Er det noen som kan ha noe å tipse meg om hva vi kan prøve.??
Bare for å legge til,så byttet jeg diesel filter i går. Kjørte samme bakke,men ingen forskjell.
Er taknemmelig for tips,begyne å bli passe drittlei hele bilen.
He He mye vil ha mer heter det vist... Har ikke hørt om andre tilsvarende biler med samme problem,men når vi overvåket sist så var momentet på kassen oppe i 470 nm. med den nest siste filen vi prøvde. Var faktisk litt overrasket at det var mulig å lese av dette mens bilen kjørte. Det betyr jo at det er en sensor som faktisk måler dette på kassen. Sikkert ikke 100% men en pekepinn på hva som skjer. Men jeg må jo påpeke at bilen ikke går spesielt godt når den er "normal" heller.T5 130 tip wrote:4M og trimmet til hvor mange nm? det er vel det samme som med automatkassen... tåler kun 410nm... kan det være noe software fra vw som trer inn for å "beskytte" 4M systemet om du har trimmet over akseptabelt nivå?
Men jeg forstår det slik at din funker godt ellers. Min dør av seg selv med pedalen i reodor felgen stil.TDIPOWER wrote:jeg har en 174/4M som har vært en tur og fått modifisert programvaren. før dette var den litt slapp. nå tar vel 4M systemen knekken på endel hester. så ca 200 hk og 500NM er passe på disse bilene. de er jo ganske tunge også. jeg har et lite problem ved ca 1500 omdr. høyt gear og oppoverbakke vis jeg kommer på toppen og slipper litt på gassen akkurat når motoren slutter å dra tungt.
Virker det som motoren dør et namo sekund. det er mer iriterende enn noe problem.

Jeg har ikke gjort noe med dette, har en travel hverdag så det som ikke er avgjørende for "fremdriften" blir desverre ned prioritertanordahl wrote:Min Multivan 130 er også slik at den "dør" ett millisekund etter at den har dratt tungt. TDIPOWER, hjalp det å bytte luftmassemåler? Eller har du funnet ut av det på en eller annen måte?
Grattis!jeep wrote:Jepp. Da går bilen som en kule. de skulle fikse en "plystrelyd" i motoren. Dette viste seg å være en knekket bolt i manifoilen. Dette ble demontert for å bytte bolt og manifoil. Når de da tok dette av, voila--- de oppdager at katten har skader og bestiller ny..... Når den er byttet så er alt som det skall. Bilen drar heeeeele veien til 4.500 rpm.
Så da er 2,3 års irritasjon og forbannelse en saga blott....... Hilsen en LYKKELIG T5 eier.