Hei, går med planer om å handle meg en T5 med 174 HK og automat.
Skal dra en stor campingvogn 2Tonn. Lurer på hvordan disse automatene er, er det noen svakheter , er det å anbefale automat når en drar stor vogn?
174 HK og automat
174 HK og automat
-Multivan Highline 174Hk Tiptronic 2005
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
går fint å dra vogn med atomat/tiptro,( i følge møller) 176 hk, har oljekjøler på kassa ,det har ikke 130 hk. Men bil med 4 trekk gir mere behagelig bil å kjøre, bedre fremkommelighet ved sleipe områder som camping plasser , vi ser etter ny T5 men det blir med 4 trekker for kabe vogna på 2 tonn sin del.og prioritere bil med sperre på bak driven.
10 seter caravelle 2,5 tdi 2002
-
werner@lysdiode.no
Jeg drar en adria 743 på 2 tonn, og ble ikke anbefalt 174 med automat.Burde ikke bruke automaten, men sjalte manuelt.Jeg kjøpte defor 4motion med 174hester manuell.Har akkurat kommet igjen fra ferie, med ett snitt forbruk på 0,95 liter.Sjekket vekta og var totalt 5080kg. Veeldig fornøyd
Har også en kompis som dro en stor Hobby med automat fra 2006,nå er kassa gåen...Må legge til at denne kun ble brukt i "automat-stille".
Har også en kompis som dro en stor Hobby med automat fra 2006,nå er kassa gåen...Må legge til at denne kun ble brukt i "automat-stille".
Skjønner ikke hvordan du får dette til å stemme.werner@lysdiode.no wrote:Jeg drar en adria 743 på 2 tonn, og ble ikke anbefalt 174 med automat.Burde ikke bruke automaten, men sjalte manuelt.Jeg kjøpte defor 4motion med 174hester manuell.Har akkurat kommet igjen fra ferie, med ett snitt forbruk på 0,95 liter.Sjekket vekta og var totalt 5080kg. Veeldig fornøyd![]()
Kjører selv en chipet 130 4M.
Klarer med fjær på pedalen uten henger 0.85 pr mil.
Med en vogn på ca 1000kg kommer jeg uansett ikke under 1.2.
-
werner@lysdiode.no
Kjørte 2000 km fra Sandane til Brønnøysund tur retur for 2 mnd siden.Startet med full tank, og da var vi nesten tomme i Brønnøysund.Fikk opp på computeren 0,43 i snitt.. Synes også dette er utrolig,men regner med at computeren stemmer ??Husk at dette er en 174 med 6 trinn manuell kasse.I 90km i 6. ligger den på lave 1300 rpm.
Da bør du få justert tilbake den chippinga! Jeg kjørte med full-lastet bil 5 voksne og overlast i bagasjerommet pluss tilhenger med kapell på 1100 kg... t/r Haugesund Røros som er 1600 km... med snitt på under literen... og jeg kjørte aktivt med min 130 hk tiptronic... tom bil røros-trondheim var jeg nede i 0,68!!!Jan Arild wrote:Skjønner ikke hvordan du får dette til å stemme.werner@lysdiode.no wrote:Jeg drar en adria 743 på 2 tonn, og ble ikke anbefalt 174 med automat.Burde ikke bruke automaten, men sjalte manuelt.Jeg kjøpte defor 4motion med 174hester manuell.Har akkurat kommet igjen fra ferie, med ett snitt forbruk på 0,95 liter.Sjekket vekta og var totalt 5080kg. Veeldig fornøyd![]()
Kjører selv en chipet 130 4M.
Klarer med fjær på pedalen uten henger 0.85 pr mil.
Med en vogn på ca 1000kg kommer jeg uansett ikke under 1.2.
-
werner@lysdiode.no