har fått bensin i oljå på min 2,1 dj
har hørt at det kan ver dysene som lekker,tenkte å skifte disse,men kan det vere noen andre ting som gjør det???
noen som vet??
West Coast Bus Riders
if it ain`t low,it ain`t mine
99 T4 2,5tdi kort
91 T3 coach 1,6 td
89 T3 doka 2,1
76 T2 Crewcab 2,0
62 T1 1200 boble
59 T1 1200 boble
he bytta olje og filter for 10km si pga bensin i oljå å dette trudde eg kom fra at hjernen var gåen (he bytta den for 10km si)og tenkte da at det konne ver at den hadde pøst på med bensin,for eg he våre borti bilen til trænaren så hjernen klikka i og fyllte HEILE motoren med bensin til den ikke gikk rundt
så derfor må det ver noge aent så e gale
nogen andre forslag???
West Coast Bus Riders
99 T4 2,5tdi kort
91 T3 coach 1,6 td
89 T3 doka 2,1
76 T2 Crewcab 2,0
62 T1 1200 boble
59 T1 1200 boble
Hadde et lignende problem med en bil tidliger. Plutselig gikk forbruket opp til 4-5 l/mil. Olje nivet økte og pluggene måtte ut for "tørking" (hadde 2-3 sett plugger, som jeg byttet på å bruke). Pga lite tid ble bilen satt inn på verksted for feilsøking ( helt bortkaste), verkstedet konkluderte med at hjernen var død. Fikk lånt en annen hjerne, samme problem. Like plutselig som problemet kom, så forsvant det høye forbruket. Da hadde jeg byttet noen liter med olje/bensin. Så var det synderen da, konkluderte med at det måtte ha vært flaska med insprøytnings rens som ble fylt på tanken en uke eller to før dette begynte. Den virket den, dysene holdt bare ikke tett når de skulle. Så dyser, er et godt tips.
Jeg har også vært borte i at hjernen klikka på en bil.Det rant bensin ut av skjøter i eksosanlegg og det var flaks at det ikke tok fyr.Koblet først av strømmen til bensinpumpa og da startet den,men så fort strømmen kom på igjen druknet motoren.Skiftet hjernen og alt var i orden
narle wrote:Jeg har også vært borte i at hjernen klikka på en bil.Det rant bensin ut av skjøter i eksosanlegg og det var flaks at det ikke tok fyr.Koblet først av strømmen til bensinpumpa og da startet den,men så fort strømmen kom på igjen druknet motoren.Skiftet hjernen og alt var i orden
Akkurat som Trænaren si det, kom bensin ut overalt...
he kjørt 15mil si olje og dyseskift men nå begynte oljelyset ijen he peilt oljå å nivået he stege me nesten 1 cm
he jo bytta hjerne å dyse,kan det ver noge aent???
nogen så vett??????????
West Coast Bus Riders
99 T4 2,5tdi kort
91 T3 coach 1,6 td
89 T3 doka 2,1
76 T2 Crewcab 2,0
62 T1 1200 boble
59 T1 1200 boble
finnes litt mer hvis du går opp en nivå med mere feilsøkning og testning
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G