Kjøpte nettopp T5 2005 mod. Det "knitrer" veldig i skilleveggen. Virker som det er spenningen i plexiglasset
/poppingen som er årsaken. Noen som har løst dette problemet?
Knitrelyd i skillevegg T5
Re: Knitrelyd i skillevegg T5
Hvis lyden kommer når det rister litt hardt i bilen så er det nokk spenningen i poppingen som er årsaken , var ialf det på min
05 Vw Golf 1.4 konebil
Har du løst problemet? Knirker stort sett hele tida på denne bilenn0bie wrote:Hvis lyden kommer når det rister litt hardt i bilen så er det nokk spenningen i poppingen som er årsaken , var ialf det på min
Jeg festa skilleveggen på nytt bare , ta en drill å sjekk alle skruene sitter? vibrasjon osv kan gjøre at skruene løsner litt
05 Vw Golf 1.4 konebil
Takker så mye for godt tipsn0bie wrote:Jeg festa skilleveggen på nytt bare , ta en drill å sjekk alle skruene sitter? vibrasjon osv kan gjøre at skruene løsner litt
I mitt tilfelle var det 1stk popnagl der veggen er poppet i karossen som forårsaket vanvittig mye knitring.
Var en slakke på et par mm der faktisk.
Boret ut og erstattet med skrue. NY bil!!
Godt du fant ut av det, da!arthur wrote:Takker så mye for godt tipsn0bie wrote:Jeg festa skilleveggen på nytt bare , ta en drill å sjekk alle skruene sitter? vibrasjon osv kan gjøre at skruene løsner litt![]()
I mitt tilfelle var det 1stk popnagl der veggen er poppet i karossen som forårsaket vanvittig mye knitring.
Var en slakke på et par mm der faktisk.
Boret ut og erstattet med skrue. NY bil!!
En kompis av meg fikk en ny Transporter for noen år siden og han holdt på å klikke sideveis av en ulyd i et av rørene i skilleveggen. Ei løs sveiseperle lå og trillet fra side til side etter som bilen ble kjørt.
Løsningen var å bore et hull og sprøyte inn masse spraylim og og kjøre i sving slik at perla festet seg i dette. Noen timer tørketid mens han ikke brukte bilen, og problem-perla var "arrestert" for godt.
Re: Knitrelyd i skillevegg T5-OT
Skikkelig OT, men dette minner meg om en kar jeg var sammen med i en krig i forrige århundre. Vi kjørte lastebiler med innvendig pansring. Det knaket og bråket noe aldeles forferdelig. Han var vannvittig lydfølsom, så hver dag i 6 måneder polstret han denne bilen med alt fra pussefiller til damebind. Den var relativt stille når han vel og vakkert dimmet 
2005 T5 California 4motion
2016 Caddy :(
2016 Caddy :(