Mitt navn er Daniel og jeg kommer fra Lindesnes (Vest Agder) [om noen var intressert i å vite dèt
- Jeg er jo da sønn av Trond A. Jørgensen (TAJ) om noen kjenner han
Jeg kjøpte for litt siden en blå 1968 vw boble av brormin, som jeg begynte å skulle gjøre fin til sommern, men det prosjektet fikk en liten stopp, da det prosjektet krevde mer tid og penger enn jeg hadde akuratt da
Så for en mnd. siden så starta jeg på ett nytt prosjekt, som jeg kommer til å fullføre. Da var jeg 17, og hadde dårlig tid.
Nå har jeg ekstremt dårlig tid!
- Ble 18 på søndag, og oppkjøringen er RETT RUNDT hjørnet..!
Så jeg blir kjørende i andre biler en liten stund ( om jeg klarer oppkjøringen da, hehe) - Men jeg gleder meg utrolig mye til jeg blir ferdig med syncro'n ! )
Jeg begynte prosjektet på agder vw klubb, men med så godt som null tilbakemelding der, fant jeg ut at jeg heller ville over til vw bus forum
MEn jeg kopierer bare alt jeg har skrevet der, over her, så det er jo ting som er feil i tid "I dag gjorde jeg" og sånn, men det får så være
Okei :
Min far har jo som noen kanskje vet ett transporter prosjekt ( en grønn og hvit bil ) - Jeg spurte om jeg kunne kjøpe og gjøre ferdig den, men det ble nedstemt...
Men, min far har jo "ett par" biler, hehe. Så det var jo ikke værre med at det står utvalg i 3 andre transportere utenfor..
Men etter ett par tips fra fattern, begynte tankene å surre, og jeg la straks planer!
Så nå har jeg gått laus på 112 hk syncroen!
Ironisk nok, så har jeg alltid sagt at når jeg skal ha bil, er kriteriene:
* Coupè
* Bakhjulstrekk
* "sladdebil"
* Over 150 hk.
Og nå har jeg lagt meg i selen for å fikse opp en firehjulstrukket, VERTFALL ikke coupè, som heller ikke er den beste driftebilen.
MEN den har jo sjarm, og jeg har blitt glad i den allerede
For en praktisk bil!
Her får jeg med meg megselv, og resten av gjengen + ett bagasjerom som er så stort at jeg kan sove i det .. ;D
MEN nok vas!
Jeg har kommet litt i gang med den allerede, så legger jeg bare ut etterhvert som jeg gjør ting!
Planer :
Fiks:
- Rydd bil!
- Fjern rust.
- Lakkèr.
- Fikse (det vanlige) vannlekkasje problemet fra topp
Ekstra:
- Gromme dekk
- Carat rammer
- Grill senker
- Sorte baklys
- Sorte blinklys
- Sør Afrika grill [hvis jeg tar meg råd, hehe]
- Sannsynligvis motivlakkering.
- Gjøre masse dill INNI bilen
- Feit stripe i rutene
- Sote ruter
Så er det siikkert noe jeg har glemt, men men
Ok.
La det begynne :
Her er da utgangspunktet mitt:
DEN store plassen !
Mangler tak trekk :/ Hvis noen vet om ett, så si ifra
Motoren. Det er jo som sagt 112 hesteren.
Og slik ser den ut!
Ja, da begynner selve prosjektet :
Bakre hjulbue :
Sliping og sparkling
Grunning :
Så i dag har jeg fått tak i stoler med armlene!
Og så fant jeg ut hvorfor jeg synes den trakk så dårlig i terreng.
Fikk èn feil på bilde..
Jepp. Mellomakselen er borte, så det er ikke no trekk foran.. Greit å ha ting stående i fred?? >:(
Steinsprut og div rust:
Litt rust
Så etter jeg har fått sandblåst litt :
På slutten av dagen :
Hjulbuen på høyre side foran var NOE tynn. Slått inn en god bulk, og når jeg skulle slå den ut, gikk det rett igjennom. RUST!
Ja, jeg skulle ønske jeg hadde min fars evner til å sveise.. ! :/
Han stiller opp til å hjelpe, men ønsker jo (typisk) å gjøre alt selv.. Hehe. Fikk hjelp av han til å lage biten jeg sveiste inn foresten.
Så god som ny, hehe.
Min far hadde jo også stående en pickup så klart, som en kamerat av meg ville kjøpe. Som sagt, så gjort, og her står vi og koser oss med hver vår!
Her er noen arkivbilder av det som jeg har tenkt å bestille
Tyv lånte også noen av pappas deler, som han har laget, og SørArfrika grillen.

Det er dårlig vær her for tiden, og jeg må stå ute. Så det er bare å håpe på tørt vær, så jeg kan få kommet meg videre!!