Problemet: Temp lyset blinker konstant hele tiden.
Jeg er 99% sikker på at det er et elektrisk problem men jeg klarer ikke å finne ut hva som er galt.
Giveren er byttet, ledningene i motorrommet har jeg sjekket og alt ser ok ut men lyset blinker og blinker. Nå har jeg en misstanke om at noe er galt med selve instrumentpanelet.
Er det andre steder jeg borde feilsøke?
Problemet begynte etter jeg skiftet termostatt og koblet til den lille elektirske vannpumpet. Først stå temperaturen på null hele tida. Dette ble fikset men så begynte lyset å blinke..
VW T3, 83mod, 1,9TD
Martins VW T3 Westfalia 1.9TDI///on storage/// VW T3 Coach + EJ22///under construction///
Yesss.. problemet løst! Det viste seg at det var dårlig kontakt i kobling til instrumentpanel.
Nå blinkre lampen bare de første 15sec og så slår den seg av.
Det var denne her som feilet
Martins VW T3 Westfalia 1.9TDI///on storage/// VW T3 Coach + EJ22///under construction///
har problem med tempmåleren min også, men det er at måleren ikke rikker seg. jeg har sjekka litt i bentley boka, og der kan man koble fra ledningen på tempføleren på motoren og koble ledningen inn på ett instrument, for så å koble det instrumentet til jord. jeg har sjekka litt rundt dette instrumentet (vag 1301/vw 1301) og fant en oversetter som viser hvor mange ohm dette instrumentet er på avhengig av hva du stiller den på. fant da ut at hvis du kobler på en motstand med ca. 34 ohm, vil instrumentet gå på nesten maks temp og lampen skal blinke. så kobler du til en motstand på ca. 263 ohm og da skal tempmåleren ligge i ca. på bunn av det skraverte feltet som viser kald motor og lampen skal ikke blinke.
dersom nålen beveger seg, er føleren på motoren defekt.
dersom nålen ikke beveger seg, skal man sjekke at det er mellom 9.5-10.5volt på noe som heter voltage stabilizer som er en liten "chip" med tre kontakter og en skrue i topp bak instrumenthuset. hvis du ser bakfra, skal det kobles ett voltmeter på venstre og midtre kontakt hvis du ser rett på "chippen" med skruen opp. dersom denne ikke stemmer, skal den byttes og ting sjekkes på nytt. dersom denne er i orden, skal instrumentet byttes.
dette er som sagt sakset fra bentley og en instrumentoversetter jeg fant på bentley sine sider. jeg skal prøve samme prosedyre for å sjekke hva som er galt med mitt instrument
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
Temp lyset blinker igjen!
I går fungerte alt fint men i dag blinker lyset igjen. Selve temperatur måleren fungerer som den skal og nålen ligger på normal nivå under kjøring men lyset blinker og blinker.
Systemet er luftet etter temostattbytte og ingen tegn på at det skal være luft i systemet nå. Lyset blinker helt kontant og jeg er ganske sikker på at det et elektrisk problem.
har før meg at en må "resette" nivåføleren i tanken. Leste om noe slikt på en amerikansk side. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Men hvis jeg husker korrekt så måtte en ta av kontakten på føleren, starte bilen, stoppe bilen og sette på kontakten.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Hum.. Du sier noe Ducce999s. Dette gjorde jeg som et siste desperat forsøkt på å få lampen til å slukke etter at jeg skiftet kjølevæske sist. Men da konkluderte jeg med at ledningen på føleren ikke hadde satt skikkelig på plass. For det hender jeg kommer borti den med motorlokket og vipper den av..
Nå fungerer alt igjen. Lyset sluttet å blinke. Jeg gikk over alle ledningene og koblingene i fronten rund instrumentpanel. Jeg koblet av hver kobling og sjekket om det var god nok kontakt. Jeg satt alt tilbaket og lyset sluttet å blinke så jeg tror at det har vert dårlig kontakt i ett eller annet kobling men akkurat hvor..det vet jeg ikke.
ducce999s wrote:har før meg at en må "resette" nivåføleren i tanken. Leste om noe slikt på en amerikansk side. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Men hvis jeg husker korrekt så måtte en ta av kontakten på føleren, starte bilen, stoppe bilen og sette på kontakten.
Takk for tips, dette prøvde jeg også men uten noe resultat.