Hei.
Jeg lurer på å senke T5`en litt. Ser Koolart har senkefjærer til ca 3000 kr.
Noen som har erfaring med disse??
Er det fare for å skrubbe nedpå hvis en har litt last??
Jeg har jo ikke planer om å drive med tungtransport.... men en vet jo aldri...
Hadde en T4, transporter, kjøpte fjærer av Martin, senking ca. 40-45 mm. med TÜV godkjenning, dette er lurt å ha.
Får man ikke en 2 er feil på PKK om dette ikke står i vognkortet?
Ble helt fint med dette.
Kjørecomfort var lik med orginale 15" felger og LI102, som med 245/45-17" og LI99.
Over til T5, har en 2007, 4motion varebil, tror at denne blir for høy med vanlig fjærbytte, på ca 40 mm. for mitt vedkommende.
Senker man over dette bør/må man bytte dempere også.
Høydeforskjellen mellom senter nav og hjulbue er forskjellig fra 4 motion og "vanlig" hvis jeg ikke tar feil.
Det er noen hensyn å ta, hva vil du oppnå ved fjærbytte, tøffere bil, responsen mot veien, lettere å gå inn i, comfort, få vekk "styltebil"ryktet fra gutta i gata......
Hei, den fordel som jeg ser ved bruk av H/R er at de har 6 forksjelige sett til T5, alle laget etter vektklasse som bilen har i total vekt på fram og bak aksel. De fleste sett på markedet har bare en type noe som i mine ører blir litt for lettvint da en lang buss er andeles en en kort 1,9 vare.
Alle sett er nå på lager men det er stor etterspørsel nå spes da de nye T5 face lift papirene er klare og der er det mange som har ventet på senkesett. Det med den nye er at den senker nok ikke like mye da de er en del lettere i utgangs punktet.