BusCamp 2010?

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

BusCamp 2010?

Post by Der Postmeister »

Hei alle sammen!

Årets BusCamp blir det siste jeg drar igang. Etter 7 gode år har jeg lyst til å sende ballen videre til nye krefter.
Vi har hatt treff i Tinn helt siden høsten 2003, hvor vi skrapa is av rutene og lærte the hard way at strømpebukser ikke er for pyser!
Vi starta med 4 biler, mest som et innfall med klistremerke som premie, og passerte ifjor 35 biler. Iår kom 34 biler, og dette viser at vi har noe som fenger, noe vi bør holde ved, for dette er et samlingspunkt blitt.

Ifjor etterlyste jeg ros og ris, men iår søker jeg folk som vil fortsette der jeg gir meg.
Dette er ingen heldagsjobb, men det krever litt av din tid og oppmerksomhet.

Jeg har drevet dette som et non-profitttreff. Det har aldri vært tatt noen inngangsavgift utover campingplassens egen overnattingsavgift, og alt av klistremerker er laget(designet og trykt) av gode venner her på forumet for egenregning eller spons eller vennetjeneste eller hva som egentlig passer best. Det er iallefall ikke noe å si på hjelpen jeg har fått der. Den har vært gull verdt.

Hvordan BusCamp skal drives videre, om det skal drives videre, og i hvilken form(samme som det har vært?) vil vel være litt opp til dere som overtar, men jeg håper nok at både plass og form kan beholdes.

Så nå er ballen spilt ut på midtbanen. Hvem vil sparke den imål?
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
skaravelle
-
-

Re: BusCamp 2010?

Post by skaravelle »

Hørt slikt! Man bytter ikke ut lagkapteinen når man vinner kamper? Vi vil at du sparker ballen i mål Rune :D

(eller hvilken som helst av spillerene til Molde når fløyta blåser for Nordvestlands-Cupfinale. Mange ganger.)
Image

bugbuddies.no
hunter
-
-

Post by hunter »

De fleste av oss inkludert meg selv ønsker at Rune skal fortsette å være kaptein. Vi kan alle si gode ord om Rune og prøve å overtale ham til å fortsette, men jeg tror det blir feil. Det er viktig i denne saken å akseptere og respektere Rune sitt ønske om å sparke ballen over til andre! Også på lang sikt tror jeg dette vil være bra for fremtidens BusCamp'er. Selv om Rune ønsker å tre tilbake tror jeg han vil være tilgjengelig med sin erfaring i en annen rolle enn kaptein på laget. Selv har jeg ingen fasit på hvordan og hvem som skal drive laget videre, men håper diskusjon i denne tråden kan finne ny kaptein.
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Som sagt i dag, Rune, hvis du lister opp de oppgavene som skal ivaretas så tror jeg det blir ikke altfor vanskelig å finne folk som vil kjøre saken videre, BusCamp er jo her for å bli og den er gull verdt. Jeg stiller gjerne opp.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Der Postmeister
-
-

Det er bra, Andrew. Jeg vil sette opp en liten oversikt. Det er ikke mye, men akkurat nå er lite mye for meg.

-En som har kontakt med Campingen. Telefon eller oppmøte der er enklest da mail ikke er så effektiv med tanke på fortgang og svar.

-2 som tar seg av (evt) cruising med hjelp av en bil ekstra ved mange oppmøtte. Nå var vi 25 i kolonne og da synes jeg et er greit med en foran, en i midten og en bak.

-En som tar seg av evt kontakt med steder som skal besøkes. Kan forsåvidt være samme som campingansvarlig.

-Og med flere oppmøtte kommer mer ansvar på at alt går greit for seg, så ansvarlige som de som er på treffet kan henvende seg til ved evt spørsmål eller annet kan vel og være greit å avklare.

Andre ting som må ordnes:
-Grillkøl og tennvæske.
-Litt ved. Dette har vi løst med god dugnadsånd da folk har tatt med seg. Fungert fint.
-Telt til å bruke. Det har jeg allerede, så det kan vi fortsatt bruke. Evt få til en lagerløsning på campingen på teltet, så det kan ligge der fast? Oppsetting på dugnad funker greit.
-Evt treffmerker. Roar har sagt seg villig til å fortsette i samme stil. Iallefall litt til.
-Trykkinga av (evt) merker må utføres. Dagens "avtale" vet jeg ikke om kan videreføres. Har ikke spurt.
-En siste sjekk på campingen til slutt for å se om alt av søppel og flasker er fjernet og evt annet ser greit ut. Rett og slett en sluttkontroll på at ting er forlatt i samme stand som når vi kom.

Dette skulle vel være det meste av det som må gjøres. Sikkert noe småt ellers og men det har blitt tatt på sparket.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Jeg stiller som alltid med grillkull og tennveske og jeg har også alltid vært med å rydde etter oss så det er ikek noe problem å forsette med.
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Rune har gjort en kjempejobb i flere år og jeg synes han må få slippe å sittet med ansvaret nå.

Image
BILDET: 34 VW-busser i år og 35 i fjor er jo ganske så imponerende. Treffet vårt på Tinn i år må vel betraktes som særdeles vellykket.

Utfordringene i årene framover er selvsagt at Tinn er et sted der det bor få bussfolk som kan ta ansvar på en enkel måte. Tinn er 30 mil unna der jeg bor (og forsåvidt også en god del mil unna der Rune bor). Dessuten tror jeg kanskje at det fort kan bli et større treff med flere biler de nærmeste årene. Husk vi har fått hele 34 busser i år (35 i fjor) uten å markedsføre dette noe særlig andre steder. Flere busser betyr at kostnadene vil bli større og antakelig må vi ha en deltakeravgift slik at en kan få produsert en del av det en trenger til treffet (klistremerker, T-shirts etc.).

Jeg føler også at jeg har sett Tinn og Rjukan ganske så grundig nå, så kanskje det i seg sjøl hadde vært et argument for å flytte treffet. hvis noen tenker Hedemarken, så vil jeg vurdere å ta i et tak, her finnes mye interessant for bilentusiaster: Motormuseum i Stange, Norsk vegmuseum på Lillehammer, Kjøretøyhistorisk museum i Lillehammer, Jernbanemuseet i Hamar, og mye annet fint å titte på. Det kan bli et bra program (NAF-banen?).

Det er en fordel for de som skal arrangere at en har folk i nærheten som kan ta seg av noe logistikk på treffplassen. Plassen på Tinn er jo perfekt, med høy standard.

Sjøl vil jeg ikke ta på meg noe som ligger så langt unna der jeg bor. Hvis jeg skal bidra mer må det flyttes til et sted i nærheten av der jeg bor. Fortsatt vil det være Busscamp høst.

Men altså ikke i Tinn. Jeg vet det er uenighet om plasseringen og tidspunktet i september blant folket, så ikke la den diskusjonen ta overhånd i denne tråden. En ny arrangør må selvsagt få være med å bestemme hvor det skal være treff. Slipper du tak i ansvaret, Postmeister-Rune, må du kanskje finne deg i at busscamp høst kan bli flyttet til et annet sted! Den må du kanskje svelge.

NB! Jeg sier IKKE nå at jeg vil overta treffet, men sånn tenker i alle fall jeg, så får vi nå se hva som skjer i diskusjonen framover.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

det er Tinn som ER Buscampen Erik.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Eirik400
-
-

Post by Eirik400 »

Uten å kunne stille opp, så ville jeg bare legge inn forslag om Gol. Er jo ikke så rent få bilklubber som har treff der i løpet av året..
Er vel ikke uten grunn at flere velger det stedet.
Av det jeg kan se på bilder, så er vel Gol litt større sted.
Eirik
2000 Transporter 2.5 TDI 88hk
Der Postmeister
-
-

Neida, jeg er ikke fremmed for nye tanker, det er derfor jeg trur og mener nye må på plass for å utvikle dette. Jeg kan ikke gi mer enn jeg har gjort. Det er jeg rett og slett ikke istand til. Uansett hvem som overtar, så har da ikke jeg tenkt å emigrere utenlands. Jeg vil være her, og jeg vil være med. På en eller annen måte bidra, men ikke lenger stå med ansvaret og bestemme.

MEN, skal BusCamp leve videre, må nye inn. Diskuter gjerne alt rundt treffet her, men si og gjerne ifra om du har lyst til å være den eller de som overtar skuta. Den flyter ganske godt nå, synes nå jeg.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Der Postmeister
-
-

Eirik400 wrote:Uten å kunne stille opp, så ville jeg bare legge inn forslag om Gol. Er jo ikke så rent få bilklubber som har treff der i løpet av året..
Er vel ikke uten grunn at flere velger det stedet.
Av det jeg kan se på bilder, så er vel Gol litt større sted.

Det er og flere av grunnene til at jeg ikke ville arrangere noe der. Det er ikke noe der anna enn Tropicana. Telemark derimot er stinn av historie!

Og en mye bedre plass enn Gol Camping!
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Først og fremst - Takk, Rune for at du har dratt lasset så langt.

Skulle du kun ha en liten figner med i spillet framover så veit du vi setter pris på det.

Som kolonne-midt syns jeg ting gikk fint, jeg fikk til og med sluppet inn Brødbilen da vi kom til Rjukan slik at vi gikk fra 24 til 25 biler i følget.
Lite tips for oss alle ifm neste gang er vel å kjøre en sambandssjekk før avmarsj ? Jeg og Rune 1 hørte hverandre godt, men når jeg lå kun seks-sju biler bak Rune 2 som hadde det siste sambandet og vi ikke hadde kontakt annet enn i fri sikt hvor jeg da så ham, er noe under pari 8)

Får skylde på brukerfeil :D

Flytting eller ikke, én ting vi kunne prøve ut er reklamering (gratis reklamering) foran neste års treff - midten av tredevetallet er "greit" men dere ser jo hvor stor plass vi har til disp etter at alle bilene står oppstillt.
Og med å få flere folk med, så burde noen kjøre østover og regelrett hente disse treigingene på andre siden av kjølen !

Er alle veier fra Sverige stengt denne helga våres, eller er de uvitende om treffet ?

My two cents.

-Og dersom jeg er med neste år også, kan jeg sikkert stille med no ved så køla hass Martin kan spes ut når spisinga nærmer seg unnagjort. I så fall beregner jeg bålfyring til ei lang natt.

mvh,
Yngve S
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Blir vi på Tinn kan jeg godt stille opp med et koordinerende ansvar her så lenge det finnes medhjelpere nok til å danne et AU hvor vi deler ansvaret. Jeg tenker i første omgang om å kunne være kontaktansvarlig med stedet m.h.t. booking og påmelding samt koordinere kontakt med f.eks. en tur/kolonnekjøringssjef på lørdag (solrikioo?), en lokalaktivitetssjef (brødbilen?), en grillsjef (Martin?) og et trykkeri (Roar - er det dét du heter her på forumet?). Rune regner jeg med fortsetter med telt. Ellers steller vi pent med arven etter Postmeisteren og utvikler den. Rydding og siste sjekk avtaler vi oss i mellom alt etter hvem som forlater stedet sist. Hvordan høres dette ut?
Andrew Wilder 90198654
brødbilen
-
-

Post by brødbilen »

Andrew wrote:Blir vi på Tinn kan jeg godt stille opp med et koordinerende ansvar her så lenge det finnes medhjelpere nok til å danne et AU hvor vi deler ansvaret. Jeg tenker i første omgang om å kunne være kontaktansvarlig med stedet m.h.t. booking og påmelding samt koordinere kontakt med f.eks. en tur/kolonnekjøringssjef på lørdag (solrikioo?), en lokalaktivitetssjef (brødbilen?), en grillsjef (Martin?) og et trykkeri (Roar - er det dét du heter her på forumet?). Rune regner jeg med fortsetter med telt. Ellers steller vi pent med arven etter Postmeisteren og utvikler den. Rydding og siste sjekk avtaler vi oss i mellom alt etter hvem som forlater stedet sist. Hvordan høres dette ut?
Joa Andrew dette må vi kunne få til vel, :wink: vi får se åssen ting utvikler seg etterhvert,men synes det var veldig greit at folk kjørte i kolonne til byen og at folk gjorde det de hadde lyst til uten noe spesielt mål.Men at vi får til noe neste år er nok ikke umulig.Hadde egentlig et opplegg i år meg og kompisen min,men det kan vi prøve og få til neste år,hvis det blir noe,noe jeg tror og håper det gjør,derfor har jeg lyst til og bidra med noe også.såsant vi får med de over her også :D
GØRAN SÆTHER
VW Caravelle 94 Mod

Subaru Forester 09 Mod
Rapidspeed
-
-

Post by Rapidspeed »

Andrew wrote:Blir vi på Tinn kan jeg godt stille opp med et koordinerende ansvar her så lenge det finnes medhjelpere nok til å danne et AU hvor vi deler ansvaret. Jeg tenker i første omgang om å kunne være kontaktansvarlig med stedet m.h.t. booking og påmelding samt koordinere kontakt med f.eks. en tur/kolonnekjøringssjef på lørdag (solrikioo?), en lokalaktivitetssjef (brødbilen?), en grillsjef (Martin?) og et trykkeri (Roar - er det dét du heter her på forumet?). Rune regner jeg med fortsetter med telt. Ellers steller vi pent med arven etter Postmeisteren og utvikler den. Rydding og siste sjekk avtaler vi oss i mellom alt etter hvem som forlater stedet sist. Hvordan høres dette ut?
ta kontakt andrew så skal jeg stille opp..
-19 Tesla model 3 LR

Jan..
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Teltet som vi har er noe jeg og Rune spleiset på, så det står til disposisjon. Jeg forsetter gjerne med det jeg har bidratt med før.
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Jeg er med jeg også. Bare å rope om hjelp så skal jeg stille etter beste evne.
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Dette var bra, gutter! (Forresten, hvor er jentene?) På forhånd takk for innsatsviljen! Skal også lodde stemningen på typ2-klubben i Sverige for å se om det finnes noe interesse der. Når jeg tenker på at de klarer å samle opp mot tre ganger så mange busser på en substandard campingplass i en svensk by stort sett uten aktivitet så er vi bortskjemt på Tinn! :D
Det første vi må gjør er å sjekke dato: Vanfest i UK blir på samme helg som i år, likeledes Wietzendorf, dermed ser det ut til at samme helg d.v.s. siste helg i September kan passe nok en gang for Bus Camp. Kom med innspill dersom vi kræsjer med andre treff!
Andrew Wilder 90198654
Rapidspeed
-
-

Post by Rapidspeed »

tror det er best å holde seg til siste helgen i september som har vært tiden i alle år.. tror det er hva som ligger inne i hodene på folk at siste helga i september DET er buscamp..;)
-19 Tesla model 3 LR

Jan..
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Enig der. Hører liksom med. Og tenk på de som ikke rekker å få ferdig en bil til slutten av sept. Hvordan i alle dager skal de rekke å få klar en bil i midten av juli? :wink:
Der Postmeister
-
-

Dette er gode tanker og innspill. Da trur jeg vi kan få en god fortsettelse, Andrew. Og jeg trur du får god hjelp etter tilbakemelding fra de andre. Tar gjerne fler innspill, men jeg trur nok at ballen kan nå treffe mål? Martin og jeg har diskutert og ser det som god løsning.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Dersom jeg får anledning til å stille neste år, Andrew, så er jeg med på support-sia di.

Så er det nevnt. Må bare få konemor igjennom førerkortet slik at jeg kan snikkjøpe en annen VWbus innen den tid... :lol:
Så øker vi antall treffdeltakende biler på det viset.

mvh,
Yngve S
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Når det gjelder hjelp og bistand for å ordne med treffet så stiller jeg gjerne opp og bidrar. Jeg er titt og tett i Rjukan da jeg også har en ferieleilighet der samt mine andre småbiler i garasjen.

Hva gjelder telt diskusjonen har jeg sikkert plass til det hvis en ønsker ha det i området. Bare å si ifra.

Mvh Paul
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Det var bra, Paul. Skal høre med campingen om teltet først, og hvis han sier nei, så...........
Godt å ha flere lokalkjente deroppe! mvh, Andrew
Andrew Wilder 90198654
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Må si meg enig i det meste som har kommet fram her. Mange gode innspill og kjempefint at dere tar tak i tradisjonen!
Mitt bidrag er å komme kjørende :D Neste år slipper vi unna influensaen og kjører forhåpentligvis 3-4 biler fra Nordland. Trønderne bør jo også med, sammen med svenskene! :D

flott treff! Men er det plass til noe mer organisert aktivitet? Blir kanskje lettere å markedsføre treffer da?

Til slutt: all ros til organisatorene og ikke mindesse som møter opp og skaper bussmiljøet.

Snakkes :D
Tage Vedal

T3-fan
Post Reply