Hei! Jeg har en vw california 89 mod. en cambingbuss med tak man kan løfte opp å få seng oppe. Det er komfyr, kjøleskap, vask, seng nede og oppe, vabasto(diesel varmer), kaptein stoler man kan vri rundt. er byttet motor i den (1,6td) som fungerer utmerket står 150 000 på tellern. Har også lakkert den nå i vinter pga små rustprikker rundt om, har pusset ned til metallet og sparklet over der rusta var så er ca rustfri. står vangon bakpå og westfalia på take og på noe inni om det har noe å si på verdien. Noen som vet ca hvor mye jeg kan få for den om jeg skal selge? Er vistnok en sjelden bil, har ikke funnet noen som er lik denne på autodb eller finn.no
California er i praksis samme bil som Westfalia Joker. De skiftet navn ca i -89. Da ble også Club-Jokeren omdøpt til Atlantic. Atlantic var topputstyrsvarianten, mens California var mer basic. Hadde bla ikke termovinduer som standard (selv om du kunne bestille det) Har også vanlige Caravelleseter mens Atlantic fikk ISRI-seter som standard. Ellers skiller det en del på det øvrige utstyret, uten at jeg i farta husker alt...
Pris er vanskelig å si... Har lagt en del sånne på Finn de siste par årene, til alt fra 25 til 50 tusen. Men hva de til slutt blir solgt for er jo en annen sak... Lurer på om det ikke gikk en Atlantic-Syncro i Narvik i fjor for 90' . men da snakker vi top of the line T3 Camper. Blir sikkert korrigert hvis jeg husker feil...
det er noen som går for opp mo 100 lapper, men det er strøkne eksemplarer med topp utstyr. 25-50 lapper høres riktig ut for denne etter min mening, ny lakk burde vel trekke litt opp, men du får nok ikke igjen det ved salg.
Så de er verdt såpass, ganske jæv bil iallefall så skal ikke selge med det første
Noen som kan noe om wabastoren på disse? får i det siste så slår den seg av 3-4 sekunder etter jeg slår den på, har funket fint før. kan det ha noe med at det er lite diesel på tanken, for den henter vell fra samme tanke som motoren?
Jeg solgte min strøkene 86 Club Joker 112 I for 79000,- for ett år siden. den hadde gått bare 107000 km og var meget vellholdt. Kjøpte den for 49000,- 3 år tidligere (104000 km)
Se finnkode:16232482
Stemmer dette, du skal vel være heldig å finne et godt eksemplar for under kr.50000 med mindre selgeren ikke vet hva han har, og da får du et kupp! Bare se på ebay-prisene. Kjøpte min Atlantic for kr.45000 og har allerede blitt tilbudt kr.75000....den er ikke til salgs....ennå.....