompis av meg fikk en ny Transporter for noen år siden og han holdt på å klikke sideveis av en ulyd i et av rørene i skilleveggen. Ei løs sveiseperle lå og trillet fra side til side etter som bilen ble kjørt. :lol:
Løsningen var å bore et hull og sprøyte inn masse spraylim og og kjøre i sving slik at perla festet seg i dette. Noen timer tørketid mens han ikke brukte bilen, og problem-perla var "arrestert" for godt. :mrgreen:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Secom
Car: T5 2005 California

Re: Knitrelyd i skillevegg T5-OT

Post by Secom »

Skikkelig OT, men dette minner meg om en kar jeg var sammen med i en krig i forrige århundre. Vi kjørte lastebiler med innvendig pansring. Det knaket og bråket noe aldeles forferdelig. Han var vannvittig lydfølsom, så hver dag i 6 måneder polstret han denne bilen med alt fra pussefiller til damebind. Den var relativt stille når han vel og vakkert dimmet :lol:
2005 T5 California 4motion
2016 Caddy :(
Post Reply