Sikring på baklys?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
FreddyJey
Car: California 07
Phone: 93409433

Sikring på baklys?

Post by FreddyJey »

Hei, jeg har en 2007 california der venstre baklys gikk og jeg skulle skifte pære, men det virket fortsatt ikke. Jeg tok frem voltmeter og prøvde å finne årsaken, men det går ikke strøm til baklyset. Jeg demonterte det høyre baklyset å prøve den pæra som ikke funket på venstre side og den funket. Jeg tok frem voltmetret igjen for å finne ut hvor mye strøm det var, men fant ikke noe der heller. Da jeg forsøkte med pæra igjen funket det ikke. Nå har jeg altså ikke baklys i det hele tatt. Instruksjonsboka har ikke noe sikringsdiagram og det er heller ikke noe ved sikringsboksene. Er det noen som vet om baklysene har en egen sikring? Ryggelys og blink funker som det skal. Noen som har andre forslag til løsning?

På forhånd takk
mekonomen
-
-
Car: 07 T5 130+ TDI 4motion
Phone: 74148800

Re: Sikring på baklys?

Post by mekonomen »

Se om høyre parklys forran virker....
Hvis ikke er det nok sikringen. det skal ligge tre fusecard med sikringsoversikt på baksia av luka over sikringsboksen.
Det er sikring nr 20 eller 21 5A. NR2 og 3 fra høyre. Småsikringene i den nest øverste rekka.
B Almli
FreddyJey
Car: California 07
Phone: 93409433

Post by FreddyJey »

Mange takk for hjelpa. Fant 2 sikringer som var gått. Manualen beskriver nesten ikke denne sikringsboksen. De nevner den i forbindelse med beskrivelse av koppholderen, men ikke om du slår opp på sikringer. Parklysene funket forresten selv om sikringa for baklysene var gått. Hvert baklys hadde en sikring hver.
Secom
Car: T5 2005 California

Post by Secom »

Stemte på min 2005 cali også som hengeren tok sikringen på. Kjekt å søke på forumet:)
2005 T5 California 4motion
2016 Caddy :(
Post Reply