Plassering gløderele t4
-
Tanksføreren
Plassering gløderele t4
Hei. Har problemer med at bilen ikke vi starte når den er kald. Må kinne lenge for at den til slutt starter. Lurer nå på hvor glødereleet sitter på bilen. 93/94 mod T4 2,4 D. Evnt hvor/hvilken kontaktpunkt skal det være spenning på, funksjon av denne releen?
Hvorfor reise til militæret, når jeg kan kjøre tanks på veien, her hjemme...
-
mekonomen
- -

- Car: 07 T5 130+ TDI 4motion
- Phone: 74148800
Re: Plassering gløderele t4
Det er det store nederst i høyre hjørnet på relleplata/sikringsboksen inne i bilen. Tror det er merka med 102.
Legg fingrene på rellet samtidig som du slår på tenninga og kjenn om det klikker i det. Prøv å rugge lit på det.
Har vert problemer med kontaktfeil i mellom relleplata og releet på disse bilene.
Regner med du har sjekka glødesikringen som sitter på innersjermen ved batteriet. (Rød tykk kabel og en sort dåse med lokk) der er den.
Lykke til.
Legg fingrene på rellet samtidig som du slår på tenninga og kjenn om det klikker i det. Prøv å rugge lit på det.
Har vert problemer med kontaktfeil i mellom relleplata og releet på disse bilene.
Regner med du har sjekka glødesikringen som sitter på innersjermen ved batteriet. (Rød tykk kabel og en sort dåse med lokk) der er den.
Lykke til.
B Almli
-
Tanksføreren
Takker for svar. Har sett på sikringene i den svarte boksen rett ved batteriet, de ser ut til å være hele. Tok releet ut og inn, den som satt nederst til høyre i sikringsboksen med 102 på. Når jeg slår på tenninga, hører jeg et klikk. Samtidig som glødelampa i dashen også begynner å lyse. Er det meninga at det skal si klikk en gang til etter dette? Betyr det at glødepluggene mine har tatt kvelden? Noen andre ting jeg bør skjekke?
-
mekonomen
- -

- Car: 07 T5 130+ TDI 4motion
- Phone: 74148800
klikker når det kobler inn og når det kobler ut! - Normalt.
Mål med prøvelampe på en plugg samtidig som du slår på tenningen..
kommer det strøm?
Hvis ja tror jeg du bør vurdere å skifte plugger.
Det er mulig å måle pluggene ved å måle Ampere/strømforbruket i kretsen når du gløder.
Skal være ca 100 A med det samme og gradvis gå ned mot 50A før relleet kobler ut.
Bruk Amperetang for likestrøm.
Mål med prøvelampe på en plugg samtidig som du slår på tenningen..
kommer det strøm?
Hvis ja tror jeg du bør vurdere å skifte plugger.
Det er mulig å måle pluggene ved å måle Ampere/strømforbruket i kretsen når du gløder.
Skal være ca 100 A med det samme og gradvis gå ned mot 50A før relleet kobler ut.
Bruk Amperetang for likestrøm.
B Almli
-
Tanksføreren
Det klikker kun en gang når jeg vrir rundt på tenninga, kommer ikkeno klikk etter dette. Mener å huske at det klikka i releet en gang til etter noen sek på en annen transporter jeg hadde tidligere. Det gjør det ikke på denne her. Kan det være en potensiell feil mon tro? Skal samtidig skjekke spenninga på glødepluggene som du sier, mekonomen 
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Hei,
Gammel tråd - men jeg tenkte bare å dele at på min fikset jeg gløderoblemene med rele 109.
På min blinket ikke glødelampa i det hele tatt. Kunne kinne så lenge jeg ville - men ikke tegn til startvillighet.
Byttet rele 109 og glødelampe lyste noen sekunder igjen og motor startet "bare jeg tok i nøkkelen"
Takk til alle på forumet her!
mvh.
Arild
Gammel tråd - men jeg tenkte bare å dele at på min fikset jeg gløderoblemene med rele 109.
På min blinket ikke glødelampa i det hele tatt. Kunne kinne så lenge jeg ville - men ikke tegn til startvillighet.
Byttet rele 109 og glødelampe lyste noen sekunder igjen og motor startet "bare jeg tok i nøkkelen"
Takk til alle på forumet her!
mvh.
Arild
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
Han som fant opp de tre andre var et geni.