Viste seg å være mye lømskheter som lå og venta, og som en så klart ikke så/ville se da en kun hadde øyener for den Gule doningen.
Bilen blen hastig å lustig innkjøpt i et veeeldig stor og langt øyeblikk av vil ha, må ha, bare må ha......
Målestokken var at Duccen skulle få plass inne, klimaanlegg, orntli motor, og Cruise.
Bilen ble funnet på FINN, og prøvetur passet godt sammen med Italiensk banedag på Våler. Eks drosje, 10 seters, gul og fin med alle ønskene oppfyllde. Så når også Duccen ble plassert utenfor som målestokk, ja da var det klart. Du skal med hjem.
Ble dog nødd til å vente en uke før jeg fikk noen som hadde busskort som kunde få hjem bilen for meg. Og da gikk turen direkte til Dr. for helsesjekk og obligatorisk service. Dette var for ca 2 uker siden og siden dess har jeg ikke sett stakkern.
Men jeg får omtrent daglige helserapporter.
Status p.t er:
- skifte topplokkspakkning (boblet i eks.kjerlet!!!)
- skifte pakkning bunnpanne og simring oljepump
- stor service med rem, pumpe, filter, glødplugger osv osv.
Og før den får komme hjem så må vi igjennom:
- skifte bærekuler
- sjekk, ev skifte airbag med kontroller
- nye fjærer bak
- nye dempere
- fikse dieselvarmer
- ordne med styringen av sentral lås
Deretter betale masse peng til STORE BROR, ut med et sete slik at den blir 9 setes, og in til kontroll for omregistrering.
Deretter ut med det singel 9.e setet slik at den i reliteten vil bli en 8 setes 2+3+3
Ble mye på en gang, men så lenge som resultatet blir bra så.
Hva skjer videre, i hvert fall i tanken
- chip!? går bra som den gjør, men alltid gøy med mer og så nært 400Nm grensa så skjer det noe
- bytte seten bak, MÅ få tak på hel sofa og få ut drosjesetene
- Senking, selvsag men det tas sammen med fjærer og dempere
- Dekk, må en ha noen riktige felger og dekk, har noen 18´´liggende til den gamle MB, får prøve å se. Men var innom butikken i dag og fastna for noen fåekrede sorte
- Få litt mer sort på vinduene, går for Solarplexus løsningen, halveprisen mot film.
- Åsså må jeg få tak på stoff teppe. Som drosje er det selvsagt gummibelegg i hele bakre delen. Veldig greit de ganger jeg fyller bilen med dykker utstyr. Men det ser ju ikke ut.
Åsså må en vel få på litt lull lull,
ser for meg vindavisere
andre frontlykter og tåkelykter frem
X lys
kan godt tenke meg dobble potter, men det får komme når systemet legger av. Slik at en har en kjempebegrunnelsen å legge ut 5k mer en hva som trengs LOL
Liten vinge på bak luka piffer alltid opp, noen bredere skjermer som passer til litt større dekk, side pipes osv osv LOL
Rygge kamera, helst med rundt om sikt samtidig.
Få inn noen skjerm der bak i passe størrelse, og få ordne med litt kose lys. Åsså gardiner med skille mot fører utrymmet.
Og når en får tid og lyst så vil det bli en del støydemping som må til. Men det tar jeg fortløpende når mulighet byr på seg.
Men som sagt trinn et er få den lille gule hjem fra Dr. så tar vi tingene der ifra.
Utstyrsmessig så har bilen standard utstyr fra sin tid, med 2 sones klima, computer osv, ekstra ting er vel cruise, ryggelykt. Og et heidundrende lydanlegg
Men sub-en blir nok skifta mot noe enda bedre.
Bilder kommer men jeg sliter med å få vist dem, får bare røde krysser når jeg prøver eller også en link.
Nå er det vel dyne dags, så får planene arbeide videre imens en snakker med Mr. Sandman.