Der er et moment ved plassering av høytalere som folk ikke tenker mye på - dersom du ikke har formert deg enda, hvorfor plassere "edelsteinene" midt i et magnetfelt og forringe kvaliteten ?
Seff, legg høytaleren under passasjersetet og sats på at den seteramma som er der gir god nok strålingsbeskyttelse
Jeg har da prestert dette men sjanser ei, verken Tyskerbrakka eller noen arvtaker kommer til å få strålefelt som treffer i midtre region av min kropp...
Så noe mere spesifikt til trådstart - bytt høytalerne i dashen. Du får rimelige og bra speakers på Clas Olsson som passer så godt som rett nedi, se hva jeg gjorde i min bil eller se hva andre gjorde med sine biler.
Dørlommer fra Caravelle er et meget godt utgangspunkt for plassering av enda et sett høytalere og du kan også bygge ut og gå "utenfor" størrelsesorden VW engang i tiden tenkte på, rent fysisk.
Varebilvegg har da muligheter for montasje av større høytalere enn både dash & dør har men som du vel ser bør jo disse sitte også ved ev kollisjon - fordel : du har god lyd rett i øret uten å måtte spille ræva av naboen i rushkøen til eller fra jobb
mvh,
Yngve S