Jeg har bestilt en kit med Mocal sandwich plate med termostat og en 19 raders Setrab kjøler. Jeg har tenkt å montere den i serie med original kjøleren. Har også bestilt en kjøler til automaten, også Setrab 19 raders. Plassen blir det verre med og har tenkt å montere dem under støtfangeren uten direkte luftstrøm.
Har noen her brukt denne løsningen før, uten lufting men kjølere som 'heatsink'?
Oljekjølere.
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Vet at enkelte har laget seg kjølerhull i støtfangeren foran. Og dekket dette med "mesh" fra IkkeTema eller lignende.
Jeg hadde selv planlagt en slik løsning, men fant ut at dersom jeg skifter olje regelmessig på girkassen går det bra......
Jeg hadde selv planlagt en slik løsning, men fant ut at dersom jeg skifter olje regelmessig på girkassen går det bra......
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Ikke noe i veien for å borre noen hull eller lage en rektangulær spalte eller to og bruke en grill fra en annen bil....så på luftinntaket på panseret til en nyere LT eller en dobbel grill til en Toyota Corolla? Tror LT inntakk er den som passer diskreet. Jeg skal trawle Røsnes Bilopphoggeri i morgen.
Det må vurderes om hvilken grill jeg bruker.
Kjøleren jeg bruker er en Setrab som brukes til automat kasser(byttet ut motor kjølkeren) da den ble for stor med tanke på seriekobling. Kjøleren er 330X75X50
Det kan kanskje funke hvis jeg sager en stripe like under nummerskiltet.
Som sagt ingenting er bestemt enda men jeg kommer ikke til å hekte på en grill til en Volga eller en Bedford.
Det må vurderes om hvilken grill jeg bruker.
Kjøleren jeg bruker er en Setrab som brukes til automat kasser(byttet ut motor kjølkeren) da den ble for stor med tanke på seriekobling. Kjøleren er 330X75X50
Det kan kanskje funke hvis jeg sager en stripe like under nummerskiltet.
Som sagt ingenting er bestemt enda men jeg kommer ikke til å hekte på en grill til en Volga eller en Bedford.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Denne er modelen som jeg har en ekstra av. Begrenget til automatkasser men ikke til amerikanske biler. I tillegg til kjøleren trenger du to nippler for å koble til slangene. Denne er passe størrelse for for bruk alene eller seriekobling med varmeveksleren.Initium wrote:kjøler ts ?
Type ? Størrelse ? Quanta costa ?
Initium
Prisen har jeg ikke tenkt på men den blir ikke så mye billigere enn butikken. Uansett må jeg montere begge i bilen min først før jeg bestemmer meg hvilken jeg selger. Jeg har tre stykker hjemme.

Klikk