Får ikke start på bilen
Får ikke start på bilen
Som noen av dere sikkert har erfart, skjer det alltid litt med bilen når det er kaldt og man bare har mulighet for å stå ute og mekke...
Jeg får rett og slett ikke start på bilen min. Har skiftet glødeplugger og luftet. Jeg har sjekket at releet funker, og det gjør det.
Hva i all verden er det da som er gale. Skjønner det ikke. Starteren drar og drar og drar, men den vil ikke starte. Noen som har ideer?
Jacco
Jeg får rett og slett ikke start på bilen min. Har skiftet glødeplugger og luftet. Jeg har sjekket at releet funker, og det gjør det.
Hva i all verden er det da som er gale. Skjønner det ikke. Starteren drar og drar og drar, men den vil ikke starte. Noen som har ideer?
Jacco
1988 Caravelle CL
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Et skudd fra hofta; er du sikker på at dieselventilen får spenning? Jeg sto fast (selvfølgelig på hyttetur i fjellet i en snøføyke og ikke hjemme i gode mekkeforhold) for et par år siden og fikk ikke start på bilen. Etter en søvnløs natts grubling fant jeg på å sjekke dieselventilen, og ledningen fram dit var kortsluttet. Slaktet en lampett i hytta og la opp provisorisk tilførsel og vips var det liv i bilen igjen!
Jeg tror den aktuelle sikringen er betegnet som motorstyring eller noe liknende. Ventilen sitter foran ved dieselpumpa.
Jeg tror den aktuelle sikringen er betegnet som motorstyring eller noe liknende. Ventilen sitter foran ved dieselpumpa.
-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

Det var et tøfft navn!
Jeg ser for øvrig ved nøyere lesing at det dreier seg om en T3, og ikke en T4 som jeg har, så ta det med en bøtte salt det jeg skrev om foran ved dieselpumpa. Ikke er det sikkert at sikringen til denne kretsen heter det samme som på min bil heller, men at den "igangsetterstopperen"
får spenning er i alle fall viktig.
Når du måler; husk på at den skal ha spenning både når nøkkelen er i kjørestilling og når starteren går.
Jeg ser for øvrig ved nøyere lesing at det dreier seg om en T3, og ikke en T4 som jeg har, så ta det med en bøtte salt det jeg skrev om foran ved dieselpumpa. Ikke er det sikkert at sikringen til denne kretsen heter det samme som på min bil heller, men at den "igangsetterstopperen"
Når du måler; husk på at den skal ha spenning både når nøkkelen er i kjørestilling og når starteren går.
Har nå luftet og prøvd å starte den. Den startet etter en lang stund med mye kinning. Dette tolker jeg dithen at glødepluggene ikke får strøm. Virker det sannsynlig. Glødepluggene er helt nye og releet funker, så da må det være strømmen. Og i og med at jeg får start på den så er igangsetterstopperen i orden.(?)
Må sjekke om ikke det er kabelbrudd et sted her, eller om en eller annen måler bryter strømmen som skulle gått til glødepluggene. Har temperaturføleren en slik funksjon?
Må sjekke om ikke det er kabelbrudd et sted her, eller om en eller annen måler bryter strømmen som skulle gått til glødepluggene. Har temperaturføleren en slik funksjon?
1988 Caravelle CL
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170