Kristian's Caravelle Syncro

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
Kristian87
Car: 1996 Transporter 2,4D

Kristian's Caravelle Syncro

Post by Kristian87 »

Kjøpte meg en syncro tidlig i høst som egentlig skulle være delebil til Transporteren. Noe av planen var å bygge om den til syncro. Kjørte bilen opp på en løftebukk for å se hvor ille den var angrepet av rust, og sjekket bremser + forstilling. Det var rust i kanaler, hjulbuer, litt i gulv, og høyre hjulkasse foran. Ellers var det øvre og nedre bærekule høyre foran, og bremseklosser foran som var dårlig.

Bestemte meg da for å heller sette i stand denne. :D Skar ut de dårlige delene av kanalene og erstattet med nye. En kompis av meg sto for sveising, da jeg er helt ubrukelig til det... De andre rustene stedene skar vi ut, og lagde til nye plater... Byttet bremseklosser og bærekuler, og nå er bilen godkjent.

Skal ringe BT i morgen og bestille skilt til den..

Er dårlig til å ta bilder underveis, så det får dere ikke desverre.... :oops:

Bilen før jeg kjøpte den

Image

Image

Image

Har satt på 4 Hellalykter i fronten. De står litt dumt plassert foran luftinntaket til radiatoren, men siden dette blir vinterbil, håper jeg det går bra i kulda!
Bilder av bilen slik den ser ut i dag (etter en tur på klinete jorde for å teste litt)

Image

Image

Image

Image
Last edited by Kristian87 on 02 Nov 2009, 20:25, edited 2 times in total.
02 tdi
-
-
Car: t4

Re: Kristian's Caravelle Syncro

Post by 02 tdi »

har hatt 4 hjulstrekk hele tida eg og.så det blir vel vrient uten det nå.du får nok godt nytte av syncron .
Caddy 05 tdi
caravelle 02 tdi
tlf 97139639
Kristian87

Post by Kristian87 »

Nå har jeg fått skilt på bilen og vasket den, så da kan jeg legge ut noen bilder.
Har lagt ut bilen for salg i dag, for å se om det er noen interesse. Trenger penger til det nyinnkjøpte BMW prosjektet... :D

Image

Image

Image

Image

Image
Kristian87

Post by Kristian87 »

La ut både denne bilen og Transporteren på Finn.no på i går, da jeg ikke klarte å bestemme meg for hvem av de jeg ville selge.

Var ingen tvil om at denne var mest populær. Mange henvendelser siste døgnet, og nå i kveld ble den solgt...

Litt trist egentlig, for jeg hadde begynt å glede meg til en vinter med syncro... :(
Post Reply